Založ si blog

Iba ja 11. – A veď hej. . .

Niekedy stačí maličkosť pre radosť – že ukryté vnútri balkóna prežili ľadové dni kvetináče s petúnkami, kapucínkami, žiarivožltými aksamietnicami, aj s paradajkou a jahodami, dve krásne jahody práve dozrievajú – vďačnosť cítim za to odchladenie a odsneženie.

 

 

Moje odvážne jahôdky a kvietky – hovorila som im v nedeľu večer pri vešaní vypratej rohožky. Obzor temnel…

Zlatistý mesiac v splne, bordovejúci červenkastooranžový obzor, trblietajúce sa hviezdy. Neskutočne krehká chvíľa rozprávkovej krásy všedného večera. Zdanlivá maličkosť, a predsa vnímame jej silu, ponárame sa do nej srdcom.

Ráno nás ťahá ísť, nastavovať tvár slnku a hrať zvedavé hry s jeho lúčmi presvitajúcimi konármi stromov, dúhovejúcimi sa v kvapkách rosy či roztrblietanými hladinou vody. Aj s oblakmi, pravdaže. A s celým svetom, vnímame jeho okamihy a premeny. Večer sa ponárame do myšlienok hlbšie, lebo svet potemnel, vytratil sa a my nastavujeme tvár vesmíru a sami sebe, aj premenám, ktoré v nás deň zanechal.

 

Mesiac mäkko žiaril. Ľudia – slnko a snaha žiariť ma neoslní, mojou krvnou skupinou sú ľudia mesiac, poznám ich cenu  Sú ako môj obľúbený kvet, sedmokráska – aby sme videli ich krásu, musíme sa dívať naozaj zblízka

 

V tichu stemnievajúceho sveta plávali takto v nedeľu večer moje myšlienky ako pestrofarební vtáci napriek únave z týždňa.

Prichádzam z práce pred štvrtou a prerábam postupne kuchyňu. Neverila som, že dokážem obiť tie kusy lepidla po kachličkách zo steny, ale „keď musíš, tak musíš“. Hrubá omietka ryhy zanechávala pri roztieraní, prospelo jej preto primiešanie ceresitovej špáry. Veru, dobrodružstvo to omietkovanie bolo – ale úprimne, taká je pri mojej pochabo romantickej a zároveň tvorivo vodnárskej povahe akákoľvek činnosť.

A tak vás neprekvapí moje nadšenie z ružového svetielka cestou z balkóna. Ach, moji plameniaci, po prvý raz sa obaja rozsvietili…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A svetielka v tme rána – fontánka šumí, no po šiestej ráno sa rozžiari – a tak občas nejdem práce prvým autobusom, aby som sa vytešila jej farbami.

 

Ach, hej, ľadový dych zimy ju uspí,a tak sa potešte pohľadom na jej rozprávkovú krásu…

 

 

 

Elena

 

 

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

Branislav Zurian, Matúš Šutaj Eštok,

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

18.04.2024 17:00

Kým podľa súčasného ministra vnútra Šutaja Eštoka (Hlas) sa všetko, o čom hovoril, ukázalo ako pravda a na vine sú bývalé vlády, podľa exministra Mikulca a poslanca Spišiaka sme sa nedozvedeli nič.

Budmerický kaštieľ

Chce ministerka Šimkovičová kúpiť kaštieľ v Budmericiach? Rezort kultúry to popiera

18.04.2024 16:20

Rezort kultúry sa ohradzuje voči lživým tvrdeniam o kaštieli v Budmericiach.

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Mŕtvy v banke

O pôžičku v banke "žiadal" mŕtvy. Podpíš to, strýko! vyzývala ho neter

18.04.2024 16:00

Banku v Brazílii navštívil nezvyčajný zákazník. Sedel na invalidnom vozíku, nehovoril, padala mu hlava, ale jeho neter tvrdila, že strýko si chce zobrať pôžičku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8979170x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Kategórie