Založ si blog

IBA JA 2. – Niekoľko anjelov strážnych zamestnáš. ..

Sú dni, kedy sa vtiahneme do postele, okolo nás sa vznáša sladká vôňa čerstvo vypratých perín a svet s jeho problémami sa kamsi vytratí.

Chvíľa oddychu, do ktorého sa ponoríme.

Ach, bolí ma noha z toho stierkovania a maľovania kuchyne – zašepkala som Zámeru sveta smutne.

Oooo, skutočne? A neprispel k tomu i ten pochabý výlet včerajší? Niekoľko strážnych anjelov zamestnáš, nie jedného, zasyčal nesúcitne.

No dobre, chcela som povedať, že ma noha ešte stále bolí – zmierlivo som upresnila.

Jasné že to bolí, keď nohu zaťažuješ toľko – povedal už menej jedovito.

 

To je fakt – včera som vyrazila na výlet.

Na Maginhrad, kam inam.

Už cesta od Hrachova pešky bola záťaž, najmä keď som cestu predĺžila o vlezenie pod most či na lúku za krásnym kvetom. Výlet so mnou je skrátka pochabé dobrodružstvo, nikdy neviete úplne presne, kde všade sa ocitneme. Ale zasa, ja nikdy neberiem so sebou na výlety nudných suchárov, ktorí si to namieria priamo k cieľu.

Nádherné netýkavky, ich semienka sa zvíjali pod mojim dotykom. Jasné že som rada, že som k nim pod ten most vliezla.

Na obrázku môže byť kvet, príroda a vodná plocha

Krásne domčeky vo Vyšnom Skálniku som si fotila

Na obrázku môže byť vonku a stromNa obrázku môže byť vonkuNa obrázku môže byť vonku a strom

 

a za dedinou som rybník poobdivovala.

Na obrázku môže byť jazero, strom, obloha, príroda a tráva

 

Voda sa jemne vlnila, na brehu trónili dve ryby – vyrezávané lavičky. Ahoj, ryba, pohladila som jej šupinatý chrbát.

Na obrázku môže byť vonku a stromNa obrázku môže byť vonkuNa obrázku môže byť vonku

 

Potom som konečne zahla na náučný chodník. Cesta po kameňoch v miernom stúpaní bola v štýle „čo krok, to bolesť“. Po štvrtej z jeho atrakcií som si priznala, že tou ďalšou atrakciou by som bola ja – ak ma stade bude ťahať záchranka – a zliezla som na lúku. Hrala tisícmi kvetov – o niektorých ani ja neviem ako sa volajú, a to už je čo povedať

Na obrázku môže byť kvet a prírodaNa obrázku môže byť prírodavNa obrázku môže byť kvet a prírodaNa obrázku môže byť kvet, príroda a tráva

 

Chvíľa sedenia na nej a pomalej chôdze lúkou k dedine mi do rúk vložila dve kytičky repíka – jednu mne a druhú susede, pre radosť do čajíka.

Na obrázku môže byť tráva a obloha

No to veru bol rozumný nápad, že si krívala do dediny – prikývol Zámer sveta – a prečo si potom zmenila smer?

Jasné, že som sa chcela dostať ku hlavnej časti cesty, na miesto pôvodného Maginhradu pozrieť. Skončila som pod kopcom, musela som stihnúť autobus späť a veru dôjsť  do ďalšej dediny za busom bolo pre mňa krutou skúškou sebaovládania, lebo ma už bolela nielen tá naštiepenokosťová, ale i druhá zdravá noha, z preťaženia pri kulhaní.

Na obrázku môže byť vonkuNa obrázku môže byť vonku

Och, socha roniaca krvavé slzy – asi tu chodia častejšie ľudia s naštiepenými kosťami v nohe, vidíš, povedala som Zámeru sveta, keď mi trochu otrnulo z tej bolesti nohy a vykročila som nazad do dediny.  A potom do susednej dediny, lebo bus tu ide až podvečer…

 

Otočila som sa na ceste v jednej chvíli a kopcu do diaľky som poslala odkaz – vrátim sa.

 

Elena

 

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9005478x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie