Založ si blog

Slnko v duši 11. – Príbehy. . .

Život píše rôzne príbehy. Kráčame nimi…

Viete čo je paradoxné?

Že ak naozaj kráčame dopredu, tak podľa mňa nejdeme k čoraz väčšej dokonalosti, ale ku čoraz väčšej nedokonalosti. Že si priznávame svoje zakopnutia na ceste, uvedomujeme si v koľkých situáciách sme sa zachovali nesprávne, z rôznych dôvodov. Že sa nebojíme byť nedokonalí, a prijímame sa takí akí sme, a že vo svojom živote nechávame iba ľudí rovnako nedokonalých ako my a nás tak prijímajúcich.

Rozumiem už myšlienke, ktorú kedysi napísala Elisabeth Kubler-Rossová

“Nejkrásnější lidé jsou ti, kteří poznali porážku, utrpení, kteří poznali těžkosti, ztrátu; a našli svou cestu ze dna. Tito lidé v sobě mají vděčnost, citlivost a pochopení pro život, jsou plni soucitu, jemnosti a hluboké láskyplnosti. Krásní lidé se prostě neobjeví jen tak sami od sebe.“

Chápem dnes pravdivosť tých slov, lebo cítim nefalšovanú láskavosť takých ľudí. Aj mňa samú ťažké časy doviedli ku súcitnejšiemu pohľadu na mnohé veci.

 

Moju večnú tému – úvahu  o dobre a zle – som našla v knihe o okultnom význame odpúšťania, ktorú som konečne začala čítať včera, Zámer sveta sa tomu radostne smeje. Silné príbehy kniha prináša – a tak som dnes dumala práve o tej téme. Vlastne sa skutočne teším na dnešné večerné čítanie ďalej. Zvláštne ako k nám prichádzajú veci, až keď sme pripravení na ďalší krok. Ako najskôr musíme prikráčať ku takej skúsenosti srdcom, objaviť ju pre seba – a potom sa nám osvetlí význam takého kroku.

Pootvorila som v slnečnom ráne dokorán vchod i dvere na mojej pracovni, je hneď pri vchode pracoviska – a tak vietor zvedavo nakúkal. Slnko hádzalo lúče plnými priehrštiami, vtáčiky štebotali a deň ponúkal hrejivú náruč plnú bezpečia a pohody. Sneh rýchlo mizol, svet pôsobil idylicky, a mne odrátaval posledné hodiny do návratu domov po tooooľkých dlhýýýýýých dňoch dcérinej karantény. Zajtra sa konečne vrátim domov, práve v deň jej menín. Mám rada kvietkové mená ako Agátka či Jazmínka, a moje dieťa možno bolo aj prvé v záplave tých Yasmin a Jasmin také slovenské…

Hlavou mi prebleskla myšlienka – dobro a zlo sú v skutočnosti bezlimitné. Je dobré alebo zlé, že som musela byť toľký čas mimo domova? Dobré i zlé, prisvedčila som. Dimenzie dobra a zla sú istým spôsobom dimenziami ľudského sveta – uvedomila som si – lebo je dobré alebo zlé, že lev zožerie antilopu? Je dobré alebo zlé, že prší? Je dobré alebo zlé v každej udalosti, a pochopenie tých dvoch jej tvárí nás vedie ku jej záverečnému prijatiu slovami „stalo sa“. Niet v nich už potom posudzovania dobro-zla, majú transformačný potenciál, a je len na nás, v akej miere ho dokážeme naplniť.  Silné výzvy sú to.

Slnečné lúče dopadli na prah pracovne. Slnko v duši je symbolom takej hlbokej láskavosti, prišlo mi náhle pochopenie. Svetla, nádeje a lásky.

Pekný večer.

Elena

 

Niet nič krajšie ako prirodzená, neštylizovaná hudba vychádzajúca zo srdca

https://www.youtube.com/watch?v=3-BSslnwRw0

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9005753x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie