Založ si blog

Územie anjelov 1. – Šuchot pierok

Hej, dnes otváram ešte jednu novú jedenástku. O čom? Niečo sa v nej o mne dozviete – nie, nebude celá básňová…

 

Územie anjelov 1. – Kedysi a dnes

 

 

I.

Kedysi som chcela vedieť kam chodí spať dúha

a túžila som, aby bola stále.

Kedysi som chcela vedieť odkiaľ prichádza slnko

a túžila som, aby nezapadlo.

Kedysi som chcela vedieť, kam plynú oblaky oblohou

a túžila som, aby sa nezatiahlo.

Kedysi som chcela dni plné zázrakov.

Dnes viem – každý deň ťahá zázraky ako kúzelník šatky z klobúka.

 

 

II.

Kedysi

som chcela,

aby každý deň bol úžasný.

Dnes viem – je.

 

 

 

Územie anjelov 2. – Čakanie na nečakané

 

 

Kroky v tme času

rozprestreli sieť nádeje v duši.

Hľadám čakaním chvíľu

keď

zaspieva slnko, zlatý kohút rána

dúšok zemi nahodia súcitné oblaky

vietor ponesie okolím listy môjho čakania.

Čakám čakané

náhle

spozorniem

plače hviezda, priďaleká na dotyk.

Pocítila pohladenie môjho srdca…

 

 

 

Územie anjelov 3. – Som…

 

 

Tvár v zrkadle má príchuť času

hľadím cez seba na seba

nekráčam ulicou prázdnych slov

mlčaním sladím

zmúdrievanie

hľadím cez seba do seba

v tom starom známom rytme čakania

úsmevoslzodňa

hľadím zo seba na seba

kým začne moje srdce spievať

pieseň života

a vykročím

so sebou cez seba pre seba…

 

 

 

Územie anjelov 4. – Volanie anjelov…

 

 

čakám na sen

kam sa skryl ušiel zapadol

vyhladím čakanie

na ploskáčik

nežne prívetivý

len nie nasivo

modroružovozlatistočervenočervene ním klopem na sny

nedočkavo naťahujem boľavé plecia

rozprestieram krídla

 

 

 

Územie anjelov 5. – V tme…

 

 

V tichu

plávajú sny

zlaté rybky

života

 

 

naťahujem ruku

prázdnom

unikajú prirýchlo

 

 

nastavujem tvár

hádžem úsmevom

ako udicou

hodiny čakania plynú

do hladiny noci

 

 

svietim srdcom

v tme

 

zrazu

krúžia okolo

svetlo zjavne milujú…

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9012246x
Priemerná čítanosť článkov: 3156x

Kategórie