Založ si blog

KK 9. – Krajina v objatí času. . .

Čas objíma krajinu i nás. Čo to objatie znamená, o tom dnes pouvažujem.

 

Krajina a objatie času…

Krajina sa mení – niekedy prichádzame na miesta, ktoré nám prirástli k srdcu a sledujeme ich premeny v čase. Niektoré krajine prospeli, rozkvitla nimi a skrásnela, iné zmeny zasa rozbíjajú ten náš pôvodný obraz, nosený kdesi hlboko v srdci, a nepáčia sa nám.

Niekedy sa krajina mení tak prirodzene, časom. Ja som včera ráno zašla v lese na miesta, kde som už dávno nebola, vlastne od synovej smrti. Lúčka, ktorá zarástla – no zároveň sa ukázala nová krása – brezy rastúce v nežných zákutiach, so svietivo bielou kôrou, pripomína mi to ruský les.

I v živote to máme tak, že prichádzajú zmeny, čas nás objíma – niektoré z nich sú príjemnejšie, iné menej príjemné. Niektoré z tých zmien prirodzene a zákonite prináša život sám – a tak zajtra moje najstaršie dieťa prvý raz vykročí do svojej práce. Iné zmeny bývajú náhle, dlhodobo neplánované a niekedy aj neočakávané, sú však príležitosťou od života ku hlbokej životnej premene – a možno nielen vonkajších okolností v našom živote, ale aj seba samého, ak sa pre takú hlbokú vnútornú premenu sami rozhodneme. Sú to chvíle, kedy nám život dáva novú šancu – obzrieť sa, zbilancovať a znovu sa vrátiť ku svojej vnútornej podstate – kto som a aký chcem ja sám naozaj byť.

Zákonité i náhle zmeny sú náročné, ale v prospech nás samých – a sú zmysluplné, svojim dôsledkom môžu byť pre nás úžasné. Sú však aj zmeny, ktoré sú akosi na škodu veci. Mne tak neladí premena Prednej Hory, ako teraz prebieha – taká úplná zmena jej výzoru a charakteru. Som divoká a nespútaná Vodnárka, hlboko vo svojej podstate potrebujem vnútornú slobodu a nepokrivenosť, pravdivosť. Uprednostňujem nežnú krásu a prirodzenosť vecí. Milovala som preto divokú a prírodnú podobu Prednej Hory – tá jej kultivácia na akýsi park, osekané trávniky namiesto lúčnej krásy plnej kvetov – nie, nie, nie, za mňa nie. Podľa mňa ženu nerobí ženou vyzývané oblečenie, nakučeravené vlasy, mejkap na štýl Indiána na bojovej ceste, ani nalakované nechty, umelé a krikľavo sfarbené – ženskosť je v srdci, jej podstata je v láskavosti, nežnosti, vnímavosti, ale aj prirodzenosti. A rovnako aj krásu krajiny pre mňa nerobí vyumelkovanosť, vysekaný trávnik dohola, dohola, oveľa viac si cením prirodzenú krásu krajiny.

A hej, aby som nezostala v negatívne – páči sa mi premena Popradu, je to mesto môjho detstva. Žila som na dedine, pravdaže, ale mám super spomienky, keď som tam s mamou chodievala. Aj teraz tam občas zájdem – a cítim sa tam naozaj príjemne. Zmeny mestu prospievajú, a moc si cením, že nezlikvidovali vraní park úplne, ale nechali priestor vranám. Ďakujem za tie vrany, Popradčania. Ten vraní park je jedinečný a prekrásny, moc to miesto milujem. A zajtra tam opäť zájdem – už dnes sa na to moc teším…

 

Záverom…

Čas objíma krajinu i nás. Zajtra k tomu objatiu času dopíšem o tých, ktorých čas objíma spolu s nami. Uvedomujem si, ako sa postupne ponáram do zúfalého mlčania, dýcha na mňa blížiaca sa streda, narodeniny môjho syna. Ach, áno, ale dnes je napriek tomu krásny deň – stromy za oknom spálne prežiarené slnkom. Ale, pravdaže, úplne iné je Včera ráno som už o piatej chodila lesom.  Les bol plný farieb, pomaly doň presvitalo vychádzajúce slnko. Les bol plný zvukov – hrkútali hrdličky, z diaľky sa blížil dravec, oznamujúci svoj príchod škrekotom. Les bol plný vône a krásy – pár fotiek som spravila. Kuriatok som našla len sedem, ale zato ma doslova zasypali srdiečkové kamene – 11 som ich našla. Jasné, dovliekla som ich domov, na balkón, niektoré mám aj nafotené. Viete, verím, že to sú kamene niekým posielané z lásky,  takže na mňa myslí môj syn, tak ako ja na neho…

 

Deň plný pohody a pokoja vám všetkým prajem. A trochu z krásy včerajšieho rána…

 

 

 

19961510_1070275503108971_499691229482020347_n 19989484_1070275459775642_8788601800154844224_n 19989681_1069452913191230_3566679214957370982_n 19990017_1070275416442313_967929070544065752_n 20031552_1070275433108978_2166449824930482314_n 20046460_1070275566442298_7465759041944700699_n

Akotak 10. – S vydieračom urobme krátky proces. . .

25.07.2024

Akosi nedokážu správne rozlíšiť a pomenovať realitu podaktorí, povedala som si. Lebo médiá, ako dokladuje článok v linku, označujú Maďarov za vydieračov voči Ukrajine https://www.a3sport.sk/batoh/87851-hot-shot-se-amethyst-purpleviolet?_gl=1*1wro0sg*_up*MQ..*_ga*MTk4NzYyODY2Ny4xNzIxODQzNTk4*_ga_771GRED39S*MTcyMTg0MzU5Ny4xLjEuMTcyMTg0MzY1My4wLjAuMA.. To vážne? Novinári naši, [...]

Akotak 9. – Pán Kaliňák, tešíme sa s Vami. . .

24.07.2024

Ach, americké krápy dorazili – ako píše článok v linku No, radosti máme ako keby sa Ježiško znovu narodil, poviem vám. Článok v linku popisoval ich príchod [...]

Akotak 8. – Viete kde je zlatá baňa na Slovensku?

22.07.2024

Nie, neposielam vás zlatú žilu hľadať kamsi do hôr. Ani ryžovať zlatý piesok na brehy slovenských riek. Oveľa lepšie sa ryžuje na úplne iných miestach. Konkrétne v štátnej akciovke Slovensko IT. Remišová chcela týmto počinom usporiť tretinu vynakladaných finančných prostriedkov v rámci štátneho IT. Nuž, cieľa sa zjavne minula – lebo namiesto úspor sa [...]

Bomburáčik, Horehronie

Neviete kam na výlet? Horehronie ponúka letné hity. Zbojnícka strela, Bomburáčik či rodný dom slávnej slovenskej spisovateľky

27.07.2024 06:00

Kraj bohatý nielen na krásnu prírodu, ale aj rôzne atrakcie, ponúka tiež hviezdne divadlo pod Chramošským viaduktom s romantickým piknikom pod rúškom noci.

koláž, fotky, mReportér

Legendárna AC/DC v plnej paráde. Najväčší hit rozpálil 100-tisíc ľudí, pozrite si, ako to vyzeralo

27.07.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,927
Celková čítanosť: 9301795x
Priemerná čítanosť článkov: 3178x

Kategórie

Archív