Založ si blog

Akoby 11. – Chliev, aký tu ešte nebol. . .

Chliev, aký tu ešte nebol…? Jedenásty záverečný blog Akoby. Dnes v mojom blogu o riadne veľkej špinavosti, ktorú pomenoval Vlado Dočkal.

 

Ach, áno, rada by som teraz písala o niečom úžasnom, nežnom, či zábavnom, nejakú peknú rozprávku

– pretože tu sedím tak opustene v penzióne a čakám na zajtrajšie školenie. Myšlienky mi lietajú dnes kade-tade (dobre, pravdu, je iba úplne konkrétne kade, a nie iba dnes). Mám so sebou moju obľúbenú knihu Anjel pre Emily, ktorú konečne zasa raz dočítam a vrátim knižnici, takže chvíľu budem ešte čitať. Ale i tak mi teraz je smutno. A napíšem vám, kvôli čomu…

Komentár Vlada Dočkala…

Vlado Dočkal (inak doc Mgr. Vladimír Dočkal, Csc) je odborník naslovo vzatý, pracuje ako psychológ dlhé desaťročia – a je známy aj laikom. Je to i slušný a čestný človek, ktorý sa nebojí povedať pravdu.

V jeho článku s názvom Prečo som nepodal výpoveď zo 16.5.2017 v denníku SME  komentuje zúfalú situáciu, ktorá nastala vo VÚDPaP-e (Výskumnom ústave dertskej psychológie a patopsychológie). Podrobnosti si prečítajte tam, ak chcete.

Ale určite to nie je jediné miesto, kde sa dejú takéto veci – práve to je na tom to najsmutnejšie. A preto treba o takých veciach hovoriť.

Má pravdu, vo všetkom – sú to veci, na ktoré ja poukazujem už dlhšie, že mnohé inštitúcie nepotrebujú žiadnych nepriateľov, vystačia si s „vlastnými“, pretože stranícki nominanti sú často pohroma.

Hovorí sa síce, že by sme mali ísť do vecí srdcom a že by sme mali mať srdce na dlani, ale zato hádam netreba za riaditeľa každej inštitúcie kardiochirurga (ja vážne uvažujem o motivácii toho pána, čo nebol úspešný v tej jeho krásnej profesii?).

Ale teraz vážne – naozaj je mi smutno, keď sa prevalí nejaká špinavosť –  a tu sa prevalila riadna. Som snílek a idealista, to zo mňa nevybijete, naozaj by som chcela, aby bol svet  úžasné miesto pre všetkých.

Spomienky…                                                                                                         No, Vlado Dočkal sa mi prepája úzko s mojim synom. Jasné, vynorila sa mi v tejto súvislosti spomienka na Maroška, pretože som obhajovala prácu o savantoch (nadanej kategórii detí s poruchou autistického spektra) a v rámci nej sme s Dočkalom debatovali vtedy i o mojom synovi.

                                                                                                                              A teraz je Vlado Dočkal jediný, kto má odvahu nahlas pomenovať tú špinu, v ktorej sa brodíme…                                                                                               No tak ja mám odvahu verejne prehlásiť, že Vlada Dočkala podporujem, že má pravdu a že sa hlboko hanbím za to, kam sme až v tejto spoločnosti klesli.

 

Záverom…

A stotožňujem sa i s tým, že odísť by mali oni…

P.S.: Niečo pekné na záver:

K tomu úvodnému kade mi lietajú myšlienky: V ericksonovskej hypnóze sú také slová – kotvy: poviete ho a spája sa s tým celý rad ďalších asociácií, či krokov.

Tak teraz dám jedno také slovo – kotvu: nie je určené každému: KOFOLA.

Elena   Ružomberok, 18.5. 2017

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

gobbels

Aj zadarmo. Berlín sa nevie zbaviť vily po Goebbelsovi, uvažuje o zbúraní

03.05.2024 23:03

Berlín sa snaží zbaviť vily, ktorú kedysi vlastnil šéf propagandy nacistickej Tretej ríše Joseph Goebbels.

nemecko požiar

V Berlíne vzbĺkla hala firmy zo skupiny Diehl. Vyrába aj systém Iris-T dodaný Ukrajine

03.05.2024 21:45

S plameňmi v berlínskej časti Lichterfelde bojovalo 180 hasičov, ale požiar do večera pod kontrolou ešte nemali, napísala DPA.

Rusko / Špehovanie / Kyberkontrola /

Spojené štáty odsúdili ruské kyberútoky na Európu vrátane Slovenska, je za nimi známy aktér

03.05.2024 21:17

USA skupinu spojili napríklad aj so zasahovaním do amerických prezidentských volieb, ktoré vyhral Donald Trump.

brazília, priehrada, pretrhnutie, voda, záplava

Juh Brazílie sužujú najhoršie povodne za 80 rokov, 37 ľudí zomrelo

03.05.2024 20:37

Je to už štvrtá takáto ekologická katastrofa za rok, v júli, septembri a novembri 2023 udreli záplavy, pri ktorých zahynulo celkovo 75 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9028085x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív