Založ si blog

V skorom ráne 9. – Môj drahý manželka. ..

 

Pozrime sa teraz na to, ako u nás rýchlo a ľahko zavedieme manželstvá homosexuálov…

Myslíte si, že manželstvá osôb rovnakého pohlavia u nás ešte dlho nebudú zavedené? Nemusí to byť pravda – pretože v tejto chvíli vám poviem o probléme, o ktorom sa verejne nehovorí. Ale malo by sa. Týka sa totiž aj nás – a možného povinného akceptovania manželstiev homosexuálov v rámci všetkých štátov EÚ.

Ak si teraz zhlboka vydychujete, že naša Ústava garantuje manželstvo ako zväzok muža a ženy – nadýchnite sa znovu a čítajte pozorne.

 

Manželstvá osôb rovnakého pohlavia vyvolávajú protichodné názory…

Na Slovensku táto téma vírila  napätie v spoločnosti nie tak dávno.

Napíšem rovno na úvod môj názor – pre mňa sú dôležité tradičné hodnoty. Ľudia rovnakého pohlavia by mali mať možnosť žiť v registrovanom partnerskom zväzku, ale nie v manželstve. Toto je pomenovanie z môjho pohľadu tradične určené len pre zväzok muža a ženy.

Ibaže príslušníci LGBT komunity znovu a znovu hľadajú cesty, ako sa za každú cenu dostať do kategórie „manželstvo“.

 

Hovorí vám niečo „prípad Coman“?

Že nie? Ide o prípad, ktorý v súčasnosti rieši Súdny dvor EÚ. Týka sa rumunského občana Adriana Comana, riaditeľa nadácie Arcus (táto nadácia celosvetovo financuje prípady LGBT, podporu ich práv).

Pán Coman sa v roku 2010 oženil – so svojim priateľom v Belgicku. Rumunská legislatíva, podobne ako naša, pokladá za manželstvo zväzok muža a ženy. Napriek tomu pár požadoval uznanie statusu ich manželstva – a keď to nevyšlo, zažaloval pán Coman rumunskú vládu za obmedzenie práva na slobodu pohybu v EÚ.

No – a rozhodnutie európskeho súdu by zrejme bolo záväzné pre všetky krajiny EÚ. T. j. žiadne národné kompetencie a suverenita, žiadne Ústavou garantované hodnoty. Reálne hrozí, že členské krajiny môžu byť nútené uznávať manželstvá osôb rovnakého pohlavia uzavreté v zahraničí. Právny chaos, ktorý by implementovaním dvoch rozdielnych noriem v jednom štáte nastal, ťažko aj popísať.

Článok o tomto probléme poskytuje organizácia CitizenGO, ktorá uvádza, že 508 000 000 európskych občanov by sa takým spôsobom muselo podriadiť predstave 17 ľudí (15 sudcov a 2 LGBT aktivistov). A tiež vyzýva ľudí, aby svoj prípadný nesúhlasný názor vyjadrili prezidentovi Európskej komisie, aj Európskemu parlamentu.

 

Záverom…

Ak vám oslovenie „môj drahý manželka…“ v úvode pripadalo nerealistické, onedlho sa to môže zmeniť…

 

 

Elena    Predná Hora, 2.6.2018

 

 

 

 

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

EÚ / Európska únia /

Anketa s jednotkami eurokandidátok. Dokázali sme sa vysporiadať s členstvom v EÚ?

05.05.2024 08:00

Denník Pravda oslovil s rovnakými otázkami lídrov kandidátnych listín do Európskeho parlamentu, no niektoré politické subjekty neodpísali.

pravoslávny chrám, interiér, Nová Baňa

Pravoslávni kresťania slávia Paschu - Christovo zmŕtvychvstanie

05.05.2024 07:51

Pravoslávni kresťania na Slovensku i vo svete v nedeľu oslavujú najväčší kresťanský sviatok Christovo zmŕtvychvstanie - Paschu.

vojna na Ukrajine, Rusko, Petrohrad

ONLINE: Kyjev s našou pomocu môže opäť útočiť v roku 2025, verí Biely dom

05.05.2024 07:25

Ukrajina so schválenou vojenskou pomocou Spojených štátov udrží obranu a v roku 2025 môže aj zaútočiť, uviedol Jake Sullivan.

nôž, krv, zranenie

Zradikalizovaný mladík pobodal muža v Perthe, austrálska polícia ho zastrelila

05.05.2024 06:22

Polícia na západe Austrálie zastrelila 16-ročného radikalizovaného chlapca, ktorý v nedeľu na verejnosti nožom poranil jednu osobu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030612x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív