Založ si blog

Okamihy 11. – Dobré časy. . .

 

Uvažujeme niekedy o dobrých časoch pre seba.  Niekedy si ich aj prajeme.

Čo je dobré na „dobrých časoch“?  A kedy sú vlastne „dobré časy“ – keď sa nám plnia všetky želania, cítime sa šťastní, alebo s čím si ich máme vo svojom živote prepojiť?

Poviem vám – keď začneme uvažovať o dobrých časoch uvedomujeme si, že si môžeme zvoliť akýkoľvek smer. A potom prichádza otázka, aký smer si my sami vlastne chceme zvoliť.

No tak dnes o dobrých časoch…  Veď hej, jasné, nielen o nich…

 

Dobré časy podľa mňa…

Dobré časy podľa mňa znamenajú žiť zmysluplne. Zmysluplnosť pre mňa prichádza s obyčajným ľudským šťastím – s úplne jednoduchými vecami v každodennom živote. Znamená obyčajne žiť deň za dňom – ísť sa prejsť do lesa, zájsť si s deťmi opiecť slaninu, alebo s nimi len tak porozprávať o tom, čo deň dal, môcť si večer chvíľu v pohode čítať knihu…

Zmysluplnosť sa spája s tým, že prijímame poznanie, múdrieme. Ja sa snažím postupne múdrieť.  Chodím na výcvik, aby som dokázala niektoré veci v živote prijať (a verte, že niekedy sú to veci, ktoré v prvej chvíli je ťažké vôbec si predstaviť pre seba. Keď mi to pred časom jeden múdry človek povedal, mala som pocit, že také niečo nikdy nemôžem spraviť.  Teraz už rozumiem, čo a prečo musím ešte prijať).

Zmysluplnosť sa spája aj s tým, čo všetko v živote rozvíjame a budujeme.

Čo rozvíjam? Teraz už nejaký čas v mojom živote rozvíjam hlavne svoju pokoru, aj vďačnosť životu.

Čo budujem? Hm, mám dve rozpísané knihy, a chcem skúsiť budovať môj veľký projekt. A čo ten smer, ktorý som v úvode spomenula? Viem, čo dobrý smer nie je. Ale pre mňa dobrý smer si úplne ujasním až niekedy o viac ako mesiac (po májovom výcviku, a po mojom putovaní lesom). Niekedy nie je dobré veci unáhliť, pomaly ďalej zájdeš  sa hovorí…

 

Bilancia…

Ak si bilancujeme svoj život, máme potom  šancu  byť vďační za to všetko dobré, čo nám do života prišlo. Niekedy to dobré čo máme prehliadame, berieme to tak akosi automaticky, ako samozrejmosť.

Ja som si veci môjho života bilancovala už nejaký čas, naozaj toho dobrého bolo v mojom živote hodne. Pochopila som, ako veci prichádzali presne v tej dobe, kedy do seba zapadli ako kolieska v hodinkách. Hej, už dlhšie cítim dych Zámeru sveta, uvedomujem si nenáhodné náhody.

Jasné, cítim z tých zmien obavu, pretože zatiaľ nepoznám ten pre seba správny smer.

 

Pomoc v pravej chvíli…

A viem, že v situáciách, keď pomoc potrebujem, pomoc prichádza. Skutočne, je to tak, zakaždým, cítim za to teraz hlbokú vďačnosť.

Ako dnes – potrebovala som ísť do Revúcej po jeden súbor v počítači. To znamenalo ísť autobusom ráno o siedmej – tam by som mala  nereálny čas 5 minút, späť sa vracia ihneď o 7,30, ďalší až podvečer o 16,15. Alebo v daždi pešovať 20 km. A tak som vyrazila hustou rannou hmlou už o pol šiestej pod kopec. Skoro ráno v horách nešli žiadne autá, dlho, dlho. Nakoniec sa jedno zjavilo, ten pán ma zobral do Muráňa. Tam som hneď stopla auto do Revúcej. No hej, otočila som to na ten bus 7,30. O pol deviatej som už umývala okná na spálni a prala záclony.

Nedávno som to spomenula v blogu, naozaj mám takého láskavého a silného strážneho anjela.

A je to samozrejme aj o dobrých ľuďoch. Stretávam ich veľa. Hodne sa od nich učím.

 

Záverom…

Voltaire povedal, že najlepšie je nepriateľom dobrého. Možno pre seba ani nechceme dobré časy, ale tie najlepšie…

Je preto hodne múdre a prezieravé budovať svojej budúcnosti pevné základy.

 

Elena  Predná Hora, 29.4.2017

 

 

 

 

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 8998946x
Priemerná čítanosť článkov: 3153x

Kategórie