Založ si blog

Krvou srdca 8. – O vernosti. . .

Ak hovoríme o vernosti, určite si spomeniete na psa.

Veru áno, Byron vo svojej básni pomenoval psa najlepším priateľom akého kedy mal. Niečo na tom bude. No hej, dnes o psoch, vernosti a o jednom výskume…

 

Vernosť psa…

Film na linku jasne dokumentuje hĺbku citového puta i zmysluplný život, ktorý prežil pes Falco

https://www.facebook.com/k9sofvalor/videos/169402684128773/?v=169402684128773

Je to úžasný príbeh. Pravdu povediac, vernosti by sa veľa ľudí mohlo od psov učiť.

 

Vernosť ako hodnota dnešných čias…

Niekedy uvažujem, aké hodnoty sú dnes hodnotami. Na akom podklade funguje nečestné správanie, nevery, klamstvá – všetka tá životná patológia. Či ľudia žijú v takej ťažkej schizofrénnej dvojtvárnosti, že jedno tvrdia a úplne druhé robia, alebo žijú v takej silnej pretvárke a bez vnútorných hodnôt. Neviem.

Zaujíma ma tiež, či tlak spoločnosti spôsobuje, že sa vytrácajú pôvodné hodnoty rodiny, morálneho záväzku a zodpovednosti v živote a ľudia na to svojim správaním reagujú. Alebo je to opačne, že niektorí ľudia žijú bezhodnotovo, na spôsob králikov – niečo zjesť a niekde si zasexovať, s kýmkoľvek – a tomu sa prispôsobuje aj spoločnosť tolerovaním ich správania. A že či by sme to nemali zastaviť.

Občas sa objavujú na socsieťach či v online časopisoch články, ktoré vypisujú zrejme milenky (váham, či nie sú len redaktormi vymyslené – lebo pri mnou odhadovanom IQ niektorých na základe nimi popisovaného vlastného správania je zázrak, že sa dožili dospelosti). Myslím pri čítaní takých článkov na tých, ktorým svojim nečestným a nezodpovedným konaním v živote ublížili. A keďže často ony samé i spoločnosť bagatelizujú svoju zodpovednosť za nečestné konanie a tvária sa, že „však ony môžu robiť čo chcú, to len ten chlap má záväzky“ –  rozhodla som sa spraviť výskum. Lebo podľa mňa rodina, vernosť a spoľahlivosť sú životné hodnoty, ktoré sú zdravej spoločnosti oporou v jej rozvoji. Nehovorím,že táto spoločnosť je zdravá – no uvažujem o možnosti ozdraviť ju vhodným výchovným vedením detí ku hodnotám. Preto ma zaujíma, čo sa hodnotovo či osobnostne pokrivilo u tých žien, ktoré nemajú morálne zábrany nadväzovať vzťahy so ženatými chlapmi.

Ak máte odvahu – všetky ženy vo vzťahu so ženatým mužom –  nielen na rozbíjanie cudzích rodín a život bez ohľadov na iných ľudí a bez morálnych zábran – vyplňte môj dotazník. Je anonymizovaný, nezaujíma  ma nič konkrétne o vás, len

  • váš vek
  • či ste nábožensky veriaca
  • či ide o prvý vzťah vami nadväzovaný so ženatým chlapom, alebo opakovane chodíte so ženatým chlapom. 

Odpovede na tieto otázky –  pošlite mi ich prostredníctvom súkromnej správy v záhlaví blogu. Údaje budem publikovať v práci o nevere a morálnych hodnotách žien, ktoré sa na nej podieľajú.

Dotazník NV

1. Ktoré tri hodnoty sú v živote pre mňa zásadné a kvôli čomu?

2. Čo budem učiť svoje deti ohľadne nevery vo vzťahu

  • že je v poriadku byť neverný
  • že nie je v poriadku byť neverný
  • niečo iné, čo konkrétne:

3. Svojim vzťahom so ženatým mužom som

  • ublížila iným ľuďom
  • neublížila nikomu, neverou ublížil len ten chlap svojej žene a deťom
  • ublížila sebe samej
  • niečo iné, čo konkrétne:

4. Moja matka ma vo vzťahu so ženatým chlapom:

  • podporuje
  • odrádza
  • je jej to jedno
  • niečo iné, čo konkrétne:

5. Čo v živote nezvládam?

6. Ak by prišiel deduško – čarodejník a šibol by čarovným prútikom, koľko rokov by ste mali a kvôli čomu?

7. Ak ženatý muž hovorí pred vami nepekne o svojej manželke, očakávate že

  • rovnako bude niekedy hovoriť o vás
  • vy ste tá výnimka v jeho živote, bude hovoriť vždy len pekne
  • niečo iné, čo konkrétne:

8. Svoj vzťah so ženatým mužom pokladám za

  • normálny, dnes je nevera bežná
  • mám pocit viny a hanbím sa zaň
  • niečo iné, čo konkrétne:

9. Vernosť je…

10. Nevera…

11. Doplňte, čo ešte chcete dodať:

 

Som zvedavá, koľko žien v mileneckom vzťahu so ženatým mužom bude mať odvahu mi dotazník vyplnený poslať.

 

Elena  11.5.2020

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Partizánske / Prietrž mračien / Potopa / Pes /

Stačilo 15 minút. Po prietrži mračien vytopilo časť Partizánskeho, vyhlásili mimoriadnu situáciu

05.05.2024 10:42

Okrem mimoriadnej situácie vyhlásili aj tretí stupeň povodňovej aktivity.

Vesmír / AStronómia / Hviezdy /

Z Hurbanova do brazílskeho Ria. Pätica slovenských študentov postúpila na medzinárodnú olympiádu v astronómii

05.05.2024 10:28

Do medzinárodného kola sa prebojovali Patrik Prítrský, Mário Tlamka, Vladimír Slanina, Tomáš Kubrický a Marek Baňárek.

Willy Brandt / Günter Guillaume /

Špión Stasi Guillaume stál pred 50 rokmi za odstúpením kancelára Willyho Brandta

05.05.2024 09:50

Keď 24. apríla 1974 zatkli v Bonne pracovníka úradu spolkového kancelára Güntera Guillauma, jeden z najväčších škandálov v Nemeckej spolkovej republike bol na svete.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Šéfka WFP McCainová: Na severe Pásma Gazy už vládne plnohodnotný hladomor

05.05.2024 08:50, aktualizované: 09:22

Na severe Pásma Gazy už vládne plnohodnotný hladomor, vyhlásila riaditeľka Svetového potravinového programu (WFP) Cindy McCainová.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030762x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív