Založ si blog

Nuž 3. – Nie všetci zdravotníci sú darebáci. . .

 

Nuž, nájdu sa medzi nimi aj čestní ľudia. Dostávame ohlasy od niektorých, niektorí podpisujú aj našu petíciu, lebo chápu, že je to náš spoločný boj o dobré zdravotníctvo.

Dnes práve o nich, o tých čestných a odvážnych. Dva hlasy statočných a čestných žien, ktoré majú odvahu nemlčať.

 

Doktorka Eleková…

Prvú z nich – doktorku Elekovú – som v mojom blogu pred časom spomenula. Pani doktorka napísala už dva blogy na túto tému.

O prvom z tých blogov som písala v mojom blogu Čas srdca 5. – Hanbiť sa za to, že som lekárka…

V druhom svojom blogu na túto tému zo 4.10.2018 vyzvala, aby sa zdravotníci vyjadrili ku výrokom lekárky, ktorá je právoplatne odsúdená za zavinenie smrti môjho jediného syna. Pretože na súd ňou zaslané vyjadrenia uvádzajú názor, že život človeka s postihnutím je menej hodnotný ako zdravého a že také dieťa človek ani nemôže mať tak rád ako zdravé.

Zostalo hlboké mlčanie zdravotníkov – majú všetci takéto patologické názory, alebo majú taký strach sa ozvať tí čestní?

 

Anonymný hlas…

Jedna zdravotná sestra nám priamo a odvážne napísala aj svoj názor k situácii v zdravotníctve. Jej meno neuvádzam, aj keď napísala otvorene aj svoje meno – pomenováva existujúce problémy v slovenskom zdravotníctve.

Píše, že sa jej protiví kryť chyby lekárov a tolerovať lenivosť tých sestier, ktoré si namiesto plnenia pracovných povinností radšej chcú pohodlne posedieť s cigaretou na balkóne a vypiť kávu.

Takže úplne natvrdo pomenovala amorálne postupy v slovenskom zdravotníctve,

napríklad

  • ako odobrali kyslík zomierajúcemu pacientovi len preto, že ho potreboval pacient, ktorý si zaplatil pobyt na nadštandardnej izbe,
  • ako sa píšu denné záznamy o pacientoch, ktorí akože nespolupracujú,
  • ako musia sestry mlčať,
  • a že nechápe, prečo niektoré jej kolegyne študovali práve tento odbor, keď nemajú žiadny vzťah k tomuto povolaniu a srdce k ľuďom…

 

A do tretice…

Na jednej fb stránke bývalej zdravotnej sestry istej nie bývalej slovenskej nemocnice, ako sama o sebe uvádza, jej meno tu neuvádzam – ale uviedla ho, sú vyjadrenia o tom

  • ako sa lekár – anesteziológ tacká už ráno v práci,
  • či ako často zachraňujú pacientov sestry, lebo lekári napriek niekoľkonásobne vyšším platom ako tie ich nemajú vedomosti niekedy ani také ako ony,

Otrasné svedectvo, však? Vypovedá naplno o stave morálky v tejto profesii založenej na vysokej etike.

 

A ešte niekoľko paradoxov slovenského zdravotníctva, ktoré popísali médiá pred časom…

Bielu vranu za odvahu pred tromi rokmi dostala neurologička pani doktorka Pechočiaková. Úplným výsmechom spravodlivosti sa stalo, že lekárka bieliaca zdravotnú dokumentáciu potom nastúpila pracovať na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou – článok o tom priniesla pluska.sk 14. októbra 2015  pod názvom Ďalší škandál v zdravotníctve: vybielila kartu, teraz je konzultantkou.

 

Záverom…

Chytá sa vás hrôza z takéhoto stavu zdravotníctva?

Ja ju cítim už dlho…

 

 

Elena   17.11.2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Vesmír / AStronómia / Hviezdy /

Z Hurbanova do brazílskeho Ria. Pätica slovenských študentov postúpila na medzinárodnú olympiádu v astronómii

05.05.2024 10:28

Do medzinárodného kola sa prebojovali Patrik Prítrský, Mário Tlamka, Vladimír Slanina, Tomáš Kubrický a Marek Baňárek.

Willy Brandt / Günter Guillaume /

Špión Stasi Guillaume stál pred 50 rokmi za odstúpením kancelára Willyho Brandta

05.05.2024 09:50

Keď 24. apríla 1974 zatkli v Bonne pracovníka úradu spolkového kancelára Güntera Guillauma, jeden z najväčších škandálov v Nemeckej spolkovej republike bol na svete.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Šéfka WFP McCainová: Na severe Pásma Gazy už vládne plnohodnotný hladomor

05.05.2024 08:50, aktualizované: 09:22

Na severe Pásma Gazy už vládne plnohodnotný hladomor, vyhlásila riaditeľka Svetového potravinového programu (WFP) Cindy McCainová.

EÚ / Európska únia /

Anketa s jednotkami eurokandidátok. Dokázali sme sa vysporiadať s členstvom v EÚ?

05.05.2024 08:00

Denník Pravda oslovil s rovnakými otázkami lídrov kandidátnych listín do Európskeho parlamentu, no niektoré politické subjekty neodpísali.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030729x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív