Založ si blog

Úsmev 4. – Ďakujeme, stará mama. ..

 

Pozeranie večerných správ je prevažne neradostnou záležitosťou. Záplava katastrof a tragédií rôzneho druhu, ktoré sa odohrali v priebehu dňa, sa na nás valí a valí.

Preto sa v posledných mesiacoch tejto záľube venujem nie príliš často.

Dnes o dnešných správach.

 

Televízne katastrofy…

Viem, že zlé veci sa stávajú.

V niektorých situáciách hlboko súcitím s tými, ktorých sa udalosť týka – keď niekto zomrie, ubližujú deťom či zvieratám, či keď vidím biedu, bolesť, utrpenie.

Inokedy som znechutená, ako dnes napríklad pri správe o 33 opilcoch za volantom prichytených len za minulý týždeň – svojou nezodpovednosťou mohli niekomu vážne ublížiť alebo ho pripraviť o život. Pokojne by som v televíznych novinách uverejnila ich vyjadrenie priamo na kameru s nerozrastrovanou tvárou a menom, aby konečne v živote prevzali zodpovednosť za svoje konanie a jeho následky.

A úprimne sa teším z toho mála dobrých vecí, ktoré v správach dostanú priestor – zväčša k nim však ani nedôjdem, lebo po pár minútach od televízora znechutene odchádzam.

 

Dnešné správy…

Dnešné televízne noviny sme sledovali v dvojici – moja najstaršia dcéra Kika a ja. Plynuli prvé tri minúty správ, no ja som si uhrýzala z večere čoraz menej nadšene (uhrýzala, doslovne, večerala som čerstvú mrkvu).

Sedelo tam s nami i moje najmladšie dieťa, Jazmínka, no niečo riešila a správy šli mimo nej. Občas šli správy i mimo mňa, pretože som to riešila s ňou, chápavým vypočutím a malou brzdou, lebo deti vedia, že vo väčšine oblastí a životných situácií som zmierlivá, láskavá, tolerantná. Vyštartujem len za podstatné veci. Snažím sa neubližovať, moje heslo je „pokojný život nie je cieľ, ale cesta“-  správam sa hodne trpezlivo a ústretovo. Niekedy to ľudí mýli. Myslia si, že som ochotná znášať čokoľvek, Nie je to tak.

A bol tam s nami i najväčší nepriateľ životných katastrof.

Kto?

 

Najväčší nepriateľ životných katastrof a negatívnych televíznych správ…

Úprimný smiech, jasne.

Letmo zachytená správa z Tatier, z môjho rodiska, pomaľovaná zubačka. Nie že by som takéto vyčíňanie schvaľovala – nápad to bol hlúpy, sprejeri by podľa mňa mali využiť svoj potenciál rozumne, po dohode s mestami a obcami, skrášľovať prostredie. Vtipných a originálnych nápadov je dosť, po dohode s majiteľmi, pravdaže, by mohli vtipne oživiť podchody, smetiaky, príležitostí by bolo habadej. Zubačku umyli, nuž nijakú veľkú tragédiu v tom nevidím – a odsúdiť niekoho do väzenia za pomaľovanú zubačku by som pokladala za scestný nápad.

Naplno som správe venovala pozornosť až po Kikinom „ach, mami, pozri, nie každému stará mama pripraví takýto darček“.

„No, to tá moja mama musela pretierať celú noc“ splavne som nabehla na jej vlnu.

Táto predstava nám rozžiarila správy.

Čo dodať?

Ďakujeme, stará mama…

 

 

Elena  Predná Hora, 7.5.2018

 

P. S.: Nuž, pri písaní blogu dieťa práve vbehlo do spálne, zapriať mi dobrú noc a odchádza s radostným úsmevom a slovami „ach, končí opäť jeden deň v ktorom som nebola slávna ani bohatá…“

 

 

 

 

 

 

 

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

požiar

V Čani horeli obydlia, oheň sa rozšíril do zberného dvora. Dym bolo vidno aj z Košíc

30.04.2024 21:43

Požiar sa šíril rýchlo horľavými konštrukciami obydlí, v zbernom dvore následne horeli plasty.

električka snd

Ministerstvo električku popred SND neodmietlo. Divadlo argumentuje garážami a štúdiám neverí

30.04.2024 20:53

Vedenie SND si okrem toho plánuje dať posúdiť výsledky štúdií, na ktoré sa hlavné mesto odvoláva

Covid

EMA požaduje aktualizáciu vakcín proti covidu pred ďalšou očkovacou kampaňou

30.04.2024 20:19

Najrozšírenejším variantom na svete je teraz variant JN.1, ktorý "predbehol" subvariant XBB

Javelin, vojna na Ukrajine, vojaci, raketomet, protitanková strela

Čaputovej poradkyňa: Vláda vníma to, čo sa deje na Ukrajine ako bezpečnostnú hrozbu, rozdiel v porovnaní so susedmi je v rétorike

30.04.2024 19:07

Kobzová tvrdí, že Poľsko sa jednoznačne vybral cestou, „ak chceš mier, priprav sa na vojnu“.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9019919x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie