Založ si blog

Prakticky filozoficky 10. – Je ľahké nechŕliť plamene, keď si myš. . .

Uvažuješ o tom zasa, ozval sa Zámer sveta.

Chcem posolstvo tej situácie, cítim že ešte nechápem jeho podstatu – odpovedala som zamyslene.

Prešla si cez to, teraz si to naozaj pustila. Viem, čo hľadáš, ten hnev bol iný ako všetok tvoj hnev doteraz, a to ťa mätie – dodal, a odmlčal sa.

 

Bodnutie v srdci občas cíti zrejme každý z nás. Niekoho viac a niekoho menej nechajú ľahostajným neprávosti všetkého druhu. Trápi nás bolesť iných, i tá naša vlastná. Ak nám niekto ublíži, nie je ľahké sa s tým vyrovnať. Niekedy sa cítime veľmi zranení, zažívame hnev. Ten hnev bol iný ako všetko doteraz, cítim to, Zámer sveta má pravdu. Rozhorčí ma, keď niekomu ubližujú – som empatik a dotýka sa ma bolesť iných a nespravodlivosť voči nim. Ale ten hnev bol zvláštny, silný, vytrvalý a vydesilo ma, akým spôsobom som o nej hovorila.

Prebrala som sa zo spánku po jednej v noci.

No čo sa deje, hovor o tom – zaševelil Zámer sveta pohotovo.

Netušila som o sebe, že dokážem tak desivo nadávať, a bol to neskutočne silný hnev, celú ma zaplavil, tie dve veci sa mi k tomu vynárajú ako problém – uvedomila som si teraz jasné. Vydesilo ma to – povedala som.

Zámer sveta sa tíško pochechtával.

Nie je to smiešne, mňa to trápi – pozrela som naňho.

Tak hej, pozri – mala si vždy odstup od svojho hnevu. Dračie plamene si za iných zakaždým chŕlila, ale to nebol ozajstný hnev – to si len súcitila, kopala si za nich. A povedz mi, kedy si naozaj bojovala sama za seba, keď ti niekto ublížil? Po prvý raz teraz, konečne si sa naozaj postavila za seba, preto ti ten hnev pripadá neobvyklý, povedal mäkko. Uvedom si, ako dlho si to niesla, a ako to bolelo, dodal tíško.

Plakala som, lebo to bolo tak.

Ale vieš, nemusela som použiť také vulgárne reči, vystrašilo ma to – zdvihla som k nemu oči.

Nezaslúžila si to? opýtal sa medovo.

Pravdaže hej, odvetila som bez zaváhania.

Rozosmial sa hlasno. Veď si ani len nebola vynadať jej, len si nadávala na ňu sama pre seba. Milo a láskavo si chcela nadávať? Nože si spomeň na tú učiteľku.

Ach, áno, to rozosmialo i mňa, šlo o zážitok z práce s deťmi –  „prosím ťa pekne, bol by si taký láskavý a mohol by si prestať vyrušovať?“ nie je veru správny spôsob ako vyrušujúce dieťa napomenúť, a tak to i vyzeralo – ja som potom dieťaťu povedala „prestaň“,  a bolo. No hej, správne povedať niečo je dôležité.

Iste, nenadávala som jej, ale nechcela som ani tak nadávať sama pre seba o nej, kvôli sebe, chápeš – zdôraznila som – bolo to o fakt veľkom hneve, zapálila by som ju svojim dychom vtedy…

Ty to predsa už vidíš, len nevidíš, čo vidíš – pobavene sa smial ďalej. Plamene si chŕlila. Tak pochopila si už konečne podstatu toho špecifického priania? Snažila si sa podvedomo zasa raz odkloniť od svojho hnevu – nie spálim ju svojimi plameňmi, ale nech kdesi akosi uhorí, aby som na ňu nemusela dýchnuť ja – jedine tie nadávky ťa s tým hnevom naozaj prepájali. Vyjadrovali silu tvojho hnevu a bolo ťažké dostať plamene pod kontrolu. Ach, hej, učí ťa to, čím skutočne si – si drak – ukázali ti tvoju silu, keď naozaj bojuješ za seba. A trápi ťa, že si vtedy zápasila s nadávkami? Máš v sebe veľkú silu a páči sa mi, ako si ju dostala pod kontrolu. Je to silné rozhodnutie v takej situácii chcieť prestať s nadávkami voči osobe, ktorá Ti ublížila. Pre draka je to

silné rozhodnutie. Vieš, nie je ťažké nechŕliť plamene, keď si myš…

 

 

Elena

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9004499x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie