Založ si blog

Zázračnenie 5. – Šťastný návrat. ..

Niektoré návraty sú naozaj šťastné, o tom je tento príbeh.

O pol deviatej večer som si minulý pondelok konečne sadla na balkón. Húf lastovičiek, ktoré štebotajúc v podvečere lietajú okolo bytovky, sa už uložil k nočnému spánku a krajine vládlo ticho. Detstvo mi lastovičky pripomínajú, lebo u nás vždy poletovali v  okolí domu a mali hniezda v podstreší. Brali sme ich ako súčasť nášho života, a nikdy by nám nenapadlo ich pokladať za obťažujúce, či ničiť im hniezda.

Nebo k horizontu postupne temnelo. Kapucínky  v truhlíkoch sa oranžoveli toooooľkými odtieňmi. Vzduch voňal a lístie na stromoch jemným šušťaním zvýrazňovalo pokoj prichádzajúcej  noci.  Konečne som spomalila tempo – osprchovaná a prezlečená, mačky nakrmené, s čistými záchodíkmi, dva kvety presadené. Tanierik s maslovým chlebom som položila na stolík a upíjala som si unavene zo šálky horúcu paradajkovú polievku – žiadnu sáčkovú, ale čerstvo uvarenú. Ach, nemám rada dni, kedy prichádzam domov busom po siedmej večer, lebo každý deň do práce  odchádzam o pol šiestej ráno, vzdychla som si.

Viedla som dialóg so Zámerom sveta, s vďakou za bezpečie dieťaťa, ktoré  v ten pondelok v divej búrke vyrazilo na cestu po diplom. Aj s poďakovaním za mačku ešte stále bez mena, ktorá musela podstúpiť druhé očkovanie – schúlená v prenoske zúfalo hlasno plakala po celý čas, až kým sa nevrátila do svojho „domčeka“. Má vraj asi osem rokov, zúbky má už všetky vypadané, musela prejsť hroznými časmi. Tak málo jej stačí ku šťastiu – kúsok miesta v papierovej škatuli, s uterákom a vankúšikom, ktorý teraz pokladá za domov a mám obavu, či si zvykne s inými mačkami, keď konečne skončí karanténnu liečbu. Postupne jej dorastá na chrbátiku čierna srsť, no prestala veriť i mne kvôli tomu druhému odneseniu na očkovanie a čas trávi ukrytá za kreslom, už sa nechce nikam dať odniesť z miesta, kde má jedlo a pokoj. Viem, aké to je stratiť dôveru, a tak jej trpezlivo, krok po krôčiku ukazujem, že sa nemusí báť.

Nebom plávali šedasté obláčiky, sfarbené do oranžova poslednými lúčmi zapadajúceho slnka a ja som šťastne brala do rúk úlomky svojho života. Ponorila som sa do toho okamihu. Srdcom som plávala s oblakmi bez akýchkoľvek prianí. Neviem, ani putovanie lesom ma teraz neťahá, čo ma lákalo každé leto.  Zámer sveta zaševelil otvor si náhodne nejaký starý blog. Áááá, áno, odpoveď jasná  – https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2018/05/23/tou-cestou-ktorou-si-siel-9-sen-ktory-kraca-pred-nami

Pobavene sa smejúc vtipnosti môjho dieťaťa v tom blogu, tento druh humoru máme spoločný, si pripomínam, že ružový gaštan vtedy nevyrástol, a tak budúci týždeň do Rimavskej Soboty, zájdem azda nejaký gaštankový stromček v parku pohľadať, povedala som si. No a knihu – nie o pravom partnerstve, ale užitočnú, odbornú – v súčasnosti píšem. Tak preto volanie cesty lesom má čas – pri tom počte u nás útočiacich  medveďov by to mohla byť fakt cesta posledná.

Otvor si ešte dva blogy, povedal Zámer sveta prísne. Neprezradím ich, je to moja lekcia. Iste, Zámer sveta, pravé partnerstvo je užitočné a zmysluplné, no ja som človek starých čias a som presvedčená, že človek by nemal pobiehať vzťahmi a striedať partnerov. Pravý partner musí pravosť rozpoznať a stojí pri mne od chvíle stretnutia pevne, ako by som mu inak mohla veriť? Knihu si niekedy prečítam, isteže, prikývla som, ibaže teraz čítam tri diely mojej obľúbenej Deveraux, a potom mám hodnú kôpku ešte neprečítaných kníh. A potom…

No Zámer  sveta vie, čo na mňa platí – netlačí na rany, ale má dobré presvedčovanie spôsoby.

Moc dobré presvedčovacie spôsoby má. Zaspomínala som na ten minulotýždňový pondelňajší podvečer teraz – vanie svieži vánok tu v horách v protiklade ku lepivému vzduchu mesta. Žabí princ s údivom pozeral, ako mi vánok nežne sfukuje slzy z líc. Fotka je moja, pravdaže.

Lebo niektoré návraty sú naozaj šťastné. Sedím na balkóne a more vďačnosti Zámeru sveta v tejto chvíli posielam. Minulý štvrtok pri návšteve ZOO v Košiciach stratili Lotkinho hrošíka – je to ochranná hračka, dostala ho odo mňa po narodení. Spí s ním a všade ho berie so sebou. Aj do ZOO dcéra volala, no ochota pohľadať ho bola nulová. V sobotu som Lotke odniesla podobného zajačika aj pestrofarebného koníka, hračiek majú doma kôpku, ale hrošík bol jej pravá láska. Dnes do tej ZOO šla kamarátka môjho dieťaťa a jej správa „hrošík sa vracia“ rozradostnila deň. Okamih návratu už opratého hrošíka do Lotkinho náručia na videu bol úžasný – preto tie moje slzy – maličká sa ho neveriacky dotkla rukou, potom ho silno objala a zostala s ním pritúlená nehybne ležať. No čo vám poviem, vďačne som bežala vytiahnuť knihu Známe se celé věky a po dočítaní tretieho dielu Deveraux všetky ostatné predbehne.

Ach, áno, ďakujem za hrošíkov návrat, Zámer sveta…

 

 

Elena

 

 

 

Ariadna 7. – 20 rokov s NATO. . .

06.05.2024

Dvadsiate výročie nášho vstupu do NATO podaktorí minulý mesiac oslavovali. Odvtedy už prešlo viac ako mesiac, no ja som doteraz uvažovala, čo to vlastne oslavovali. Na nič som neprišla, čo by bolo hodné oslavovania v tejto veci. Dvadsať rokov sme v tom spolku, a čo dobré urobil pre svet? No nič. Zato výčiny, za ktoré by sa od hanby kanálmi plaziť predstavitelia toho spolku, [...]

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Vladimir Putin

Slovensko sa na rozdiel od Česka či Pobaltia Putinovej inaugurácie zúčastní. Rezort diplomacie je „proti vytváraniu novej železnej opony“

06.05.2024 11:47, aktualizované: 12:02

Na oslavách Dňa víťazstva 9. mája na moskovskom Červenom námestí však Slovensko svoje zastúpenie mať nebude.

medvede

Medveď strhol v Porube ovcu, zásahový tím nainštaloval fotopasce

06.05.2024 11:28

Medveď strhol v intraviláne obce chovateľovi jednu ovcu.

trnka

Trnka prenájom strojov za 30 miliónov eur obhajoval. NAKA začala trestné stíhanie

06.05.2024 11:14

Košický kraj si mal od spoločnosti Tempus-Trans prenajať dovedna 73 kusov techniky.

obchvat

Tatranci uspeli. Projekt obchvatu Starého Smokovca stopli

06.05.2024 10:57

Tatranci spisovali proti projektu petíciu, podpísalo ju osemsto ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,861
Celková čítanosť: 9034100x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív