Založ si blog

Povedz mi 2. – Keď vás stretne šťastie. . .

Šťastie k nám prichádza často po zažitom nešťastí – poúčajú nás múdre knihy, aj naše vlastné životné skúsenosti. Ťažké situácie nás učia prehodnocovať veci, byť vďačnejší a tak tie zrazu objavené chvíle šťastia môžu byť občas len zmenou nášho pohľadu, že si začneme ceniť mnohé veci, ktoré sme i dovtedy v živote mali.

Niekedy je ale životné šťastie čímsi, čo k nám náhle prikráča. V jeden deň, v jeden okamih, nečakane…

Na mňa sa včera veru šťastie sypalo.

 

Ale musím začať predvčerajškom…

Zauvažovali sme predvčerom s mojim najstarším dieťaťom, vzhľadom na tú pri búrke zničenú cestu a skutočnosť, že ju chcú opravovať tri až štyri roky, že dochádzať takto nezvládneme. Asi by bolo namieste dom kúpiť na nejakom vhodnom mieste. A tak dieťa listovalo a hľadalo, a vylučovalo, prečo nie ten a henten. Pravdu povediac, pre mňa bolo rozhodujúce, aby tá kúpa zohľadnila naše finančné možnosti, aby tam bolo dosť svetla a aby mal ten priestor potenciál, čo sa týka záhrady.  Po nejakej dobe dieťa pribehlo s  hlasným pokrikom, že našlo presne to, čo hľadám.

Cena?- pýtala som sa v prvom kroku.

4500 eur – odpovedala dcéra.

Iba? No to by šlo – a záhrada? – zaujala ma ponuka.

Rozhodne má potenciál, je tam veľký dvor, aj lúka, oboje iste zvládneš prerobiť na záhradu – povedala povzbudivo.

Čoby nie, zvládnem, milujem pochabé projekty, pri ktorých tvorím nové veci. Mojim tajným snom je obrovský projekt, o ktorom mám víziu. Keby som v tomto smere mala podporu partnera, boli by sme vybudovali naozaj úžasný projekt, na ktorý by ľudstvo nezabudlo. A tak som sa pri predstave, že vytvorím záhradu snov, rozžiarila.

Je to v tomto okrese? zostražitela som.

Pravdaže je – prikývlo dieťa.

A mohli by sme tam hneď bývať ?- pýtala som sa ďalej.

To rozhodne áno, prisvedčila.

Hej, počkaj, a má to dosť svetla? chcela som sa uistiť.

Pravdaže, o tom vôbec nemusíš pochybovať –  zašveholilo dieťa medovo, a ja som vedela, že je to búda z jej strany.

Ukáž mi to – vyzvala som ju podozrievavo.

Vlastne neklamala v ničom – bol tam dvor i lúka,  cenu to malo presne takú,  ako povedala. Aj svetla tam bolo rozhodne dosť – prenikalo nielen vybitými oknami, ale i dierami v streche. Hej, bývať by sme tam ihneď mohli, pravdaže za predpokladu, že by sme si v tom dome postavili stan.

Ale nesmeli by sme tam dýchať, aby nám to náhodou nespadlo na hlavu.

To sú vtipy – nájdi niečo pre život, inštruovala som ju, keď som sa dosmiala.

Myslíš v rámci našich finančných možností, však – doberala si ma ďalej.

Ach, jaj…

 

Ale včera – šťastie na mňa zosadlo…

Kika, mám peniaze na dom našich snov – zakričala som na dcéru zvesela.

Hej? Aké a kde? odpinkla nedôverčivo.

Predstav si, od pána Itseho Ombuageho  – povedala som natešene.

Čo si mu spravila, že Ti ich poslal? – začudovala sa.

Ach, zatiaľ ho ani nepoznám, a už ho vlastne ani nespoznám, lebo zomrel – dodala som smutne – ale určite to bol úžasný človek. Predstav si, zanechal mi tri milióny eur ako dedičstvo. Len tak, z ničoho nič – dodala som. Určite bol hlboko ľudský. Je to skvelá správa, však?

A kde si tú skvelú správu našla?  zaujímala sa.

V spamovom koši predsa, povedala som ústretovo, spolu s ponukou práce za dvetisíc eur na deň.Tú ponuku mi dnes poslali aspoň 10, iste je to zásah osudu, keď sa mi to toľkí snažia posunúť…

 

Záverom ešte nejaký odkaz o šťastí dodám…

Otvorím nejakú knihu náhodne.

Noooo – „vták nespieva preto, že pozná odpoveď, spieva preto, že pozná pieseň…“

Ááááááno, Zámer sveta, to je naozaj krásna myšlienka o šťastí – nabudúce o tomto citáte  pouvažujeme…

 

 

Elena     17.7.2020

 

 

 

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu komplikuje požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Na mieste v týchto chvíľach stále prebieha zásah záchranných zložiek.

Sadiq Khan

Labourista Sadiq Khan bol tretíkrát po sebe zvolený za starostu Londýna. Ide o rekord

04.05.2024 19:32

Syn pakistanských prisťahovalcov vďaka dnešnému výsledku predstihol svojho predchodcu a bývalého premiéra Borisa Johnsona, ktorý bol vo funkcii dve volebné obdobia.

Germany Nazi Villa

Vilu šéfa Hitlerovej propagandy ponúkajú zadarmo. Ak sa nenájde záujemca, buldozéry ju zrovnajú so zemou

04.05.2024 19:00

V honosnej vile pri jazere Joseph Goebbels pracoval, oddychoval a aj sa zabával s milenkami. Prečo je niekdajšia luxusná nehnuteľnosť už dlhé roky neobývaná?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,859
Celková čítanosť: 9030020x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív