Založ si blog

Vykročenie 10. – Príbeh kameňov. . .

Milujete príbehy tak ako ja? Jeden vám v tejto chvíli poviem…

Možno ja, a možno kamene, je to ich príbeh…

 

Mrazivý dych zimy na balkóne pri vešaní bielizne ma už podvečer ovial –  noc má byť mrazivá, zapriala som všetkým túlavým mačkám nech prežijú bez ujmy. Večerný čas nastal, tma sa zniesla na úbočia. Len v diaľke na obzore sa odrážali svetlá z druhej strany kopcov, od Revúcej.

To sú chvíle, keď hovoríme s odchádzajúcim dňom a sami so sebou.

 

Dnešok bol zvláštny deň, moje šamanské kamene ma privolali k sebe.

Prišli ku mne kedysi dávno.

Potrebujem kameň na šamanský výcvik povedala som kolegyni cestou zo školenia v Rimavskej Sobote. Z hŕby kameňov som ho vylovila. Aký pekný srdiečkový si našla, ocenila ho. Lenže jeho zúfalé bzučanie som zachytila – musíš nájsť ten, ktorý ku mne patrí. Kráčali sme náhlivo ulicou, v jednej chvíli to zašumelo, vrátila som sa pár krokov – a pod rínou bol kameň. Vedela som, že patria k sebe.

Vnímate to, však, keď sa na ne dívate?

 

Držala som ich dnes v rukách. Tíško šumeli, akoby spievali tajnú pieseň.

 

Odfoť ich, zašepkal Zámer sveta, vedľa seba a potom spolu.

Sú dokonalé svojou nedokonalosťou, a ako sa podporujú a dopĺňajú, uvedomila som si, ale to ich hlboké prepojenie a spoločný vzor vidieť až keď sú spolu.

Presne tak, to ich hlboké prepojenie vidieť až keď sú spolu, zašepkal Zámer sveta, a hej, tak spoznávame spriaznenú dušu. Kým sú mimo seba, nevidno spoločný vzor, ten sa ukáže až ich spojením.

Ach, tá symbolika, farebnosť, pomaly mi dochádzalo. Je až smiešne, ako nevidíme veci, ktoré máme na očiach, kým nenastane ten pravý čas ich vidieť.

Hlboká pravda – je rozdiel, ak je niekto vedľa nás, a s nami.

Dívaj sa. Podľa správania rozumieš, na aký kus cesty s Tebou sa niekto vo svojom srdci díva, dodal Zámer sveta. Spriaznená duša ťa podporuje v raste, lebo s Tebou kráča vekmi…

Zvláštne, ako zdanlivo samozrejmé veci vchádzajú do nášho srdca silne.

 

No hej, príbehy nám nesú posolstvá…

 

 

Elena

 

Ach, áno, všetko fotografie sú moje, pravdaže.

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.

Mihail Kogalniceanu, Constanta, základňa NATO, Rumunsko, Apache, vojaci

Na cvičenie NATO v Česku pricestujú budúci týždeň stovky amerických vojakov

03.05.2024 18:30

Na cvičení sa zúčastní približne 1200 vojakov, z toho asi 850 ich pricestuje zo Spojených štátov.

Každé desiate dieťa v USA žije s rodičom - alkoholikom

Našli fľašu alkoholu a s bratom sa napili. Záchranári ratovali 5-ročného chlapca v bezvedomí

03.05.2024 17:47

Dieťa z dôvodu intoxikácie previezla do Banskobystrickej nemocnice.

Vrbnica, Rómovia, policajný zásah

Zmier po takmer desaťročí. Obete policajnej akcie z Vrbnice sa dočkali odškodnenia

03.05.2024 17:36

Sťažnosť sa týkala policajnej akcie z 2. apríla 2015 v rómskej komunite vo Vrbnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9027194x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív