Založ si blog

Čas srdca 9. – Vytie na časy. . .

Popíšem vám teraz, čo by mal obsahovať najnovší predvolebný program strany SMER. Čo odhalili tvorcovia seriálu Ministri. Vyjadrím sa ku Európskej bezpečnostnej agentúre a zaisteniu vrahov Jána Kuciaka a jeho partnerky. Poviem aj čo si myslím o dni plnom odhalených rozkrokov…

 

Začnime s tou obnovou predvolebného programu strany SMER…

Vlaky zadarmo, ktoré zaviedol bývalý premiér Fico, klali kadekomu oči. Pritom ale mnohí mladí i starí ľudia sa vďaka tomu vlakmi rozcestovali. Ja teda nie – veď som cestovala vlakmi v priebehu posledného roka dohromady tri razy (a niekoľko rokov predtým vôbec nie – i to som do vlaku sadla len preto, že chýbalo adekvátne autobusové spojenie) –  vo všetkých troch prípadoch meškali vlaky tak, že som nestihla prípoj.

Nie každý je však ako ja – niektorým sa vlaky páčia, cestujú nimi radi. Povedzme si, že možno by aj cestovali ktovie dokedy, keby sa vlaky nestali terčom smutných vtipov – veď odpojené, horiace a kaziace sa vlaky sa stali realitou na Slovensku nie výnimočnou. A tak si myslím, logicky predpokladám, že vývoj predvolebného programu strany SMER by mal smerovať ku návrhu, že vlaky nebudú zadarmo, ale že tým, ktorí budú vlakmi cestovať, začnú priplácať.

 

Seriál Ministri, najnovší hit kultúrneho vyžitia Slovenska…

Nič v zlom, autori seriálu – to skutočne? Nemusím slečnu Troškovú, však v blogu som sa opakovane razantne vyjadrila, čo si myslím, ale je vrcholne trápne kopať do ležiacich. Nikdy by som takú úbohosť nerobila – a nejasám nad výtvormi, ktoré sa o niečo také v snahe získať lacnú popularitu pokúšajú. To skutočne pokladáte Slovákov za takých primitívov, ktorí znesú takýto paškvil?

Aby som to povedala slušne, jasne a skrátka – drahí autori menovaného seriálu, oslovenie „tvorcovia“ si ponechávam pre tých, ktorí vytvoria niečo skutočne zmysluplné.

 

Ťažšie je sa slušne vyjadriť ku Európskej bezpečnostnej akadémii…

Presnejšie sa volá Európska akadémia bezpečnosti a obrany (EABO), obsahuje inštitúcie v celej EÚ a oficiálne vznikla v júli 2005 Rozhodnutím Rady 2013/189/SZBP. Robia tri typy kurzov – základné, vyššie a špecializované. Školia nám zabijakov – ako vidno z prípadu údajných vrahov Jána Kuciaka a jeho partnerky Márie, páchateľ je vraj bývalý policajt, údajný absolvent práve tejto Akadémie. Je namieste otázka, ako asi vyberajú adeptov na takéto výcviky – predsa by mali mať pevné morálne hranice, lebo môžu byť vysoko rizikoví. A samozrejme, jedno je nájsť strelca a druhé nájsť skutočného páchateľa – ktorý nám môže spokojne mávať klobúkom so žiarivým úsmevom.

 

Rozkrokovo…

Je mi zle z tej dnešnej záplavy mediálnych táraním o rozkrokoch – a nielen dnešnej. Z celkového úpadku hodnôt a morálky, presexualizovania. Podľa mňa je sex niečo výlučne osobné, spojené s láskou a hlboko intímne – tomu, čo sa deje, skutočne nerozumiem. Som človek dávnych čias tradícií, pevných a zmysluplných vzťahov, vernosti a „navždy“. Poviem vám, radšej by som žila „sto rokov predtým“. Rozumie tomu ešte niekto?

 

Záverom…

Áno, vyjem na tieto časy – tiahlo a smutne. Iste, keď chcem, viem sekať tvrdo. Ale ja som láskavý človek, preto sa správam ohľaduplne, milo a mierne. Nepleťte si to s tým, že neviem byť tvrdá. Áno, keď chcem, tak viem – lenže ja nechcem…

Tak toto dnešné vytie na časy končím, však čas pokročil – a o chvíľu ma čaká nočná cesta do Prahy a hľadanie odpovedí na moje otázky – zajtra šamani, potom víkendová konštelačná Delta, posledná…

Vlastne nehľadám až tak veľa – alebo áno?

 

 

Elena   27.9.2018

 

P. S.: Ach, áno, melódia, ktorá ma sprevádza – i teraz znie v mojom srdci…

https://www.youtube.com/watch?v=sS3DDNiswKg

 

 

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Zuzana Čaputová

Čaputová sa nechystá do straníckej politiky. Chce zostať na Slovensku a byť užitočná pre spoločnosť

05.05.2024 16:00

Rozhodnutie nekandidovať opätovne na hlavu štátu neľutuje.

Rusko Toržók Putin prezident

Slovenská firma zaradená na sankčný zoznam USA predávala softvér do Ruska, jej majiteľ je zapojený do miliónovej kauzy so zmenkou v Moskve

05.05.2024 16:00

Podľa zistení Pravdy je majiteľom eseročky cudzinec, ktorý býva v Londýne a spoluvlastní schránkovú firmu, ktorá sa objavila aj v databáze Pandora Papers.

Kuba

Rusko verbuje do armády stovky Kubáncov, láka ich na vysoké platy a ruské pasy

05.05.2024 14:30

Od začiatku ruskej invázie vo februári 2022 sa údajne pripojili k ruským ozbrojeným silám stovky Kubáncov, vyplýva z uniknutých dokumentov.

Ukrajina SR ČR Čaputová Pavel Návšteva

Prezidentka sa chystá na sklonku svojho mandátu navštíviť Ukrajinu

05.05.2024 14:00

Naznačila, že návšteva by mala obsahovať stretnutia s ukrajinským prezidentom, predsedom vlády a parlamentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9031063x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív