Založ si blog

V mojom srdci 2. – Priateľ najvernejší. . .

 

Ak ste niekedy v živote mali psa, tak vás môj dnešný blog určite zahreje pri srdci. My, psíčkari, nesieme v sebe spomienku na svojho priateľa najvernejšieho a vo chvíľach ako je táto sa nám jeho obraz živo vynára pred očami…

Takže, áno, dnes otváram ďalšie z dvierok v mojom srdci – porozprávame spolu o psoch a ich prepojení s našim životom.

 

Ak ste niekedy v živote mali psa …

Nuž, ja som mala psov viacero.  Prechádzali mojim životom v jeho rôznych obdobiach, no všetky už odišli kdesi do psieho neba…

V útlom detstve sme doma chovali kólie. Dlhosrsté, tricolorky.  Sú to pekné psy, ale nie je to celkom „moja šálka kávy“. Pretože človek si so psom musia „sadnúť“,  zladiť sa . Myslím si, že  istým spôsobom sa pes a jeho majiteľ na seba podobajú…

Neskôr,  keď sa rodičia rozišli, chovali sme doma vždy dva či tri psíky, krížence mamou zachraňované. Toto si veľmi cením, že nám mama umožnila skúsenosť „mať psa“.

 

Ak ste niekedy v živote mali psa…

Ak ste niekedy v živote mali psa, určite vám teraz hlavou bežia spomienky na chvíle, ktoré ste  spolu s ním pozažívali.  Aj mne.

 

Lord

V dospelosti, to ma nevzali hneď na ten odbor VŠ, na ktorý som chcela ísť, rok som pracovala. Vtedy som si kúpila psa. Je to smutno-veselý príbeh, pretože pôvodne sme šli s taškou  pre šteniatko dogy. No keď som videla Lorda, príbeh sa zmenil. Bol to už starý pes, doga, modrá so znakmi, ktorý deň predtým napadol majiteľa a mali ho utratiť.

Ibaže možno poznáte takú situáciu, že na niekoho pozriete a viete, že patrí k vám. A že by ste tú životnú šancu nemali prepásť…  Neviem, poznáte to tak ako ja?  Pozreli sme si do očí a ja som vedela, hej, vedela som… A tak sme cestovali autobusom s mamou až od Bratislavy s Lordom. Bežia mi teraz hlavou tie chvíle, keď sme prišli v noci domov a stará mama nás čakala s miskou teplého mliečka pre psíčka. Hej, vypadla jej z ruky od prekvapenia.

Poviem vám, nikdy som neoľutovala ten krok, Louš bol ten najmúdrejší a najláskavejší pes, akého som videla.  Miloval nás a my sme milovali jeho. Občas som uvažovala o tom jeho bývalom majiteľovi – neviem, čo mu ten chlap musel spraviť, ale nič dobré to určite nebolo.

A keď som nastúpila na VŠ, to ešte nebola doba mobilov, ale pevných telefónnych liniek, Louš mamu vodil za ruku k telefónu a volávali sme spolu.

Odišiel do psieho neba rok predtým, ako som skončila VŠ. Sama som ho pochovala a na hrobe mal dlho tabuľku s citátom z Byronovej básne:  „…Já jen kde leží označit jsem chtěl, nejlepší přítel, kterého jsem měl…“

 

Paťko

Po skončení školy som začala pracovať. Dochádzala som „na týždňovky“ – v pondelok ráno alebo v nedeľu popoludní z domu do malej garsónky a v piatok späť domov. To so mnou cestoval Paťko, malý kríženec, s hustou vlnitou čiernou srsťou, oranžovými labkami a bielou náprsenkou. S Paťákom sme zažívali veľa humorných chvíľ, bol to  múdry pes, plný lásky, obetavý a mal úžasný zmysel pre humor. To je vlastnosť, ktorú si mimoriadne cením i na ľuďoch.

Náš príbeh neskončil jeho odchodom do psieho neba. Vydala som sa a dostala som trojizbový byt od zamestnávateľa. No manžel psa v byte nechcel a tak Paťko strávil posledné roky svojho života u mamy. Málokedy sme sa vídavali, no vždy sa postavil k dverám pri mojom odchode, pripravený ísť so mnou…

 

Ak ste niekedy v živote mali psa…

Ak ste niekedy v živote mali psa, určite na neho nezabudnete.

Veľmi si prajem, aby moje deti mali možnosť zažiť si život so psom. Pretože v živote znamená veľmi veľa  mať niekoho, na koho sa môžete spoľahnúť na 101 percent…

 

Elena K. Ištvánová Predná Hora, 5.9.2016

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9004421x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie