Založ si blog

Dúhovanie 3. – Slovensko po korone. . .

Poďme tam už hodinu skôr, lebo veď rady budú – povedala som predvídavo.

Davy ľudí sa skorým sobotňajším ránom skutočne hrnuli. Slovensko po korone putuje.

Prezradím, že kam putuje – a pár vecí okolo toho dodám…

 

Skorým ránom…

Ešte po druhej v noci som sa zobudila a uvažovala som, ako to ráno nakoniec dopadne, či sa počasie umúdri  a pôjdeme.

Svitanie bolo prežiarené slnečnými lúčmi. A tak ma jedna dcéra veľmi skorým ránom doviezla do Revúcej a druhá prevzala v Revúcej. Presadla som z auta do auta a vyrazili sme.

Poďme za tým zeleným autom, určite tam pôjdu, kam inak by ľudia takto skoro ráno chodili – povedalo moje dieťa. Zasmiali sme sa všetci  – a veru, nakoniec sme zistili – mala pravdu, šli tam.

A keby len oni – rad ľudí, trpezlivo stojacich, sa už v tomto skorom rannom čase hadil do diaľky.

Kedysi len na mandarínky a banány sa stálo, dnes už skutočne na kadečo – od lekára, cez rady pred obchodmi, a ešte aj tu – blesklo mi v hlave. Ale čo, veď postojíme, dodala som si trpezlivosť nadšene pri pohľade na šíre zelené polia.

Koľko ľudí tu už je, pozrite, koľko ľudí  – v úžase vravelo moje dieťa.

A koľko ich už ide preč, domov – dodala som prakticky – to od koľkej tu boli?

Nakoniec sme aj my odchádzali o 7,45 so 17,5 kilami jahôd. Dcéra s priateľom s dvomi debničkami a ja s vedrom.

Áno, Slovensko po korone putuje na čerstvý vzduch, na jahodové polia. Dážď či slnko, nič nás nezastaví.

Mladí i starí, s debničkami, vedierkami a košíkmi. S obrovským elánom zbierať jahody.

Hmmmmm, jahody…

 

Sladká vôňa jahôd sa nesie vzduchom…

Ešte kdesi vo svojom detstve dolujeme poznanie, že jahody sú skvelé ovocie. Nádherne farebné, nádherne voňavé, s úžasnou chuťou. Lesné aj záhradné – ťažko sa rozhodnúť, ktoré z nich máme radšej.

Väčšina hubárov neodolá – a kde – tu si odtrhne i jahodu, červeňajúcu sa v tráve, však?  A nikdy nezabudnem na môj dvojdňový výlet s bratom, kde sme putovali lesom, spali v lese a nazbierali sme za plné vedierko lesných jahôd. To bolo jahodovej peny…

Jahôdky patria ku detským vzorom i na oblečení – ach, krásnu zásterku jahôdkovú som mala…

Sladkastá jahodová vôňa

 

Dajú sa pripraviť na tisíc spôsobov…

Ach, máte radi jahody? Ste zberači? Aj zavárači? A čo všetko z nich robievate? Máte na ich prípravu nejaký tajný rodinný recept?

Dajú sa z nich robiť naozaj kadejaké špeciality. Nikdy doteraz som nejedla jahodovú polievku, ani jahody vyprážané v cestíčku – no ani tento raz sa na tom nič nezmenilo. Som za to, aby sme čo najviac konzumovali ovocie čerstvé, pokiaľ nemáme vlastnú úrodu – prebytky, pri ktorých je už jednoducho potrebné vymyslieť čosi na zmenu. Ale to nie je náš prípad.

Ovocný šalát s agavovým sirupom sme jedli na večeru. Smoothie si najmladšia dcéra vyrábala. Jahody sme jedli i včera ráno, aj džem som spravila, najstaršie dieťa si nabalilo na obed šalát  z ovocia do práce.  Niečo v mrazáku skončilo, na koláč. A mohli by sme vyraziť ešte raz…

 

 

Elena  15.6.2020

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

nôž, krv, zranenie

Zradikalizovaný mladík pobodal muža v Perthe, austrálska polícia ho zastrelila

05.05.2024 06:22

Polícia na západe Austrálie zastrelila 16-ročného radikalizovaného chlapca, ktorý v nedeľu na verejnosti nožom poranil jednu osobu.

Czech Republic V4

Babiš s ruskými vlajočkami na lícach a nevydarený náhradník exministerky. Strelila si Fialova vláda až tri rýchle vlastné góly?

05.05.2024 06:00

Europoslanec sa hanbí za predvolebnú antikampaň svojich straníckych kolegov a dianie okolo odvolania ministerky vyzerá ako politická tragikomédia.

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu skomplikoval požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Po sobotňajšej nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030510x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív