Založ si blog

Anjelské krídla 5. – Hranica krehkosti. . .

Vzduch slnkom prehriaty,  jar tu v meste naťahuje prsty popoludním. Návrat domov do hôr cestou z práce mi zakaždým pripomína ten rozdiel – lebo u nás ešte sneh pri bytovke svieti. Nastavila som tvár záplave slnečných lúčov, kulhajúc k busu v štýle morskej panny – každý krok bolestný. Pred dvomi týždňami som spadla na ľade cestou k busu, nuž znášam bolesť. A predvčerom opäť, tá istá noha, ale i koleno. S bolesťou, ale bez sĺz prekonávam hranicu krehkosti.

Tvrdohlavá ako mulica, syčal mi do kroku Zámer sveta znechutene…

 

Posunula som sa v spomienkach o týždeň späť.

Vločky snehu krúžili minulotýždňovú stredu v skorom ráne. Podchvíľou pomaly a pozvoľna, potom zasa rýchlo a divoko krúžili nad bielobielou krajinou.

Dívala som sa na ne bezmyšlienkovite, kulhajúc k busu. Nahodila som fotku na facebook, nech si moji priatelia a známi užijú trochu snehu. Lebo už pod ostrou zákrutou u nás z hôr po snehu nebolo ani stopy.

 

 

Dlhá sukňa tmavomodrých šiat mi viala vo vetre, prudký vietor vyrážal dych.

Pocity a myšlienky vo mne tak víria – uvedomila som si náhle a na chvíľu som sa dostala do kontaktu so svojimi pocitmi. Cítila som ostrú bolesť v nohe i smútok. Keby si vykročila srdcom,  prešla by i bolesť nohy – Zámer sveta zaševelil v tom stredajšom ráne – vykroč k tomu, k čomu máš. Spomeň si na sobotu.

Áno, predminulotýždňovú sobotu ma tiež pocity zavalili.  Ak ste nikdy neriešili pleseň na stene na rebríku v situácii, že na ľavú nohu nemôžete stúpiť bez ostrej bolesti a ľavou rukou odrazu nepohnete bez ostrej bolesti, nie je to nič, po čom by ste mali túžiť.Protiplesnový postrek, stierka, farba- aaaaa, hotovo – zliezla som, odložila som farbu a i rebrík. Som zdravá ako rybka a odolná, bolo to fakt divné s tou náhlou bolesťou ruky – čo mi chceš tým povedať, Zámer sveta? Díval sa hodne nešťastne – a v tej chvíli mi došlo, že nie on, ale ja.  Sadni si, okamžite si sadni – zavelil. Sadla som si spomalene – a v tej chvíli som sa spojila so svojimi pocitmi. Blíži sa koniec mesiaca, je to výročie Maroškovej smrti. Obostierala ma silná bolesť, sedela som tíško. Môj syn mal ľavostrannú hemiparetickú DMO a ja som si podvedome presunula príznaky na ľavú ruku a nohu. Uvedomila som si zrazu, koľko úsilia musel vynaložiť môj syn, aby prekonával  takúto bolesť ruky i nohy, a zaplavila ma hrdosť, aký to bol úžasný bojovník, nevzdával sa.  Ako mi chýba, a tak si ho podvedome prehrávam tou bolesťou – úlomok  hlbokej bolesti sa uvoľnil, odrazu som sa chvela od zimy v akútnej traume, po tvári mi tiekli slzy, a náhle mi zmizla bolesť ruky. Ďalšia z hraníc krehkosti to bola…

Vrátila som sa k tomu stredajšiemu ránu v myšlienkach v sobotu večer. Rozprávka Coco šla v telke, tak som si ju pozrela – mám ju moc rada. Je konštelačne múdra, o úcte k predkom. Pre mňa sú konštelácie jednou z najlepších vecí v živote, ku ktorým som došla – ich hlasu dôverujem a ak by som sa mala pre niečo dôležité v živote rozhodnúť a k čomukoľvek vykročiť, určite by som si na to konštelačku postavila. Prijímať prichádzajúce s dôverou mám úprimnú snahu, aj viem, že človek a poslanie je ako zámok a kľúč. Poslanie nám ukazuje všetko – dokonca i pravý dvojplameň vám odhalí pri veľkom poslaní, lebo  je s poslaním tiež ako zámok a kľúč, nielenže musí byť schopný ho plniť, ale i byť s tým poslaním šťastný. Takže ako jediný nepovie  preboha, ale wauuu… Je to súčasť úcty k Zámeru sveta, keď nasledujeme jeho poriadok – Česi majú oveľa krajšie slovo Řád. Až vtedy sa stávame ozajstne slobodnými, keď ho prijímame a nasledujeme. Aj tam je hranica krehkosti, veru.

Hm, naozaj úprimne som uvažovala čo ma v tom vykročení brzdí. A priznala som Zámeru sveta – pozri, konštelačne by som sa postavila v poradí iba za ženu, ku ktorej by som mala úctu. Nie za hocijakú šlápotu. Úžasne ho to pobavilo a chechtal sa bláznivo. Netvrdím, že som reinkarnovaný Budha, a možno by som mala na tom posudzovaní popracovať, priznala som sebakriticky. Ale tak skoro to nebude,  dodala som úprimne.

No tak, no tak, pokojne – zašepkal. Pozná túto moju hranicu krehkosti.

 

A tak dnes zmenil taktiku a kopu konštelačných udičiek mi nahádzal. Áááááá…

Vie ako na moju hranicu krehkosti.

 

 

Elena

 

Akotak 10. – S vydieračom urobme krátky proces. . .

25.07.2024

Akosi nedokážu správne rozlíšiť a pomenovať realitu podaktorí, povedala som si. Lebo médiá, ako dokladuje článok v linku, označujú Maďarov za vydieračov voči Ukrajine https://www.a3sport.sk/batoh/87851-hot-shot-se-amethyst-purpleviolet?_gl=1*1wro0sg*_up*MQ..*_ga*MTk4NzYyODY2Ny4xNzIxODQzNTk4*_ga_771GRED39S*MTcyMTg0MzU5Ny4xLjEuMTcyMTg0MzY1My4wLjAuMA.. To vážne? Novinári naši, [...]

Akotak 9. – Pán Kaliňák, tešíme sa s Vami. . .

24.07.2024

Ach, americké krápy dorazili – ako píše článok v linku No, radosti máme ako keby sa Ježiško znovu narodil, poviem vám. Článok v linku popisoval ich príchod [...]

Akotak 8. – Viete kde je zlatá baňa na Slovensku?

22.07.2024

Nie, neposielam vás zlatú žilu hľadať kamsi do hôr. Ani ryžovať zlatý piesok na brehy slovenských riek. Oveľa lepšie sa ryžuje na úplne iných miestach. Konkrétne v štátnej akciovke Slovensko IT. Remišová chcela týmto počinom usporiť tretinu vynakladaných finančných prostriedkov v rámci štátneho IT. Nuž, cieľa sa zjavne minula – lebo namiesto úspor sa [...]

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

izrael, hamas, zbrane

Chce zvrhnúť vládu USA a vyvolať vojnu: EÚ zaradila organizáciu The Base medzi teroristické

26.07.2024 16:56

Skupinu The Base v roku 2018 založil Američan Rinaldo Nazzaro s cieľom vytvoriť sieť radikálne pravicových nacionalistov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,927
Celková čítanosť: 9301003x
Priemerná čítanosť článkov: 3178x

Kategórie

Archív