Založ si blog

11. 5 – Sila lásky. . .

 

Nechcela som vidieť zomierať svoje dieťa – tieto slová povedala Marta Fülöpová, matka  ťažko postihnutého dieťaťa.

Dnes vám – ako vidíte z prvých riadkov dnešného blogu – porozprávam silný príbeh, ktorý ma neskutočne chytil za srdce. A moju ďalšiu moju zvláštnu koincidenciu, ktorá s ním úzko súvisí. Veď posúďte sami.

 

Rozhodnutie…

Pred časom som v mojom blogu v článku Mama píše 9. – Rozhodnutie uverejnila  úryvok z mojej práce, ktorú som napísala ako scenár už pred piatimi rokmi.

http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2016/03/07/mama-pise-9-rozhodnutie/

Je to príbeh o tom, že život občas píše riadne kruté príbehy. Je to príbeh o tom, že nikto z nás nemá ten správny návod ako vyriešiť zložité životné situácie. Je to príbeh ženy, ktorej lekári oznámili, že čaká postihnuté dieťa.

Ako by ste sa v takej situácii zachovali vy sami?

Čo všetko by ste zvažovali?

A ako by taká situácia zmenila váš život?

Viete povedať so stopercentnou istotu, aké riešenie takejto situácie je správne? O tom všetkom je ten príbeh. Vlastne som v závere blogu dala link na celú prácu na e.knihách. A tu je opäť, takže ak chcete, čítajte.

https://eknizky.sk/rozhodnutie/?no_frame=1

 

Zažila som taký príbeh?

Nie, nezažila.

Mala som syna s postihnutím, ale Maroško mal problémy v dôsledku pôrodnej traumy.

Šlo o fiktívny príbeh. Ibaže život ukázal, že nejde o fiktívny príbeh. Pretože také príbehy, ako píše samotný život, nedokáže dať dokopy žiadny scenárista.

 

24 týždňov…

Budeme môcť i posúdiť, či naozaj scenáristi zachytia realitu dostatočne polaritne, podobne ako je to v živote. Film 24  Wochen sa koncom októbra dostali i do slovenských kín. Je to príbeh, v ktorom ide o rozhodovanie tehotnej ženy, či sa jej má narodiť dieťa s ťažkým postihnutím.  Je zdanlivo fiktívny príbeh. Ibaže naozaj?

 

Nechcela som vidieť zomierať svoje dieťa…

Tieto slová povedala Marta Fülöpová, matka ťažko postihnutého dieťaťa v článku s rovnakým názvom. Článok priniesol Konzervatívny denník Postoj 1.11.2016.

https://www.postoj.sk/18390/nechcela-som-vidiet-zomierat-svoje-dieta

Zažila tento príbeh na vlastnej koži. Lekári jej oznámili, že čaká ťažko postihnuté dieťa. A jej rozhodovanie nebolo ľahké. Nebudem písať ako sa rozhodla. Ak chcete, prečítajte si jej príbeh.

Je to silný príbeh. A hej, nikdy to nie je ľahké rozhodovanie.

 

Záverom…

Viete čo ma teší na celom tomto príbehu? Že v spomenutom článku sa do diskusie nezapojili obvyklí slaboduchí diskutéri takýchto tém, ale citliví a vnímaví ľudia.

 

Záverom…

Ach, hej, dobre, dnes som taká „namäkko“, že dáme jednu otázku. Akú? Čo ma dnes naozaj úprimne potešilo?

Hm, mám nového kamaráta – z Polcesty. Minule som si odtiaľ doniesla Kocúra (ako viete všetci, ktorí čítate môj blog už dlhšie). No a dnešný kámoš, ktorý so mnou zajtra skoro ráno putuje do Bratislavy a potom v sobotu poobede domov.

Idem ešte bez neho počkať moju kolegyňu ku Kauflandu, cestuje sem a ide s nami do Bratislavy tiež. Ale potom už budeme stále spolu…

 

Elena K. Ištvánová    Predná Hora, 7.11.2016

 

P. S.: Ach, hej, môj nový kámoš. Už mi chýba len Shrek.

 

dsc_0388

Cesta duše 10. – Ťažké časy. . .

18.04.2024

Čaro rozprávok je v ich pravdivosti. Vypovedajú o živote tak veľa… Veru, spomínate si kde začína rozprávka? Za siedmymi horami a siedmymi dolami, kde sa voda sypala a piesok sa lial. Tam, hodne ďaleko, kde je všetko naopak než ako by malo byť, práve tam sa začína rozprávkový príbeh. Musíte skrátka prejsť ťažkými časmi, a všetko v živote sa vám musí prevrátiť. [...]

Takže tak 6. – Čo máte proti vodke, občania Slovenska?

11.04.2024

Čo máte proti vodke, občania Slovenska? Keby ste ju riadne kupovali, nemusel by ju predajca popíjať v takom množstve sám, napadlo mi cynicky pri čítaní o najnovšom počine strany Demokratov https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/705995-slovensko-zaplavili-proruske-bilbordy-poburili-ludi-vyvesila-ich-strana-demokrati/ Zúfalecké gesto na upútanie pozornosti – alebo stratégia, [...]

Takže tak 5. – Čo by mal pre udržanie svojho úspechu urobiť prezident Pellegrini. . .

07.04.2024

Povedzme si to rovno – tieto prezidentské voľby na Slovensku boli viac proti Korčokovi, ako za Pellegriniho. Znamená to, že pre mnoho ľudí u nás bol Pellegrini prijateľnejším kandidátom. Svoju pozíciu by mal upevniť hneď na začiatku rozvážnymi krokmi. Pobavilo ma, ako Korčok vybehol s obviňovaním, že za jeho neúspech môže Pellegriniho neférová kampaň. [...]

USA Poľsko Duda Trump Stretnutie

Poľský prezident Duda si pochvaľuje priateľské stretnutie s Trumpom

18.04.2024 12:24

Hovorili aj o Dudovom návrhu, aby členovia NATO zvýšili svoje výdavky na obranu na tri percentá svojho hrubého domáceho produktu.

Branislav Zurian

U Zuriana došlo k mnohým zmenám. Boli nevyhnutné, tvrdí Šutaj Eštok

18.04.2024 11:36, aktualizované: 12:27

Zmeny mali podľa ministra vnútra prispieť k ukončeniu vojny v bezpečnostných zložkách.

parlament

Poslanci riešili zmeny v zložení výborov, čaká ich aj hodina otázok

18.04.2024 11:20

Dôvodom je nastúpenie nových poslancov do parlamentu.

Boris Beňa

Šutaj Eštok: Beňu v Kongu zadržali podľa informácii zo SIS pre podozrenie zo špionáže

18.04.2024 10:50

V roku 2021 bol Beňa odsúdený na trojročný trest s podmienečným odkladom na päť rokov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,849
Celková čítanosť: 8978384x
Priemerná čítanosť článkov: 3151x

Kategórie