Založ si blog

Aká je pravda 7. – Fiflena a mažoretka. . .

Ach, veď nech sa fintia fifleny, keď ich to baví. A  mažoretky nech poskakujú, keď chcú.

 

Sme rôzni – líšime sa vzhľadom, postavením, majetkom, hodnotami, takže sú pre nás dôležité rôzne veci – hovorím zhovievavo. Neposudzujem ľudí podľa výzoru, postavenia, majetku – a nepúšťam do svojho života ľudí, ktorí podľa toho posudzujú. Niektorí ľudia kritizujú na iných okuliare, ryšavé vlasy, odstávajúce uši či pehy, aj kadečo iné v ich vzhľade. Nepáčili sa mi ani vyjadrenia v diskusiách ohľadne výzoru a váhy u prezidentky –  niektorí z nás sú chudí, iní menej štíhli, ale to nič nevypovedá o človeku – akurát o autorovi hanlivého výroku to mne hovorí vonkoncom nie lichotivé veci. Nie som vzorom štíhlosti ani ja, lenže názor kohokoľvek okrem mňa v tomto smere i v mnohých ďalších veciach pokladám len za jeho názor.

Hodne ma chytilo minulý týždeň za srdce, keď som videla, že niektorí ľudia sa takými primitívnymi poznámkami naozaj trápia. Reagujú citlivo na kadejaké internetové „vtipné obrázky“ ohľadne váhy na rádoby zábavných stránkach. Vlastne som plánovala dať k tejto veci rázny blog.

Chybou je, že ľudia citlivo reagujúci na tieto úbohosti sa nevedia brániť. A ja si znovu a znovu hovorím, že namiesto integrálov a rovníc by sme mali deti vzdelávať v asertívnej sebaobrane, ale aj empatii a rozvíjať ich sociálnu inteligenciu – a učiť ich pochopiť, že humor na úkor iných nie je humor, a už vôbec nie v situácii, že to komusi ubližuje. Ja osobne by som pod taký obrázok na fb pokojne napísala koment „drahá, čo si si dnes šľahla, že takéto sprostosti dávaš?“

Osobne si myslím, že máme dosť tragédií s anorektičkami, a že by akékoľvek „vtipky“ na tému váhy mali byť zakázané rovnako ako vtipky o náboženskej orientácii trebárs a že vo všeobecnosti platí – povedz mi na čom sa smeješ, a ja ti poviem, kto si.

Hodnoty mi o človeku napovedia veľa – za najdôležitejšiu hodnotu pokladám láskavosť. Mám rada humor, ale nie výsmech. Kriticky a s pobavením sa podľa mňa pri zachovaní si láskavosti možno vyjadrovať o konaní človeka, nie o jeho majetku, postavení, a už vôbec nie výzore. Som skrátka hodne tolerantný človek, ale svoje hranice mám jasné.

 

A to je presne ten rozdiel, ktorý som na začiatku pripomenula – že treba posudzovať konanie človeka, a nie jeho výzor. Hm, takže ten Blaha to správne a  jasne povedal-nehodnotí výzor, ale správanie
https://picuscapital.sk/blaha-do-oci-caputovej-slovensko-nema-prezidentku-ma-fiflenu-ktora-zo-seba-vzdy-vyleje-tonu-fraz-a-potom/

Poviem vám, mne by tiež ani kombinácia fifleny a mažoretky neprekážala, keby človek nebral plat za čosi úplne iné, čo by mal robiť v rámci toho času.

 

 

 

Elena

 

Pravdu na stôl 11. – Nedos. . . e náš život znovu. . .

27.03.2024

Na rovinu – niektorí ste svojim sprostým a nepremysleným hlasovaním ovesili na náš krk bývalú vládu. Obrala nás o čo mohla, zadlžila aj budúce generácie, naše deti a vnukov. Narobila tu kopec špinavostí – počnúc opakovaným núteným testovaním národa pod existenčným nátlakom, cez nútené vakcinovanie sa mnohých podmienené finančným vydieraním, až po [...]

Pravdu na stôl 10. – Urobme si s voľbami poriadok. . .

26.03.2024

Voliť má každý volič raz – ak niekto volí opakovane, ide podľa mňa o zámerne podvodné konanie. Nie, nie je to sci-fi – zjavne takto niektorí občania u nás volebne konajú, potvrdzuje to aj článok v linku [...]

Pravdu na stôl 9. – No konečne niekto pravdu povedal. . .

26.03.2024

Tie davy ľudí, ktorí sa cítia ako nebinárni, lustre, psíky, oni a ono a ktovieako ešte – odkiaľ sa tu len nabrali? Túto otázku som si kládla opakovane, lebo veď homosexuálne orientovaní ľudia žili i v minulosti medzi nami, ale ľudia cítiaci sa ako oni, či ono, či ako luster – to mi pripadalo ako nóvum. Vyvíja sa nejako pohlavná identita v čase a mení sa? [...]

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaň nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,841
Celková čítanosť: 8935546x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Kategórie