Založ si blog

Oko draka 8. – Šamanské svitanie. . .

 

O šamanizme chce písať? No teda, poviete si možno – v našej spoločnosti sa slovo šaman používa totiž skôr posmešne. Niektorí ľudia majú voči nemu spústu predsudkov a nechápu, aká je to sila. Neuvedomujú si a nepripúšťajú živosť všetkého okolo nás. Je im nepochopiteľná predstava, že by mohol byť živý aj – no dobre, nechám to tak…

Som na ceste zo Zvolena, takže by som skôr o víkendovom seminári Prechode bránou, t. j. astrálnom putovaní, mohla rozprávať. Ale to je pre mňa len technika, ktorej podstatu som sa chcela naučiť. Šamanizmus je niečo iné – je hlboko v mojom srdci. Nie je len o technike, musíte počuť jeho tichý hlas, aby ste k nemu vykročili. A rozhodne nie je o posedeniach na seminároch, kým človeka príjme do svojej náruče, riadne ho premelie. Vystavuje ho skúškam, dovedie ho až ku hranici smrti, overí si, čo je skutočne v ňom.

Nie, neprezradila som vám, aký bol minulý šamanský bratislavský víkend. Neopísateľný. Teda, niečo opísať viem – výcvik super, ľudia úžasní – Janko so synom ma dokonca z Bratislavy doviezli domov, spravili si kvôli mne riadnu zachádzku cestou z Brezna až k nám – neskutočne ma ich láskavosť dojala. Moc sa mi páči taká tá ľudskosť, ktorá sa medzi šamanmi uchovala, u konštelatérov sa podľa mňa mnohí príliš skomercionalizovali – sú aj výnimky, pravdaže, ako Honza.

Neopísateľné bolo pre mňa ponorenie sa do šamanizmu. Bol to pre mňa dôležitý krok – nejde o tú formálnu stránku, že teraz by som mohla zájsť na pokračujúce šamanské semináre hoci i do Ameriky, lebo som zapísaná v medzinárodnom zozname. Ale je to pre mňa niečo dávno blízke, hlboko vo mne zakorenené – úprimne milujem prírodu, mám úctu k prírode a ku Zemi. Už viac ako osem rokov mám šamanské vrecúško, ukryté v spálni, chodievala som do neho zbierať „veci sily“ kedysi dávno spolu s mojim synom počas našich prechádzok. A moje silové zviera ma sprevádza už hodne dávno – priznala som to opakovane v mojom blogu, že ma sprevádzajú havrany a vrany. Kamene sa mi prihovárajú tiež už dlho, zbieram ich a teraz z nich už viem aj veštiť.

Podelím sa s vami o jeden zvláštny okamih –  kolegyňa  Zuzka, s ktorou sme pracovali spolu, bola zmätená mojim druhým silovým zvieraťom, ktoré sa objavilo – lebo vedela, že prvé je havran. Áno, tie dva havrany skutočne patria k sebe, a viem ktorý z nich je ten môj ochranca. Nuž, keltské a šamanské poznanie sa v mojich myšlienkach hodne prepletá, cítim v oboch blízkosť, ktorá sa mi prihovára – viac vám o tom neprezradím. Budúci mesiac si ešte pôjdem do Blavy spraviť šamanský bubon a  – už viem, kedy odídem do lesa.

 

Elena,   31.3.2019

 

 

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Grécko Rodos požiare lesné ľudia evakuácia

Na ruskej Sibíri sa začína sezóna lesných požiarov

30.04.2024 18:52

Kým na východe Sibíri vyčíňajú lesné požiare, viaceré regióny v jej západnej časti pri hraniciach s Kazachstanom sužujú rozsiahle záplavy.

SND, Slovenské národné divadlo

Nazval ich duchovnými bezdomovcami. Poprední umelci žiadajú od Fica ospravedlnenie

30.04.2024 18:40

Ak požadujete slušnosť, začnite ako premiér od seba. Vyzývame Vás, ospravedlňte sa,“ adresovali umelci Ficovi.

česko, nemocnica, covid, koronavírus

Ďalšie zadlžovanie nemocníc: Poslanci Úradu pred dohľad novú kompetenciu neschválili

30.04.2024 18:10

Do parlamentu novelu predložili opoziční poslanci Jana Bittó Cigániková a Tomáš Szalay zo strany SaS.

ocenenie, prezidentka, Andrej Matišák

Prezidentka ocenila redaktora Pravdy. Čaputová odovzdala Matišákovi medailu súvisiacu s výročím vstupu do NATO a EÚ

30.04.2024 16:35

Prezidentka Slovenskej republiky sa poďakovala 28 osobnostiam za ich prínos v kontexte členstva štátu v Európskej únii a Severoatlantickej aliancii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9019703x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie