Založ si blog

HAF 5. – Policajti zasahovali v uliciach Bratislavy. . .

Kritiku a posmešky na policajtov, ktorí sa zúčastnili zásahu, podaktorí diskutéri hádzali pod článkom o tom bratislavskom prípade.

Ja žasnem nad mierou hlúposti slovenského národa. Tak už je asi jasné, o čom idem hovoriť.

 

Samí experti…

Ono sa to pekne vypisuje o zásahu v situácii, kedy sedíme doma v kresle a pijeme čaj. A pozeráme, ako to tam všetko tí policajti zorali

  • ako ich bolo veľa (to keby dotyčný diskutér nabehol, isto by to zvládol sám),
  • ako do neho jeden policajt kopol, vraj teda – v takej situácii nervy pracujú, veliteľ to ale ustrážil a napomenul ho, nebagatelizujem násilie, no zaujímalo by ma ako by páchateľa pacifikoval samotný diskutér – recitoval by mu Marínu, alebo by samu prihováral láskavo a empaticky?,
  •  ako zákrok trval dlho, a ako policajti mali inak spraviť to, a hento, a tamto – no ved vravím, škoda je podaktorých diskutérov tu na Slovensku, Chucka Norrisa by mohli zastupovať.

Páchateľ pokrikoval kadečo. Je otázne, či bol duševne v poriadku. Po pozretí toho výstupu si iste kládli mnohí otázku, či mohol mať v sebe aj nejakú drogu alebo alkohol, lieky.

Skutočne by ma zaujímalo, kto z diskutérov má aspoň teoretické vedomosti, nehovoriac o praktickom zážitku z takého zásahu. Kto z nich si vôbec uvedomuje, že situačne môže skratovo zareagovať aj normálny človek. Nehovoriac o psychopatickom či psychotickom páchateľovi.

Psychotika strieľať nemôžeme, ten je duševne chorý a koná pod vplyvom chorobného procesu, ale zastrelenie psychopata by som polícii ja osobne rozhodne nevyčítala. Je to človek reakciami nepredvídateľný, a koná vedome, plánovite, reaguje bez súcitu. Je naozaj hrozbou.

 

Uvedomujem si, ako človeka poznačí, keď sa musí vystavovať takým situáciám ohrozenia.

Aj keď je trénovaný, nikdy to nie je zvládnuté „ľavou zadnou“, vždy tam musí byť postreh, pohotovosť, ostražitosť, vypätá pozornosť. A to nielen priamo pri aktívnom zásahu je psychicky náročné, ale napätie vplýva podobne aj na vyšetrovanie dôsledkov činu – niekedy sú obete páchateľom zohavené, na miesto činu idú policajti vo dne či v noci.

Veru to nie je ľahká práca.

Rozhodne je ľahšie hodnotiť policajné zásahy z kresla doma pri čaji, káve, či pri dajakom poháriku.

 

 

Elena  10.7.2020

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

požiar v Berlíne, IRIS-T, Nemecko, Diehl, hasiči

Rozsiahly požiar v Nemecku: horí výrobná hala firmy produkujúcej zbrane pre Ukrajinu

03.05.2024 15:49

Firma je súčasťou skupiny Diehl, do ktorej patrí aj výrobca systému protivzdušnej obrany Iris-T, ktorý Nemecko poskytlo Ruskom napadnutej Ukrajine.

minister obrany Robert Kalinak

Minister obrany Kaliňák poďakoval za príspevok Španielska do jednotky NATO na Slovensku

03.05.2024 15:23

Od júla bude na Slovensku pôsobiť do 780 španielskych vojakov aj s technikou.

Nemecká ministerka vnútra Nancy Faeserová

Rusi pripravovali útok v Nemecku, chceli odpáliť vojenskú pomoc Ukrajine. Boli odhalení

03.05.2024 14:50

Nórsko tiež podozrieva Moskvu z prípravy sabotáže proti infraštruktúre krajiny.

Tomáš Drucker, minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR

Drucker: Reedukačné centrá v Bystričanoch a Trstíne sa zatvoria

03.05.2024 14:40

Deti by mali byť do konca júna premiestené do iných zariadení.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9026400x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív