Založ si blog

Riešenia 6. – Diskriminácia obetí v SR podľa spoločenského postavenia. . .

Tvrdá otázka je dnes v mojom blogu na programe dňa – hm, a nie hocijaká.

Som si vedomá toho, že touto mojou verejnou otázkou teraz spustím niečo, veď uvidíme čo. Zrejme neskončíme diskusiu o mojej otázke v tomto štáte jednou odpoveďou. A možno diskusiu o tejto otázke neskončíme v tomto štáte vôbec, a bude musieť mať presah cez jeho hranice.

Som si toho vedomá. Ale tento boj raz treba začať – a ja jednoducho neznášam nespravodlivosť a nečestnosť, v žiadnej podobe  –  nie som ochotná v takých situáciách sklopiť hlavu a mlčať, vtedy nie. Som inak milý a mierny človek, nevyrábam zbytočné konflikty, snažím sa byť ústretová, láskavá, tolerantná a chápavá v rôznych životných situáciách, život ma to naučil – ale nespravodlivosť a nečestnosť vo mne prebúdzajú draka.

Takže dnes moje dračie plamene – a  otázka ministerke spravodlivosti SR JUDr. Lucii Žitňanskej, ministrovi vnútra SR JUDr. Róbertovi Kaliňákovi, prezidentovi Policajného zboru SR gen. PaedDr. Tiborovi Gašparovi, aj generálnemu prokurátorovi JUDr. Jaromírovi Čižnárovi – verejne a natvrdo.

Vážení vyššie menovaní kompetentní, naozaj podľa Vášho názoru nie je v Slovenskej republike diskriminácia obetí?

 

Verejne týmto prehlasujem, že v tomto štáte z môjho pohľadu existuje zjavná diskriminácia obetí podľa spoločenského postavenia. 

Ako inak si mám vysvetliť situácie, že prípadom ohovárania verejného činiteľa sa na Slovensku venuje výdatná a urýchlená pozornosť. Zato obete pochybení lekárov musia v tom istom štáte v takom istom prípade na spravodlivosť čakať nekonečne dlho, a obvykle sa jej nedočkajú vôbec. Hoci tiež sú vystavené aj ohováraniu – ako o tom svedčí môj blog

http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2014/10/11/dnes-30-odzvana-1-aliaskarol-xyz/

alebo

http://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2014/09/12/dnes-23-ako-sa-nabalit-na-svojom-mrtvom-dietati-alias-pani-x-y-z-revucej/

(Aj základné súdne spory s páchateľom sa pre obete pochybení lekárov vlečú osem i viac rokov. Sú sekundárne traumatizované, doslova fyzicky aj psychicky devastované takýmto postupom štátu. Ohováranie pokladám skutočne za bezvýznamné, ak ho porovnávam s významnosťou prípadov smrti dieťaťa a situácii jeho rodiny – obetí lekárskych pochybení, pri nich vyšetrovania a súdne riešenia sa vlečú po dlhé roky, osem i viac rokov).

Navyše, diametrálne odlišný je spôsob prístupu v rámci vyšetrovania – exemplárnym prípadom je situácia v ktorej bol obžalovaný novinár Martin Daňo za údajný prečin ohovárania  poškodeného bývalého ministra Počiatka.

(Teda, aby sme boli v obraze – novinár Daňo nijakú urážku ani nadávku na adresu vtedajšieho ministra Počiatka nepovedal, len si dovolil vyzvať ministra Počiatka, aby splnil svoj verejne povedaný sľub, a aby teda podstúpil drogový test formou diagnostiky z vlasov, či neužíva omamné a psychotropné látky. Ten pôvabný príbeh sa vlečie od roku 2015, tuším.

Pri písaní tohto blogu som si pozrela, ako to vlastne s tým Počiatkom skončilo – a predstavte si, že nijako. Uff. Nuž, slovenské súdy. Novinára Daňa údajne poškodený pán Počiatek ťahá po súdoch už tretí rok  – podľa medializovaných informácií vraj ide o 9. hlavné súdne pojednávanie v kauze drogovej aféry: Poškodený Počiatek vs obžalovaný Daňo, pôvodný termín 2.5.2017 sa zrušil kvôli vylúčeniu sudkyne a prípad prevzal nový sudca, takže celý súd sa začne odznova, lebo ak je v trestnom konaní vymenený sudca, proces sa vracia na úplný začiatok).

Predstavte si – prečin ohovárania vyšetrovala vtedy NAKA – teda elitná jednotka.  A ja Vás, všetkých štyroch mnou verejne menovaných kompetentných zástupcov štátu, žiadam, aby ste vysvetlili, prečo bola v tom Počiatkovom prípade nasadená NAKA – to poskytujete obetiam na vyžiadanie, prideľujete podľa závažnosti prípadov, alebo podľa akých kritérií ju nasadzujete? Lebo ja by som chcela vedieť, prečo aj v prípade ohovárania, ku ktorému podľa mňa došlo zo strany „diskutéra Karola“ voči mojej rodine ako obetiam lekárskeho pochybenia vo vzťahu ku závažnej veci – úmrtiu nášho jediného syna – ste nenasadili práve túto jednotku???!!! Predstavte si, moje podanie voči neznámemu páchateľovi za ohováranie vyšetroval radový policajný vyšetrovateľ (bol slušný, ústretový, ale NAKA to nie je), a nepodarilo sa mu údajne IP počítača (hoci mu bolo známe, poskytla ho firma prevádzkujúca stránku s diskusiami na topkách.sk) stotožniť s konkrétnym páchateľom.

Odhliadnuc od skutočnosti, že je predsa smrť dieťaťa čin závažnejší, a preto aj akékoľvek možné ohováranie má samozrejme na obete zničujúcejší dopad kvôli ich sekundárnej traumatizácii, pred zákonom platí rovnosť –  minister rovnako ako ja. Alebo nie, drahí kompetentní???!!

Viete, tú jednotku NAKA pri vyšetrovaní Počiatkovho prípadu by som brala, kebyže idú a odvedú ministra na okamžité toxikologické vyšetrenie – lebo mať ministra, ktorý by užíval akúkoľvek drogu by bola katastrofa pre štát, však? Šup s ním rýchlo na vyšetrenie, či sa to preukáže, alebo nie. Ale vyšetrovať prípad ohovárania, hm, hm, …

Všetci mnou verejne oslovení kompetentní, prosím, odpovedzte mi verejne, o čo je Maroško Ištván – moje dieťa mŕtve v dôsledku závažnej chyby lekárky- horšie ako pán Počiatek?  

Preto opakovane verejne prezentujem moje prehlásenie, že v tomto štáte z môjho pohľadu existuje zjavná diskriminácia obetí podľa spoločenského postavenia. 

A keď už sme pri mojom mŕtvom synovi, poďme ešte k tomu vládnemu návrhu zákona,  veľmi sa snažím ovládať – aby som to verejne nenazvala paškvil zákona, lebo to podľa môjho názoru je paškvil zákona.

No, a k tomu vládnemu návrhu zákona o pomoci obetiam, o ktorom si ja myslím, že je to riadny paškvil, dám ešte pár ostrých slov zajtra.

 

 

Elena   Predná Hora, 25.9.2017

 

P.S.: Ach, áno, upravujem informáciu – predstavte  si, súd údajne poškodeného pána Počiatka s novinárom Daňom už aj skončil.

Pre overenie informácie prikladám rozsudok.

https://www.facebook.com/ginn.press/posts/1136473536485218

a aj tu

https://www.youtube.com/watch?v=H9hoJy7Lk-c  3 hod.14 min: sudca novinára oslobodzuje

 

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8935611x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie