Založ si blog

Veď hej 10. – Dni, v ktorých musíme hľadať vlastné slnko. ..

Niekedy si musíme privolať vlastné slnko – ja trebárs i biele oblaky plávajúce oblohou kamsi do diaľky, alebo i dážď – skrátka niečo živé, niečo naozaj živé. Neviem, či poznáte i vy taký pocit, ja ho v tejto chvíli mám.

Niekedy nás zaplaví taký pocit z hlbokej bolesti, inokedy ho pritiahne silný súcit s inými, a niekedy veľká únava. U mňa to bolo dnes dokopy

  • bolesť – odchod Kuciakových rodičov zo súdnej siene, pretože neuniesli počúvať hrozné detaily o smrti ich detí mi pripomenul,  ako som sa cítila ja, keď som v rámci súdnych konaní s lekárkou a následne s nemocnicou musela počúvať podrobnosti o smrti môjho dieťaťa – ukazuje  to celé, ako nesprávne má nastavené spoločnosť práva páchateľov a ich obetí – tie sú dookola i v súdnom konaní zraňované, sekundárne traumatizované i takýmito detailmi, kým páchateľa pohodlne opatrujú – v tomto smere boli ďaleko spravodlivejšie súdy kedysi, keď páchateľ po jednorazovom pojednávaní doživotne šiel rovno na galeje ako dnešné nekonečné ofukovanie ľudských práv páchateľov,
  • súcit – situácia v Číne, násilné uzavieraní ľudí doma  – a hlavne jeho farizejské komentovanie našimi médiami – lebo, na rovinu, čo si myslíte, že bude u nás  v prípade nákazy -nechajú azda infikovaných behať hore-dole a šíriť ju, tak ako to vraj v našom regióne robili niektorí spoluobčania pri infekčnej žltačke, kedy chodili do istého obchoďáku obchytávať rohlíky? I v Číne sa už údajne vyskytli takí, ktorí sa snažili naschvál nakaziť niekoho. No je tam i mnoho príbehov ľudskej odvahy a statočnosti, obetavosti – zdravotné sestry s tvárou otlačenou od masky, i rukami rozožratými od celodenného nosenia, robotníci budujúci nemocnicu do vyčerpania – čas vždy ukáže čo je v nás, odhalí našu podstatu…
  • únava – skladanie tej skrinkostolíkovej postele, potom i troch skríň pre dcéry nám vyplnilo doma posledné dni. Navyše sa ich staré dve skrine, ktoré som pôvodne plánovala mať pre seba, rozpadli. A tak ma čaká ešte skladanie mojej novej skrine, len čo sa rozhodnem ktorú si objednám a potom i príde. Zatiaľ mám veci vo vreciach, s pocitom akéhosi provizória žijem. A uvedomujem si, aké to je nenáhodné – lebo to zrkadlí môj súčasný životný pocit celkovo.

Niekedy plynie čas a veci sa zdanlivo nehýbu – je to skúška našej dôvery Zámeru sveta i čas rastu. Nikdy nebudeme dokonalí, a nie je to ani moja ambícia. Len s chybami nám vlastnými sme úplní. Rast nie je o dokonalosti, ale o poznaní tieňov, ktorým v sebe potrebujeme čeliť. No zároveň sú veci, ktoré sa snažíme pre svoje dobro na sebe meniť – lebo podstata rastu je, aby sme šli vlastnou cestou životného poslania pevnejšie, jasnejšie. A niektoré úseky cesty sa nám otvárajú, až keď zbelieme „o stupeň“,. Je to ako vo farbách, tam tiež odlišujeme farby, ale aj odtiene – o stupeň svetlejší. Musíme sa tom skrátka dlhšie pracovať, kým sa posunieme dopredu.

Mne pomáha pozrieť sa na dobro-zlo situácie (no kde by nebola táto moja dilema), a tak sa teším, že ráno pri cestovaní konečne dočítam knihu Všetci draci môjho života.A aj to, že mám odvahu pozrieť sa zajtra na jeden problém, ktorý v sebe nesiem – hlboký hnev.

Zachytila som práve ten pocit, ktorý ma sprevádza v pozadí, a ktorý som sa snažila už nejaký čas zachytiť – je to v poriadku, a predsa nie je – je to silná myšlienka, dám o nej viac inokedy.

 

Záverom sa vrátim k pôvodnej myšlienke – ako si privolávate „osobné slnko? A čo je pre vás to vaše  „vlastné slnko“, oblaky, či oživujúci dážď?  Ja ich niekedy privolávam v predstave, a niekedy len zachytávam úžasnosť okamihov okolo seba – stačí mi vyzrieť z okna na oblohu. Nie, nie, na balkón teraz veru nejdem – viete, ako je u nás v tejto chvíli mrazivo?

Fotka je moja, pravdaže nie dnešná – z jednej letnej cesty na „vyhliadku“, ktorá je miestom môjho srdca – podelím sa, nech aj vám prežiari deň…


Sú chvíle, kedy stačí len vedieť, že slnko zapadá, no potom aj vychádza, zakaždým znovu. Šamansky vám tu všetkým posielam balíček energie, a tak ak sa zhlboka nadýchnete a vydýchnete, kúsok z nej sa na vás prenáša.

 

 

Elena  3.2. 2020

 

 

 

 

Lebo 2. – Harabin má pravdu. . .

18.05.2024

Harabin navrhol rozpustiť Progresívne Slovensko. Pokladám ho za múdreho a rozhľadeného človeka, na rozdiel od mnohých iných má schopnosť anticipovať. Plne sa stotožňujem s jeho návrhom. Návrh na rozpustenie strany by mal podať generálny prokurátor, takže Žilinka by sa mal rozhýbať k činu. Šimečkov včerajší preslov o atmosfére v spoločnosti je falošný [...]

Lebo 1. – Taký milý a tichý pán. . .

17.05.2024

Ako to už býva, zmäť informácií sa objavuje aj v prípade páchateľa atentátu proti premiérovi. Nejdem osobnosť páchateľa rozoberať zoširoka, len na pár aspektov situácie poukážem. Prekvapenie susedov a jeho blízkych ma prekvapuje. Vraj milý a tichý pán to bol – no tak o ňom veľa nevedeli, akoby sa o neho zaujímali len tak povrchne. Zato jeden z jeho známych [...]

Cesta duše 11. – Nájsť sa môžeme, len keď sa stratíme. . .

16.05.2024

Po nepohode posledných hodín, spojenej s útokom na premiéra, som sa spomienkami vrátila do okamihov pohody. Nedeľa bola sladká ako jahody s medom. Kopce a svahy sa zeleneli v mnohorakých odtieňoch. Vietor v jednom okamihu prudko kýval koruny stromov, potom zasa chvíľu hnal drobné biele obláčiky ako poskakujúce kozliatka kamsi za obzor šírou pláňou belasej oblohy. Vzduch [...]

majský

Zomrel známy slovenský podnikateľ Jozef Majský

19.05.2024 19:38, aktualizované: 20:58

Spája sa najmä s kauzami tunelovania nebankoviek BMG Invest a Horizont Slovakia.

atentát Fico nemocnica rooseveltova

Padli prvé tresty. Jeden muž schvaľoval atentát na premiéra, druhý sa vyhrážal ministrovi a poslancom

19.05.2024 18:19, aktualizované: 20:19

Polícia zatiaľ identifikovala takmer 50 vyjadrení na sociálnych sieťach, z ktorých vyplýva podozrenie z verejného schvaľovania trestného činu.

Kaliňák, Šutaj Eštok,  Gašpar

Jednou z verzií vyšetrovania atentátu na Fica je, že útočník nebol osamelým vlkom

19.05.2024 16:38, aktualizované: 17:50

Šutaj Eštok upozornil, že spolupáchateľmi neboli dvaja ľudia z Handlovej, ako sa šírilo na sociálnych sieťach.

Irán, Ebráhím Raísí

Zrútil sa vrtuľník s iránskym prezidentom, záchranári po ňom ďalej pátrajú

19.05.2024 16:04, aktualizované: 21:49

Vrtuľník viezol i ministra zahraničných vecí. Pátranie komplikuje zlé počasie a príchod noci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,875
Celková čítanosť: 9082874x
Priemerná čítanosť článkov: 3159x

Kategórie

Archív