Založ si blog

Beštia 4. – V temnej noci za rachotu bleskov. . .

Konečne koniec pracovnej doby. Ešte nikdy neplynul čas tak pomaly. Nedočkavo odkráčala.

Budem si čítať ďalej, niekdy v ústraní, premýšľala cestou k parku. Slnko hrialo, presvitajúc pomedzi listy vytváralo zlatistú mozaiku.

Usadila sa na lavičke, lízala melónovú zmrzlinu a z vrecka vytiahla ďalší z lístkov. Oranžový.

 

Dážď, dážď, a dážď – ako v tomto počasí mám vykročiť lesom?

Zámer sveta zachytil môj nepokoj a díval sa na mňa uprene.

Dobre, zjavne nie je ten správny čas, povedala som spokorňujúc sa pod jeho pohľadom.

Alebo to nie je ten správny nápad – zasyčal Zámer sveta.

Nápad je to vynikajúci – povedala som tvrdohlavo – už sa tam vidím. 

Aj ja ťa tam vidím, do nitky mokrú v temnej noci za rachotu bleskov – dodal medovo, využívajúc môj strach z tmy a bleskov  – a s medveďom v pätách. Je veľa vecí, ktoré chceš urobiť, tak sa do nich pusti teraz. Do lesa teraz nemôžeš, uháčkuj ten koberček a prečítaj všetky tie nádherné knihy,  ešte si sa ich ani nedotkla – pripomínal trpezlivo. 

Ale kdeže – oponovala som –  čítam každý večer aspoň trochu, nie? Skoro každý večer, no… 

Aká myšlienka ťa dnes oslovila? skúšal Zámer sveta prehodiť výhybku v diskusii.

O životnej múdrosti, z tej knihy o šťastí v Bhutáne, ktorú som práve dočítala – odpovedala som bez zaváhania – múdrosť je ako slová vytesané do kameňa, aj keď kameň praskne, slová ostanú. Myslím, že takú múdrosť získavame len skúsenosťami, má podobu jaziev, ktorými nás poznačil život. Ako maják v tme nám svieti, nech sa stane čokoľvek, máme ju zvnútornenú, a jej svetlo nám pomáha nájsť správnu cestu.  

Hej, sú veci, ktorým môžeš veriť, dokážeš ich rozpoznať – prisvedčil Zámer sveta. Tým môžeš otvoriť svoje srdce.

 

 

Elena 12.6.2020

Ariadna 9. – Jeho matka mala radšej potratiť. . .

07.05.2024

Dnes zasa bombový deň mali vo VUB-ke celoslovensky, a aj v základných školách piatich krajov https://myzahorie.sme.sk/c/23326738/vo-viacerych-skolach-opat-nahlasili-bombu.html?ref=najcpodcl Tak už šiestich https://www.startitup.sk/aktualne-na-skolach-v-siestich-krajoch-slovenska-su-desiatky-policajtov-evakuuju-pre-bombovu-hrozbu/ Bombová hrozba bola skúmaná aj v Žiari nad Hronom, kde [...]

Ariadna 8. – Chcete robiť starostu v Telgárte?

07.05.2024

Ako píše článok v linku https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/708836-zahadna-abdikacia-starostu-svoj-koniec-oznamil-v-liste-dovod-vraj-neuviedol/ starosta v Telgárte vraj záhadne abdikoval. No tak sa na to pozrime. Pravdu poviem – starosta Telgártu ma zaujal už pred časom pri reportáži, kedy vykladal ako dostali 6 stanov pre 102 ľudí, a tak sa v jednom stane tlačí 30 [...]

Ariadna 7. – 20 rokov s NATO. . .

06.05.2024

Dvadsiate výročie nášho vstupu do NATO podaktorí minulý mesiac oslavovali. Odvtedy už prešlo viac ako mesiac, no ja som doteraz uvažovala, čo to vlastne oslavovali. Na nič som neprišla, čo by bolo hodné oslavovania v tejto veci. Dvadsať rokov sme v tom spolku, a čo dobré urobil pre svet? No nič. Zato výčiny, za ktoré by sa od hanby kanálmi plaziť mali predstavitelia toho [...]

gašpar, migaľ

Gašpar stopol na výbore diskusiu o zrušení NAKA. Podľa neho sa nemôže zaoberať každou zmenou v polícii

07.05.2024 14:13, aktualizované: 14:19

Opozičná poslankyňa Bihariová argumentovala, že znefunkčnenie NAKA by mohlo napríklad ohroziť čerpanie financií z plánu obnovy.

Zelenskyj

Ukrajinci zmarili atentát na Zelenského. Chceli ho zabiť členovia jeho ochranky

07.05.2024 14:03, aktualizované: 14:28

Okrem Zelenského vraj agenti plánovali zabiť aj riaditeľa SBU Vasyla Maljuka a šéfa vojenskej rozviedky (HUR) Kyryla Budanova.

Azerbajdžan SR Baku premiér Fico návšteva

Europoslankyňa skritizovala návštevu Fica v Azerbajdžane: Hľadá dohody s diktatúrami

07.05.2024 14:00

Lexmann tvrdí, že Fico na jednej strane hovorí o mieri a na strane druhej predáva zbrane, ktoré vyháňajú arménskych kresťanov zo svojej vlasti.

Peter Pellegrini a Ivan Korčok

Pellegrini vypočítal, že minul na kampaň menej ako Korčok, podľa TIS obaja minuli viac, ako priznali

07.05.2024 11:31

V prípade Pellegriniho Transparency odhaduje, že prekročil limit až o 250-tisíc eur, Korčok o 80-tisíc eur viac, ako umožňuje zákon.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,863
Celková čítanosť: 9038312x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív