Založ si blog

V mene Loly 5. – Lebo je. . .

Uhlík radosti nesiem v dlani od predvčera. Trochu žiari, trochu hreje.

No dobre, tak viac ako trochu. Včera ráno som predchnutá tou radosťou dala recesistický blog o mimozemšťanoch. A teraz o tom radostnom pocite uvažujem pri ľadovo chladnej dyni – tá je pre mňa niečo ako káva pre vás – prináša pohodu – a nalákate ma na ňu v ktorúkoľvek hodinu dňa.

 

Prečo to radostnenie? Zažili ste už niekedy pocit radosti iba z toho, že niekto je, že žije – lebo jeho existenciou sa svet stáva lepším miestom?

Minulý štvrtok v Poprade sme sa stretli po prvý raz.  Šla som s dcérou k lekárovi a vo vraňom parku pri železničnej stanici dievča kŕmilo mačku. Jedla suchý chlebík hltavo, vďačne. Pýtala sa, či by sme si ju nevzali, vidiac záujem, dcéra putovanie  k doktorke s mačkou odmietla. Cestou späť tam už nebola. Na dcérinu otázku, prečo plačem, som iba pokrútila hlavou – mačka mi zvláštne chýbala.

Bolo náhodou, že na druhý deň dcéra musela opäť k lekárke do Popradu? Volala mi, že mačka je opäť v parku. A bolo náhodou, že sme práve smerovali autom k Popradu? Po hodine som mačku niesla v taške k novému životu.

Mala kopu zdravotných problémov. Má asi osem rokov a aj brok vstrelený v boku má, povedala veterinárka. Nie, nie je to koniec liečby, chodíme k nej na pokračovanie. Zatiaľ to malé klbko bolesti leží v škatuli, ide spoľahlivo na záchodík a potom zasa leží v škatuli. Neskutočne žalostne mňaukala, keď sme ju zo škatule vybrali a niesli na veterinu, lebo nechápala, že ju nejdeme kamsi vyhodiť z jej nového bezpečného domčeka.

Včera na chvíľu na tenučkých labkách vyliezla len tak, bez potreby jesť a piť, či ísť na záchodík. Prišla ku mne, dívala sa a hlasno priadla. Pohladila som ju po hlave, potom sa  vrátila späť do svojej škatule. Okamih zrodu dôvery, s pochopením, že je v bezpečí. Nejakým zvláštnym spôsobom je pre mňa svet lepším miestom tým, že tu je. Lebo je.

Zatiaľ nemá meno, musí sa vynoriť samo, tak čakám.

 

 

Prajem si, aby nielen pakom strieľajúcim do zvierat, ale aj výrobcom a vynálezcovi toho krápu na broky niekto nastrieľal po 33 brokov do zadku – aby vedeli pochopiť utrpenie zvierat.

Neuvidíte jej fotku, ale ukážem vám moje tričko.  Spredu.

A zozadu

 

Veru, nespolieham len na božie mlyny – a ak budem kedykoľvek môcť znepríjemniť život komukoľvek, kto ubližuje zvieratám,  tak sa do toho púšťam všetkými dvadsiatimi prstami…

Už čoskoro sa pustím do zisťovania a zverejňovania efektivity tých enviroddelení polície – či to nie sú len zbytočne vyhodené naše peniaze a bez reálneho efektu v ich činnosti.

 

Elena

 

 

 

 

 

Spravodlivo 1. – Som za to, aby sme Naďovi odňali slovenské občianstvo

09.05.2024

Ten hňup napáchal Slovensku toľko škôd, že keby sme ho verejne v Dunaji topili, tak by to bolo málo za to, čo nám povystrájal. To urobiť síce nemôžeme, ale odňať slovenské občianstvo by sme mu mali. Nejdem tu všetko menovať, to by bolo nadlho. Výsledky jeho šalabachtrovania budeme na svojej životnej úrovni cítiť ešte dlho všetci – veď len nový [...]

Ariadna 11. – Ach, cesty, prach ciest. . .

08.05.2024

Vietor duje od polnoci u nás šialene, možno aj prach ciest rozmetáva. A možno privieva prach spomienok, aby sme nezabudli na časy, ktoré boli. 8. máj k tým časom rozhodne patrí. Výročie ukončenia 2. svetovej vojny je dátum, ktorý by sme si mali pripomínať s najväčšou úctou. Lebo vojna je zlo. Každá vojna. Utrpenie, ktoré zažívali ľudia v časoch 2. svetovej vojny, je [...]

Ariadna 10. – Ako som na umenie skoro zanevrela. . .

07.05.2024

Poviem vám, teda, plánovala som sa popri písaní aj inak umelecky rozvíjať. Maľovanie ma láka, keď budem mať chvíľu voľného času. No ale šok z umenia som zažila v tomto týždni, tak nad prínosom niektorých foriem umenia v tejto chvíli dumám. Umelecké vystúpenie pražskej umelkyne ma ohúrilo, ako píše článok v linku [...]

Zuzana Dolinková

Poslanci začali mimoriadnu schôdzu, opozícia chce odvolať Dolinkovú

09.05.2024 18:09, aktualizované: 19:05

Ministerka podľa opozície nerieši problémy zdravotníctva.

Budova Gymnázia Andreja Sládkoviča v Banskej Bystrici

Kedy sa to skončí? Pre bombovú hrozbu evakuovali ďalšie školy

09.05.2024 16:09

Na dvoch stredných školách muselo byť vo štvrtok prerušené vyučovanie. Dôvodom boli výhražné emaily.

šimkovičová, michelko

Hlas a SNS zhodu nenašli. Hlasovanie o osude FPU je neisté, opozícia hovorí o zoštátnení kultúry

09.05.2024 16:00, aktualizované: 17:29

Zatiaľ nie je jasné, či sa o návrhu o FPU stihne hlasovať už dnes.

Okudzhava 1999 2r

Storočný Okudžava. Čo odkazuje dnešku ruský bard vyše štvrťstoročia po smrti?

09.05.2024 16:00

Bulat Okudžava by mal dnes sto rokov. V rozhovore, ktorý poskytol Pravde necelý rok pred smrťou, vyslovil dodnes aktuálne myšlienky o Rusku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,866
Celková čítanosť: 9048306x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív