Založ si blog

Dalasair 6. – Niečo viac. . .

Niekedy je to tak – ideme krajinou, a sú tam polia, domy, cesty. Ako všade inde.

No pritom je tam niečo viac.

Sú to miesta, ktoré rozospievajú naše srdce. Prechádzame nimi a cítime ich výnimočnosť.

Ach, áno, za mňa Brdárka.

 

Vlažný vzduch včerajšieho skorého rána mi hladil tvár. Cesta sa leskla po daždi, a obloha bola v temnote plná tmavých mrakov.

O niečo neskôr som sa cestou busom dívala na vychádzajúcim slnkom zaliatu krajinu. Nevyčerpaná minuloročná dovolenka mi poskytuje do konca roku hodne dní voľna s občasnými povinnosťami.

Niekedy musíme nájsť odvahu vykročiť do tmy, aby náš život prežiarili lúče slnka – zašepkal Zámer sveta. Zmierlivo som prikývla.

 

Keď dvaja vidia to isté, nevidia to isté.  A tak moja vodnárska duša vnímala čarovné farby jesene, priezračné horizonty – človek má pocit, že svet je rozprávkovo krásny, krehko čistý… No dieťa sa rozhliadalo krajinou s obavou, odkiaľ vybehne medveď a uchytí jej deti. Môžeme sa vrátiť, povedala som pokojne, lebo nie každého srdce sa rozospieva na tom istom mieste.

 

Milujem čas, keď je zázrakom list padajúci zo stromu.

Možnosť ísť k horám na obzore, kamkoľvek.

Vzácnu hrejivosť slnečných lúčov v chladnom vetre.

Sladkú zázračnosť jabĺk opustenej jablonky.

Rozprávkovosť okamihov, kedy sme so svetom tu a teraz.

 

Iba ľudia mojej krvnej skupiny si všimnú, že papradie obkolesujúce starú čerešňu je miestom, kde na Jána vyhárajú poklady zo zeme.

A  iba pochabí záchrancovia sveta vidia draka krúžiaceho nebom, ukrytého v tmavosivom oblaku…

 

Nie, nie, ja sa v prírode nezvyknem nudiť…

 

 

 

 

 

Elena

 

 

 

 

 

 

 

 

Cesta duše 9. – Desať. . .

29.03.2024

Slnečné lúče prichádzajúce po temnote noci. Zlátia svet a dávajú mu hrejivé objatie, prijímam ho s vďakou. Mimoriadne temná bola dnešná noc. Vietor za oknom v nej hučal šialene, akoby sa ňou hnalo tisíc čertov. Rev vetra kontrastoval podivne s tichom v mojom vnútri. Žiadne slzy ani slová, len obrazy mihajúce sa pred vnútorným zrakom – spomienky na cestu, ktorou som [...]

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,842
Celková čítanosť: 8939313x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie