Založ si blog

Stále Ja

Pár z mojich básní pre prijemny víkend. 

 

Stále Ja

I. Čakať

 

Dnes,

včera,

zajtra,

nikdy,

vždy…

 

Len občas trochu stále.

 

Nikdy nie je neskoro na čakanie.

 

Stále Ja

II. Poznanie

 

Vzduchom pláva  Einstein

so sladkým úsmevom poznania

 

Viem,  že nič neviem

a viem aj to, že chcem vedieť všetko

chcem vedieť všetko,  všetko

kričím úprimne

 

tak prečo

ten pobavený smiech, Einstein?

 

 

Stále Ja

 III. Pohľad z okna

 

Z každého okna je svet iný

 

Dívaš sa

Otvorenými očami

A nechápeš,

 

Z ktorého je ten správny pohľad.

Stále Ja

IV. Popoluška

 

Ticho krívam z bálu

natešene

nežne

rýchlo prezliekam sa

zas sa cítim bežne

 

ešte  popol  zmetám, potom triedim hrach

slza strachu tečie po lícach

 

či ma vôbec  nájde,

či ma pôjde hľadať,

či to stihne, kým zas lístie začne padať

kým sa vráti zima, sneh zasype stopy

 

zistí, že som pravá

či to nepochopí?

Stále Ja

V.A ešte raz Popoluška

 

Strach stratiť črievičku,

vykročiť bosá,

slzy to padajú či ranná rosa?

 

Tri drobné oriešky zovreté v dlani

sú pre mňa symbolom životným prianí,

nádhera všedných dní začne sa strácať,

aj z bálu domov treba sa vracať,

premárniť môžem ich v zázrakov čakaní,

tri drobné oriešky ukryté do dlaní.

 

Lúskam ich s odvahou a prosbou plachou,

strach rýchlo ukryjem do kôpky hrachov,

a potom vykročím a budem kráčať,

hoc´ šaty parádne dážď bude máčať,

zázraku v ústrety, spraviť ho chcem

 

ja – a nie oriešky – to dobre viem.

 

Stále Ja

VI. Inzerát

 

Hľadám miesto, kde môžem padať s lístím a vychádzať na oblohu so slnkom

Hľadám otázky, ktoré potrebujem pochopiť

Hľadám slová, ktoré potrebujem nevysloviť

Hľadám pieseň, ktorú spieva moje srdce

Hľadám tvár, s ktorou budem mať vlastnú dušu

Hľadám človeka, ktorý ma naozaj vidí

Hľadám svet, v ktorom mi nebude pritesno

Hľadám kroky, ktoré ma tam zavedú

 

Nechcem zostať iba pri hľadaní.

 

Stále Ja

VII.  Odchod

 

Vyšlo  slnko

Začal nový deň

Obujem si topánky

 

A odídem.

 

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8935571x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie