Založ si blog

No. 1 11. – Keď je Fico poslednou nádejou pre Slovensko. . .

Poviem vám, myslím vážne tie slová v nadpise blogu. Žiadna irónia, ani nadsádzka.

Ako poslednú nádej pre Slovensko v tejto chvíli ho vnímam pravdaže, len pokiaľ neplánuje spojenectvo so Sulíkom, lebo ten tretiu vlnu privatizácie by natvrdo uskutočňoval  – proti nej som zásadne.  Pellegrini by so Sulíkom do partie šiel, preto pre mňa on určite nie je šancou na zmenu teraz.

Nie som voči Ficovi bez výhrad, no mám na tento môj „poslednonádejový“ postoj viacero dôvodov – a im sa budem teraz venovať.

 

Dôvodov na nedôveru tejto vláde a nespokojnosť s ňou je veľa

– premávajú sa nám tu cudzie vojská a šíria sa reči o Euroštáte. Opatrenia realizované vládou nie sú v prospech obyčajných pracujúcich ľudí, ale veľkokapitálu. Nie, nemáme veru istotu o odmietaní migrantov. Nedotiahnuté sú epidemiologické opatrenia, nákaza sa môže šíriť nekontrolovane, nemáme Ivermectin dostupný pre ľudí voľne v lekárňach, už v tejto chvíli máme porušované Ústavou SR garantované právo na potrebnú liečbu.

 

Nepodporujem politikov, ale ich konkrétne kroky v spoločnosti či opatrenia pre ľudí v nej, napísala som to už viackrát v blogu. Je ale pravdou, že o niektorých politikoch sa ukáže hneď na začiatku pri prvom kroku ako to s národom myslia.

Taký Drucker napríklad – túžil ísť debatovať s ľuďmi

https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/517692-exminister-zdravotnictva-drucker-ide-medzi-ludi-chce-hovorit-o-senioroch-rodinach-aj-o-zdravotnictve/

Ach, veď viete, že Osud rád pomáha ľuďom plniť ich želania – musia dať pozor, ako ich vyslovia. Prezradím vám niečo – pôvodne som dala vtedy tomu blogu názov Som ako Osud

no asi chápete tí bystrejší, že prečo… – iste,  iste, chcela som jeho prianie naplniť, že pekne podebatujeme s ním ja a pár ďalších ľudí – a predstavte si, upustil od svojich snov a plánov náhle…

30! 7. – Súhlasím s Ficom. . .

Vyčítam Ficovi vo vzťahu ku bežným ľuďom, že mal vnímať situáciu vzdelaných pracujúcich realistickejšie, lebo v školstve a sociálnych službách vzdelaní ľudia boli za jeho vlády značne podhodnotení a nie je v poriadku ich mzdu zrovnoceňovať so mzdou ľudí bez vzdelania. Ryžovali zrejme oligarchovia vo veľkom, no nie som naivná, aby som si myslela, že teraz už prestali – práve naopak, podľa mňa…

Ale na druhej strane pre dôchodcov a rodiny robiť veci sa snažil, to mu nemožno uprieť. A ja, ak si mám zvoliť v spoločnosti komu dať „väčší kus koláča“  – tak za mňa sú to obyčajní ľudia – dôchodcovia, pracujúci ľudia, rodiny s chorými deťmi – a nie banky a kadejakí veľkí podnikatelia, ako to nabaľuje táto vláda.

Vo vetre čias 5. – Fico má pravdu, banky. . .

Som aj proti tretej vlne privatizácie, proti sprivatizovaniu lesov, pôdy, VšZP a tých ostatných vecí, o ktoré by nás chceli pripraviť – ako som písala už nedávno v blogu, pokladám ju za tragédiu pre obyčajných ľudí a naše deti

Poriadne ostro 9. – Naša sladká budúcnosť. ..

Rovnako ma neláka predstava prijímania migrantov. Som za to, aby sme im pomáhali v ich pôvodnej vlasti, nie na úteku z nej. A to Fico tiež jednoznačne prezentoval.

 

Vidím tú paseku, ktorú narobili v rôznych oblastiach života

Vláda Igora Matoviča je manažérska, intelektuálna, politická, ekonomická, kultúrna aj ľudská katastrofa. Zachraňuje sa, ako vie

– znedôveryhodnili políciu, aj justíciu, zo SIS je kabaret

hlavnespravy.sk/blaha-pri-zatykani-pcolisnkeho-nebol-krdel-novinarov-a-neexistuju-ziadne-jeho-zabery-v-putach-toto-je-normalne-ze-diskriminacia/2465268

Ako to výstižne opísal v tom článku v linku Blaha

„Ale vážne – aj vás to napĺňa nekonečnou dôverou v bezpečnostné zložky štátu, keď čítate, že zatkli šéfa tajnej služby? To toto je to slušné Slovensko? Mrzuté je, že ho ani nemá kto nahradiť. Jeho námestník už totiž sedí vo väzbe niekoľko mesiacov. Gratulujeme. Tajná služba ako lusk.“ 

Ľuboš Blaha píše, aby verejnosť predstavila, že napríklad agenta Jamesa Bonda by zatkla anglická polícia. „A vo vedľajšej cele by sedel M. Kiná po celom svete by ľahli smiechom.“

 

Zachraňuje sa vláda, ako vie. Ponuka imunity na svojvôľu novinárom je zrejme súčasťou stratégie uzavrieť s médiami pakt o dlhodobej spolupráci na prikrášľovaní reality režimu. Všetko nasvedčuje tomu, že niektorí novinári túto hru ochotne prijali. Tak sa stávajú tí, ktorých si možno kúpiť, súčasťou nového režimu

https://www.datel.sk/clanok/matovicov-rezim-media-sa-dohodli-na-garancii-absolutnej-imunity-novinarov

Táto vláda nie je schopná urobiť potrebné opatrenia – každým dňom sa zvyšuje riziko privlečenia africkej mutácie.

Ľudia zomierajú, bolestne, mnohí by prežiť mohli, keby sme pre nich mali dostatok pomoci, niektorí už zostávajú bez pomoci. Je porušované ich ústavné právo na potrebnú zdravotnú starostlivosť.

Niektorí ľudia sú existenčne na hrane, živoria.

Nejde im o ľudí, ale o udržanie sa pri korytách. Lebo je z nich ešte čo vyžrať. Potrebujeme inú vládu a potrebujeme nové voľby, ľudia – a to rýchlo.

Lebo toto – bola by to fraška, keby to nebola tragédia…

 

Elena

 

K diskusii   jaronpb – aj ja si niekedy kladiem tú otázku. Zrejme pre mnoho ľudí má lesk peňazí zvláštnu moc – a stačí podať prst, čert vám chytí celú ruku. Alebo niekedy vás zatiahnu do urobenia malej služby a láskavosti, a potom väčšej, no a už sa veziete. Potom už neviete vystúpiť z toho kolotoča, lebo na vás kadečo majú – to je môj názor.

Mať čisté ruky a čisté svedomie to pokladám za ten najlepší spôsob, ako kamkoľvek kráčať – v politike, i v živote. Nemám rada falošných hráčov…

 

A hej, 1Wlado – je zaujímavé, ako u nás podľa slovníka sa dá odhadnúť, ktorej strany je človek fanúšikom…

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári naďalej nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Protestujú tak proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8980187x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Kategórie