Založ si blog

Ja 9. – Kráčam v čase. . .

O niekoľko dní by môj syn mal 20 rokov. Nedožil sa ich vinou lekárky.

 

 

Dvere na byte sa zavreli. Maroško zdvihol hlavu od časopisu Dráčik, v ktorom si listoval. Okamih – a sediac na zemi pri skrinke s televízorom už prepínal satelit.

„Maroší, oco šiel len smeti vysypať“ skonštatovala som. Položila som neochotne pletenie na stolík, na papučke bolo treba dopliesť už len pár riadkov.  Vyrástol chlapec, je vyšší odo mňa o skoro o hlavu, môj vestičkový princ, kedysi som spravila papučky za chvíľu.

Chytila som moje tvrdohlavé dieťa za ľavú ruku. „Poď. Poď.“ Zbytočne ako vždy. Tak som si prisadla a pozbierala som všetky tikety Športky a Lotta. Nie, netipovali sme, Maroško ich nosil so sebou. Rozosmial sa, práve dorazil pri prepínaní na kanál, ktorý chcel.

Na schodoch počuť kroky. Rýchlo preťukať kanále, tikety na gauč, Maroško  sa tam usadil sám ako strela. Vedel – otec sa vracia.

Dvere sa otvorili, oco odložil kôš do komory. Nazrel do obývačky – Maroško si listoval časopis, ja som dopletala papučku…

 

 

Záplava slnečných lúčov príjemne prehrievala jesenné nedeľné predpoludnie. Priezračná obloha. Maroško v belasej vetrovke. Ja v oranžovej mikine, sedíme spolu na zemi v hŕbe lístia v parku pri lavičke neďaleko veľkého duba.  Rozhadzujeme rukami lístie, smejeme sa a cítim tú vôňu jesene, trochu nostalgickú a zemito sladkú…

 

 

Hallelujah, krehko nežná pieseň, znie v tejto chvíli tu v spálni, aj v mojich spomienkach – pieseň, pri ktorej sa stráca truhla s mojim synom v banskobystrickom krematóriu, navždy. Nie, nie, nie, neberte mi moje dieťa…

 

 

Maroško si nikdy tú vestu neobliekol, nestihol. Rozpárala som ju po jeho smrti, aj ďalšie dve jeho vesty a urobila som háčkovaný koberec. Dodnes si pamätám jej vzor, vypletené farebné nórske vzory na prednom diele, zadný bol melírovaný zo šedozelenej s tmavozelenou…

Fotografiu z toho jesenného predpoludnia mám na profilovke blogu.

A pre mňa pravá verzia tej piesne je originál, nemám rada napodobeniny v živote, ani v piesni

https://www.youtube.com/watch?v=ebtqoKHyHzk

 

Áno, boli sme obaja originály, synček…

 

Elena    30.6.2019

 

Akotak 10. – S vydieračom urobme krátky proces. . .

25.07.2024

Akosi nedokážu správne rozlíšiť a pomenovať realitu podaktorí, povedala som si. Lebo médiá, ako dokladuje článok v linku, označujú Maďarov za vydieračov voči Ukrajine https://www.a3sport.sk/batoh/87851-hot-shot-se-amethyst-purpleviolet?_gl=1*1wro0sg*_up*MQ..*_ga*MTk4NzYyODY2Ny4xNzIxODQzNTk4*_ga_771GRED39S*MTcyMTg0MzU5Ny4xLjEuMTcyMTg0MzY1My4wLjAuMA.. To vážne? Novinári naši, [...]

Akotak 9. – Pán Kaliňák, tešíme sa s Vami. . .

24.07.2024

Ach, americké krápy dorazili – ako píše článok v linku No, radosti máme ako keby sa Ježiško znovu narodil, poviem vám. Článok v linku popisoval ich príchod [...]

Akotak 8. – Viete kde je zlatá baňa na Slovensku?

22.07.2024

Nie, neposielam vás zlatú žilu hľadať kamsi do hôr. Ani ryžovať zlatý piesok na brehy slovenských riek. Oveľa lepšie sa ryžuje na úplne iných miestach. Konkrétne v štátnej akciovke Slovensko IT. Remišová chcela týmto počinom usporiť tretinu vynakladaných finančných prostriedkov v rámci štátneho IT. Nuž, cieľa sa zjavne minula – lebo namiesto úspor sa [...]

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

izrael, hamas, zbrane

Chce zvrhnúť vládu USA a vyvolať vojnu: EÚ zaradila organizáciu The Base medzi teroristické

26.07.2024 16:56

Skupinu The Base v roku 2018 založil Američan Rinaldo Nazzaro s cieľom vytvoriť sieť radikálne pravicových nacionalistov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,927
Celková čítanosť: 9300739x
Priemerná čítanosť článkov: 3178x

Kategórie

Archív