Založ si blog

Kroky v tme 4. – Čas zázrakov. . .

Keď padajú hviezdy, zvykneme si niečo želať.

Perseidy dávali  dnes v noci príležitosť. Mohli ste si za hodinu zaistiť aj niekoľko splnených prianí, drobnučké hviezdičky leteli ako mihotavý záblesk nebom v hojnom počte. Presnejšie – písali o tom, že budú tak letieť. Nebola som sa na nočnú oblohu s jagavými svetielkami pozrieť.

V tejto chvíli si neprajem čokoľvek priať – kývla som plecom.

No tak, poď. Mala by si sa konečne pohnúť k poslaniu, je to úžasný projekt – povedal Zámer sveta nepresvedčivo, lebo vedel, že naozaj nechcem.

Je – prisvedčila som úprimne, lebo je – ak vytvoríš podmienky, vykročím k nemu. Ale nemám pocit, že musím letieť pozerať na padajúcu hviezdu a priať si k nemu vykročiť okamžite.  

Bol by som  rád, keby si vybehla pozrieť na tie padajúce hviezdy ako vždy, radostne a dôverčivo, s tým detským nadšením. Vždy, vždy si sa na ne dívala, aj keď boli ťažké časy  – dodal.

Prikývla som. Stále sa dívam na svet bláznivo pochabo, ak ťa len to trápi. Vnímam jeho zázračno.

 

Pozri – každodenný obrázok a pritom vždy iný – na tomto prichádzajúca noc minulú stredu v Ľubochni…


 

park plný  „ibastromov“ – a pritom zázrak života, stromy rastúce na strome…

 

 

 

Z miesta ubytovania v tej Ľubochni – ružové ruže sú jednoducho prekrásne, a pravdaže, toto je len záhradný domček tej vily, nie moje ubytovanie – je taký tíško romantický, až sa mi žiada zaklopať na okienko, či nevykukne ježibaba…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stáli ste niekedy pod jarabinou, len tak chvíľu v tichom rozhovore s ňou? sú to moc múdre stromy…

 

 

Dojímajú ma zakaždým stopy ľudí v čase – ktosi tu nanosil tie kamene a vybudoval chodník – možno tu už ani nie je,no ten chodník tu bude pre ľudí ešte hodne dlho…

 

 

Stromy – ľudia obvykle obdivujú lipu, ktorá vyrástla mohutná, utkvie im v pamäti, na ten pokrivený stromček nesmelo sa tisnúci k nebu si ani nespomenú – hoci kto potreboval viac sily a odvahy rásť – lipa v ideálnych podmienkach, alebo stromček bez dostatku priestoru, s ulámanými vetvičkami?


 

A hej, pravdaže, oriešky mi padli do ruky, keď som vykročila podvečer prejsť sa tým parkom. Veď hej, Popoluškine oriešky boli tri a mojich je sedem – ale zasa, ja si neprajem želania iba pre seba…

 

 

Ach, hej, bolo to úžasné s tými orieškami, ďakujem – dodala som. Zámer sveta sa bláznivo smial – lebo vie, že tie oriešky ma dostali. Som pochabo romantická duša, na mňa takéto veci  platia.

A čo si si zapriala? nezabudol dodať.

No nič, teda ešte nič, priznala som.   Ale chcela by som dom s veľkou záhradou – raz. Lenže ešte stále nepoznám to správne miesto, kam by som ho chcela mať umiestnený. 

A ešte, naliehal – čo ešte by si chcela?  Nehovor o svetovom mieri a ochrane zvierat, aby netrpeli. Zameraj sa na seba…

Neviem, nič, teda pouvažujem o tom – opravila som sa.  A vôbec, potrebujem teraz vyzerať hviezdy, keď mám toľko zázračných orieškov? 

 

 

Elena

 

Akotak 10. – S vydieračom urobme krátky proces. . .

25.07.2024

Akosi nedokážu správne rozlíšiť a pomenovať realitu podaktorí, povedala som si. Lebo médiá, ako dokladuje článok v linku, označujú Maďarov za vydieračov voči Ukrajine https://www.a3sport.sk/batoh/87851-hot-shot-se-amethyst-purpleviolet?_gl=1*1wro0sg*_up*MQ..*_ga*MTk4NzYyODY2Ny4xNzIxODQzNTk4*_ga_771GRED39S*MTcyMTg0MzU5Ny4xLjEuMTcyMTg0MzY1My4wLjAuMA.. To vážne? Novinári naši, [...]

Akotak 9. – Pán Kaliňák, tešíme sa s Vami. . .

24.07.2024

Ach, americké krápy dorazili – ako píše článok v linku No, radosti máme ako keby sa Ježiško znovu narodil, poviem vám. Článok v linku popisoval ich príchod [...]

Akotak 8. – Viete kde je zlatá baňa na Slovensku?

22.07.2024

Nie, neposielam vás zlatú žilu hľadať kamsi do hôr. Ani ryžovať zlatý piesok na brehy slovenských riek. Oveľa lepšie sa ryžuje na úplne iných miestach. Konkrétne v štátnej akciovke Slovensko IT. Remišová chcela týmto počinom usporiť tretinu vynakladaných finančných prostriedkov v rámci štátneho IT. Nuž, cieľa sa zjavne minula – lebo namiesto úspor sa [...]

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

Russia Military

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

27.07.2024 06:25

Vladimir Putin za logistickú operáciu v Sýrii vyznamenal Dmitrija Bulgakova, teraz tento generál spoznáva pobyt vo vyšetrovacej väzbe.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,927
Celková čítanosť: 9302169x
Priemerná čítanosť článkov: 3178x

Kategórie

Archív