Založ si blog

Komu veriť 1. – Komu môžeme veriť. . .

 

Komu môžeme v živote veriť, tak naozaj úplne a hlboko dôverovať –  to je zásadná otázka. Nie je jednoduché veriť, a už vonkoncom nie je jednoduché neveriť.

Veriť môžeme len tomu, kto rozumie nášmu tichu – presne vie, o čom je. Jasne vníma, kedy je to len únava, a cíti, kedy mlčíme preto, že cítime prihlbokú bolesť. A v takých chvíľach má o nás strach a dýcha s nami.

Tomu sa hovorí puto spriaznených duší. Nikto iný nás nedokáže tak počuť.

 

O mlčaní…

Mlčím,

a čas sa náhle zastavil, len srdce potichu mi bije v hrudi.

Mlčím,

to mlčky nariekam, a teba ten hlas náhle z diaľky budí.

Mlčím,

a nesúdiš horu hlúpostí, čo robím, keď na vykročenie práve nemám silu.

Mlčím,

tvoje svetlo mi svieti na cestu, tmu odháňa až kamsi do vesmíru.

Mlčím,

to svet sa sype a mám strach, veď známe zlo je lepšie ako dobro neznáme.

Mlčím,

no niekedy viac ako slová prázdne ti o mne porozpráva moje mlčanie.

 

 

Elena              29.12.2018

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

požiar v Berlíne, IRIS-T, Nemecko, Diehl, hasiči

Rozsiahly požiar v Nemecku: horí výrobná hala firmy produkujúcej zbrane pre Ukrajinu

03.05.2024 15:49

Firma je súčasťou skupiny Diehl, do ktorej patrí aj výrobca systému protivzdušnej obrany Iris-T, ktorý Nemecko poskytlo Ruskom napadnutej Ukrajine.

minister obrany Robert Kalinak

Minister obrany Kaliňák poďakoval za príspevok Španielska do jednotky NATO na Slovensku

03.05.2024 15:23

Od júla bude na Slovensku pôsobiť do 780 španielskych vojakov aj s technikou.

Nemecká ministerka vnútra Nancy Faeserová

Rusi pripravovali útok v Nemecku, chceli odpáliť vojenskú pomoc Ukrajine. Boli odhalení

03.05.2024 14:50

Nórsko tiež podozrieva Moskvu z prípravy sabotáže proti infraštruktúre krajiny.

Tomáš Drucker, minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR

Drucker: Reedukačné centrá v Bystričanoch a Trstíne sa zatvoria

03.05.2024 14:40

Deti by mali byť do konca júna premiestené do iných zariadení.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9026559x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív