Založ si blog

Pssst. 3. – Tíško. . .

Tíško sneží, rozprávkovo krehko.

V zdanlivej idylke za oknom mrazivý dych zimy cítiť, a tak túlavým mačkám posielam šamanský balíček energie. Aj poďakovanie Zámeru sveta, lebo zlo nie je také silné, ako by sa zdalo. Nie, nie je. Moje tiché „Áno“ na jeho nevyslovenú otázku – bola to silná hranica, ešte stále mám z toho slzy v očiach,  a naozaj cítim vďačnosť, že to bolo „len nácvikovo“. Drží ma v tejto chvíli okolo pliec pevne a bezpečne. Vie. Viem. No dobre, tak ďalší krok.

Náhle vnímam mechanizmus sveta, všetky tie kolieska ako v hodinách zapadajú do seba a nadväzujú jedno na druhé. Neopatrný pohyb  – a rozhodíš celý mechanizmus. Už žiadne pokušenie tam vbehnúť so šraubovákom, len úcta, prijatie. Takto to je. Nie je vždy poludnie, niekedy je tma a niekedy svitá, niekedy prší a niekedy mrzne, tak to je.

Odpúšťanie tretieho rádu – vynorilo sa mi náhle. Odpustenie iným je prvý rád – mnoho ľudí si myslí, že to znamená nechať ich potrestanie na karmu. V skutočnosti znamená netúžiť po akomkoľvek ich potrestaní, vzdať sa predstavy, že ich treba potrestať. Druhý rád odpustenia je sebaodpustenie. Nespravila som chybu, toto je môj program na úrovni duše? Tak to som blbec na druhú – týmto výrokom som rozosmiala Zámer sveta neskutočne. Sebaodpustenie prichádza len s tým, že prestávam hodnotiť čo som mala a nemala robiť, lebo určite by to potom bolo lepšie – a uzavieram veci prijatím „takto to bolo“.  Odpustenie tretieho rádu je komplexnejšie – týka sa rádovo vyšších udalostí – odpustenie za veci, ktoré sa nestali priamo nám, sprostredkované, za iných – je jednoduchšie len zdanlivo. Musíme najskôr vnímať  a na chvíľu na seba prevziať  ich bolesť –  často nejde len o jedincov, ale o skupiny ľudí, aj historické naratívy – a to ich utrpenie je silné. A je to obrovská zodpovednosť prevziať niečo také, ako rozhodnutie za taký krok odpustenia.

Biele svetlo v mojom vnútri zrazu jasne žiari a rezonuje, je to zvláštny zvuk. A ja viem, že kdesi sa rovnako rozospievalo svetlo v inej bytosti. Bol to krok, ktorému celkom nerozumiem zrejme, neuvedomujem si ešte jeho veľkosť – lebo havran i drak, oba moje silové zvieratá sú tu. Kto to je, čo to je, čo sa deje – valia sa moje otázky. No tak, no tak, pokojne – šepká Zámer sveta, všetko má svoj čas.

Veď hej, má.

 

A Zem – všetky tie naše hlúpe kúsky, píliace nám konár pod sebou samým –  odpustenie akého rádu prebieha tam, napadlo mi.  Neviem, to ani netuším. Len uzdravenie jej z celého srdca prajem – nech je bezpečný domov pre všetky živé bytosti.

 

Elena

 

 

 

 

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

France Macron

Uvidia Parížania Macrona plávať v rieke? Minister spravodlivosti sa nepridá, lebo mu prekáža teplota vody

30.04.2024 15:00

Od leta 2025 umožnia ľuďom zaplávať si v Seine, v ktorej platí zákaz kúpania už od roku 1923. Pozdĺž troch úsekov rieky budú mať k dispozícii šatne i sprchy.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Takmer storočná Ukrajinka prešla podľa polície desať kilometrov z okupovaného územia

30.04.2024 14:45

"Prežila som tamtú vojnu a prežijem aj túto vojnu," povedala.

blaha ľuboš

Blaha poskytol propagandistický rozhovor ruskej televízii, podľa Šimečku konal v rozpore so zahraničnou politikou Slovenska

30.04.2024 14:35

Líder PS konštatoval, že za svoje výroky by sa mal Blaha okamžite ospravedlniť.

Netanjahu

Netanjahu: Izrael podnikne inváziu do Rafahu bez ohľadu na výsledok rokovaní

30.04.2024 14:25

Rafah leží v Pásme Gazy pri hranici s Egyptom a po vypuknutí vojny tam našlo útočisko viac ako 1,5 milióna Palestínčanov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9019379x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie