Založ si blog

Zázračnenie 6. – O krôčik vpred. . .

Búrka revala podchvíľou počas víkendu. Valila sa vo vlnách, a sotva utíchol trochu jej hlas, opätovne sa rozoznel naplno. To, že u nás vyčínalo počasie „nad normu“ vidieť aj z článku v linku

https://www.topky.sk/cl/10/2571425/MIMORIADNA-situacia-pre-brutalne-vyciny-pocasia–Pod-vodou-desiatky-obci–pri-Tornali-sa-pretrhla-hradza-

Žijem síce v horách, no i u nás robia prudké búrky problémy – ak som pred tromi rokmi putovala dva roky denne do práce a späť viac ako tri hodiny obchádzkou  cez národný park Muránska planina kvôli v búrke spadnutej ceste, tak sa niet čo čudovať, že opätovný rozpad cesty smutne cestou do práce teraz sledujem. Kanál na ľavej strane cesty je upchatý lístím, nečistený pravidelne, a na pravej strane cesty vidno už úplne jasne, ako je opätovne splavovaná.

Blesky a hromy ma desia, ak som vonku, hodne ma desia. Ukrytá doma som myslela na moje stredné dieťa, ktoré v sobotu nadránom vylievalo zúfalo vodu z domu, lebo kvôli prerábke zložili strechu a kryciu plachtu roztrhlo. Spomínala som súcitne aj na zvieratá bez domova moknúce vonku, a na ľudí žijúcich v oblastiach, kde je voda v takomto počasí hrozbou záplav. Moje šamanské ikaro preto znelo s prosbou Zámeru sveta o upokojenie toho divokého počasia. V nedeľu podvečer na temnú oblohu tiahnucu sa od horizontu k horizontu potom vyhodil Zámer sveta zmierlivo dúhu. Nádherne žiarivú, obrovskú, zdvojenú, trblietala sa ako zázračný most. Mobil nezachytil nič z jej úžasnosti. Presne ako facebookové diskusie, ako falošné hry a pozlátko tejto spoločnosti –  zašepkala som Zámeru sveta – chýba mi v tej fotke ozajstnosť.

Pokýval hlavou – Takže ozajstnosť je pre teba najviac?

Prikývla som. Kedysi som v blogu písala o ozajstnosti, vynorila sa mi spomienka

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2017/04/09/hladanie-4-byt-ozajstny/

Fakt, králiček Sameťáček …když začneš být Opravdový, tak už ti díky vší té lásce vypadaly chlupy a už nemáš oči a jsi celý odraný a nožičky ti visí jenom na vlásku. Ale na tom všem vůbec nezáleží, protože jakmile jsi Opravdový, tak nemůžeš být ani ošklivý, leda snad pro lidi, kteří tomu nerozumí…

Uvažovala som vtedy aj o zraniteľnosti. Hej, keď sme zranení, sme menej zraniteľní, opatrnejší – povedala som Zámeru sveta, lebo zo svojho sveta vyhádžeme kadečo zraňujúce a zraňujúcich ľudí do svojho sveta ani nevpustíme. Iste, každý človek nás môže zraniť – ibaže niekto nechtiac a nevedomky, s úprimnou ľútosťou nad tým a vyhnutím sa podobnej chybe opäť. Tam je namieste súcit a porozumenie, že sme ľudia a občas robíme chyby. No niekto zraňuje iných bezohľadne a dookola, je mu to jedno – tu zjavne nejde o ľudskú chybu, ale o morálne pokrivenie. Takým ľuďom druhú šancu nedávam. Je to realistický postoj, kecy o odpúšťaní sú tu iluzívne, lebo u týchto ľudí nejde o psychologický, výchovný deficit, ale neurologický, ako som čítala v múdrej štúdii minulý týždeň. Takže zmena u nich je vždy účelová a krátkodobá, dávanie ďalších šancí dookola im sa volá „strata času“.

Na druhej strane sa nesnažím byť nezraniteľná – zraniteľnosť mi pomáha byť úprimná k sebe. Keď mám odvahu vyliezť z ulity pohodlia neosobných blogov o spoločenskom a politickom dianí k uvažovaniu o sebe a svojej ceste, tak ma vždy o krôčik Zámer sveta dopredu posunie. Ale sú to len také občasné záblesky, v letiacich dňoch nemám veľa času a energie uvažovať o sebe. Mám rada okamihy pohody, len tak pre seba vtedy som – na balkóne pozorujúc oblaky. So šálkou horúcej polievky alebo čaju, alebo so šálkou ľadovo-ľadového džúsu. Nie je takých chvíľ veľa – no uhnala som si chronický spánkový deficit mojou drinou, takže spomaľujem a posúvam hranicu, čo som ochotná robiť pre iných a za iných. Vidím teraz kus cesty, ktorý som odvtedy, ako som ten blog písala, prešla. Fungovala som príliš súcitne, na úkor seba a svojho vyčerpania. Prestala som chcieť pomáhať všetkým. Dnes mi je zle pri rečiach, ako máme vytvoriť súdržné spoločenstvo – vážne, s ľuďmi ktorí sa neštítia využívať iných či ubližovať im? Neviem si predstaviť ani regionálne spoločenstvá – museli by sa od niektorých ľudí oddeliť a nebrať ich do spolku. Taký spolok môže existovať jedine na báze zodpovedného fungovania všetkých členov.

Asi by som mala pokecovým šlápotám poslať ďakovný list, lebo bez nich by som sa ešte stále správala súcitne a ohľaduplne i voči tým, ktorí si to vonkoncom nezaslúžia.

 

Pozri, neviem presne čo po mne chceš teraz – povedala som Zámeru sveta predvčerom. Lebo fakt neviem odhaliť posolstvo.

Poznáte ten pocit, že chceme niečo pochopiť, no význam nevidíme? Je to ako tie obrázky s optickým klamom, že máme odhaliť popri tom očividnom aj druhú možnosť videnia toho obrázku – ukáže nám niečo nové, na prvý pohľad nevidené… Ako hovorí expert na ochranu osôb De Becker, intuícia to s nami vždy myslí dobre a nikdy sa nemýli. A tak i ja načúvam jej tichému hlasu a práve intuícia ma viedla kedysi, keď som tretí diel trilógie od Deveraux s názvom Stále kúpila, a potom som prácne zháňala po čase aj prvý a druhý diel. Už dva týždne sa vraciam k tej knihe, posolstvo z nej sa snažím pochopiť, Nevidím stále, čo z toho je pre mňa dôležité.

Pomôž mi, prosím, Zámer sveta, ukáž mi to, zaprosila som.

Otvor náhodne blog – rozosmial sa.

Tak. Mám, no https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2017/04/06/hladanie-1-su-dni-ked-nachadzame/ 

Ach, je o nachádzaní –  a môj pocit pri odhaľovaní posolstva je presne na štýl tej ruskej rozprávky „choď tam, neviem kam, dones to, neviem čo…“

Hm, čo ma v tom blogu zaujalo – ako mi pomôže k tomu posolstvu? Citát Elisabeth Kubler-Rossovej, naozaj sa mi moc páči. Povedala, že ľudia sú ako vitrážové okná. Svietia a trblietajú sa, keď na ne zvonku svieti slnko, ale keď príde tma, ich krása sa odhalí len vtedy, keď zvnútra žiari svetlo…“ Iba v tme prídeme na to, kde to svetlo zvnútra žiari.

No áno, iba ľudia s vnútorným svetlom sú pre mňa dôležití stále.

Stále? Tak sa predsa volá tá kniha. A ten blog je o nachádzaní? Ááááá, tak sa teraz smejem so Zámerom sveta pochabo spolu…

 

 

Elena

 

K diskusii luna5    Ďakujem za kompliment, každopádne musím úprimne priznať, že nežijem scenár Cesta hrdinu. Netúžim byť silná a nesnažím sa ani žiť odvážne, ale pravdivo a slobodne. Celá moja filozofia je v záhlaví môjho blogu od začiatku – žiť každý jeden deň v záplave dní. A Zámer sveta by vám určite povedal, že ak sa majú naše cesty niekde stretnúť, tak sa stretnú.

 

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Luhansk / UA vojak / UA armáda /

Ďalšia pomoc Ukrajine za 50 miliárd dolárov? USA rokujú s krajinami G7

04.05.2024 11:00

Peniaze by mali byť splácané z neočakávaných ziskov zo štátnych ruských aktív mrazených prevažne v Európe, z ktorých stále plynú úroky.

Antony Blinken

Blinken: Súhlas s prímerím by pre Hamas nemal byť problém

04.05.2024 10:17

Hamas oznámil, že jeho delegácia sa vráti do Káhiry na rozhovory o dohode, ktorá by zastavila izraelskú ofenzívu v Gaze výmenou za prepustenie rukojemníkov.

Francúzsko ČSR Štefánik

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí Milan Rastislav Štefánik. Jeho životný príbeh je inšpiráciou aj v súčasnosti

04.05.2024 10:04

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí v Ivanke pri Dunaji diplomat, vedec, štátnik, vojak a politik Milan Rastislav Štefánik.

Zuzana Dolinková, Ide o pravdu

Dolinková v Ide o pravdu: Pri Rázsochách sa roky neurobilo nič. Kritizujú tí, ktorí to mohli pohnúť

04.05.2024 10:00

Kde bude stáť nová nemocnica v Bratislave - na Rázsochách či v Ružinove? Návrh pôjde čoskoro do vlády, uviedla ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9028996x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív