Založ si blog

Iba 2. – Chcú nás umlčať. . .

Ach, je to príbeh…

Ešte v marci 2022 sa v Česku Národné divadlo rozhodlo stiahnuť Čajkovského operu, lebo veď Putin… ako to potvrdzuje článok v linku

https://financnenoviny.com/ceska-republika-narodne-divadlo-vyskrtlo-cajkovskeho-operu-obava-sa-proputinovskej-propagandy/

Tlačový hovorca divadla vyhlásil

Stojíme na straně Ukrajiny a respektujeme rozhodnutí inscenátorů nepodporovat vyprávění o ‚Velké‘ ruské říši.“

Neskončilo to  ale, v máji Česi ešte meditovali o tom počine, veď vysvitlo, že Čajkovskij mal ukrajinské korene  a samotný autor predlohy Gogoľ je známy ako ukrajinský patriot a na Ukrajine je dokonca pokladaný za jedného z otcov národa – o tom tiež článok dali

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Je-zle-Ruseni-Cajkovskeho-se-v-CR-zvrhlo-to-Narodni-necekalo-696652

No aby to nakoniec  Zelenskyj úkorne nezobral s tou operou zrušenou – a nezatočil s Čechmi…

V tom článku nejaká redaktorka argumentuje, že  „V libretu počínaje druhým obrazem třetího jednání figurují sbory, které vyzdvihují nepřemožitelnost ruské armády a velikost carského Ruska. Také osoby záporožských kozáků, kteří přicházejí ke dvoru se suplikou, jsou připomínkou historické situace, kdy Ukrajina byla součástí ruského impéria“.

V tom istom článku jedna novinárka dala otázku, že kde sa takí idioti vôbec berú – či ich nakoniec neplatí Kremeľ…

 

A  spomeniem ešte predvčerajšok – šla som unavená z práce a v jednej chvíli mi zasvietila žltá a modrá  – kontajnery na smeti. Zamrazilo ma – preboha, to už aj tie na ukrajinsky prefarbili? Pobavilo ma to potom, a súčasne mi to ukázalo, ako nás príliš zahlcujú tou žltomodrinou, až sa jej podvedomo začíname brániť. A pritom – prezradím vám – moja luscherovská preferenčná kombinácia farieb je modrá so žltou a fialovou. Veľmi často som nosila farebnú kombináciu modrej so žltou, teraz mi Ukrajinu nepríjemne asociuje. O to viac, že i osobnú antipatiu mám – Ukrajinci v byte nad nami ubytovaní, fajčia ustavične, takže balkón s dcérou pomaly ani nemôžeme otvárať. K hlučnosti, štekajúcemu psovi či pošliapavaniu schodov keď ich umývate, či tomu, že ich oni sami v bytovke vôbec neumývajú,  som ja osobne tolerantná – ale fajčenie mi skutočne prekáža.

Úprimne si myslím, že to natláčanie Ukrajiny a preferovanie Ukrajincov dovedie ľudí k tomu, že ich s nenávisťou stadeto na konci vojny budú vyprevádzať  – nebudú tu žiadneho chcieť ponechať.

 

V ďalšej časti blogu som ústretovo zauvažovala – ruského vajca i ruskej zmrzliny sme sa už zbavili, ani neviem ako to prekrstili. Máme ešte chrobáka s názvom rus domový, na neho „odrusovači“ zabudli

 https://www.uksup.sk/storage/app/media/uploaded-files/svab-obycajny-rus-domovy.pdf

Musela som blog upraviť, aby „Ukrajincov neurážal“.

 

Nuž, ja sa cítim urážaná a zneužívaná tým, že sa tu z Ukrajiny niektorí chodia pohodlne nabaliť.

 

 

Elena

 

K diskusii pravdavitazi  To by som musela byť taká naivná ako Vy. Nevystupovala by som proti ľuďom, ktorí naozaj trpia, Ukrajine prajem z celého srdca mier – ale toto je iný príbeh. V blogu parodujem trápny nápad zaťahovať do vojny Ukrajiny a Ruska pomenovania čohokoľvek u nás, či dokonca umelecké diela už dávno mŕtvych umelcov.

A BTW – som za sily svetla, proti všetkým zločincom, šíriacim nákazy z biolabákov a snažiacim sa povinne vakcinovať,  Sú v rôznych krajinách rozlezení, i v Rusku, predstavte si,  a verím že všetci do posledného – autori toho zvráteného nápadu i jeho realizátori v praxi  – raz skončia ako vojnoví zločinci na šibeniciach…

Rudi1  Ako ľahko zistíš z priloženého linku pod obrázkom, šváb a rus sú dva rozdielne druhy. Klikni si na link a preštuduj si to.

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9004319x
Priemerná čítanosť článkov: 3155x

Kategórie