Založ si blog

Úsmev 4. – Ďakujeme, stará mama. ..

 

Pozeranie večerných správ je prevažne neradostnou záležitosťou. Záplava katastrof a tragédií rôzneho druhu, ktoré sa odohrali v priebehu dňa, sa na nás valí a valí.

Preto sa v posledných mesiacoch tejto záľube venujem nie príliš často.

Dnes o dnešných správach.

 

Televízne katastrofy…

Viem, že zlé veci sa stávajú.

V niektorých situáciách hlboko súcitím s tými, ktorých sa udalosť týka – keď niekto zomrie, ubližujú deťom či zvieratám, či keď vidím biedu, bolesť, utrpenie.

Inokedy som znechutená, ako dnes napríklad pri správe o 33 opilcoch za volantom prichytených len za minulý týždeň – svojou nezodpovednosťou mohli niekomu vážne ublížiť alebo ho pripraviť o život. Pokojne by som v televíznych novinách uverejnila ich vyjadrenie priamo na kameru s nerozrastrovanou tvárou a menom, aby konečne v živote prevzali zodpovednosť za svoje konanie a jeho následky.

A úprimne sa teším z toho mála dobrých vecí, ktoré v správach dostanú priestor – zväčša k nim však ani nedôjdem, lebo po pár minútach od televízora znechutene odchádzam.

 

Dnešné správy…

Dnešné televízne noviny sme sledovali v dvojici – moja najstaršia dcéra Kika a ja. Plynuli prvé tri minúty správ, no ja som si uhrýzala z večere čoraz menej nadšene (uhrýzala, doslovne, večerala som čerstvú mrkvu).

Sedelo tam s nami i moje najmladšie dieťa, Jazmínka, no niečo riešila a správy šli mimo nej. Občas šli správy i mimo mňa, pretože som to riešila s ňou, chápavým vypočutím a malou brzdou, lebo deti vedia, že vo väčšine oblastí a životných situácií som zmierlivá, láskavá, tolerantná. Vyštartujem len za podstatné veci. Snažím sa neubližovať, moje heslo je „pokojný život nie je cieľ, ale cesta“-  správam sa hodne trpezlivo a ústretovo. Niekedy to ľudí mýli. Myslia si, že som ochotná znášať čokoľvek, Nie je to tak.

A bol tam s nami i najväčší nepriateľ životných katastrof.

Kto?

 

Najväčší nepriateľ životných katastrof a negatívnych televíznych správ…

Úprimný smiech, jasne.

Letmo zachytená správa z Tatier, z môjho rodiska, pomaľovaná zubačka. Nie že by som takéto vyčíňanie schvaľovala – nápad to bol hlúpy, sprejeri by podľa mňa mali využiť svoj potenciál rozumne, po dohode s mestami a obcami, skrášľovať prostredie. Vtipných a originálnych nápadov je dosť, po dohode s majiteľmi, pravdaže, by mohli vtipne oživiť podchody, smetiaky, príležitostí by bolo habadej. Zubačku umyli, nuž nijakú veľkú tragédiu v tom nevidím – a odsúdiť niekoho do väzenia za pomaľovanú zubačku by som pokladala za scestný nápad.

Naplno som správe venovala pozornosť až po Kikinom „ach, mami, pozri, nie každému stará mama pripraví takýto darček“.

„No, to tá moja mama musela pretierať celú noc“ splavne som nabehla na jej vlnu.

Táto predstava nám rozžiarila správy.

Čo dodať?

Ďakujeme, stará mama…

 

 

Elena  Predná Hora, 7.5.2018

 

P. S.: Nuž, pri písaní blogu dieťa práve vbehlo do spálne, zapriať mi dobrú noc a odchádza s radostným úsmevom a slovami „ach, končí opäť jeden deň v ktorom som nebola slávna ani bohatá…“

 

 

 

 

 

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00, aktualizované: 08:13

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9003168x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie