Založ si blog

Lebo 5. – IDAHOBIT

Znie to tak lákavo – toto slovo.

Aspoň mne teda určite, pripomína mi slovo trilobit, a ja som kedysi dávno chcela byť paleontologičkou. A i dnes som na fb členkou skupiny, v ktorej si ľudia pretŕčajú kto našiel aký kamienok, ale aj skamenenú lastúru dávneho ulitníka,  či zub mastodonta.

No ale slovo IDAHOBIT sa s paleontológiou spája len zdanlivo. V skutočnosti ide o Medzinárodný deń boja proti homofóbii, bifóbii a transfóbii. Ide teda o práva homosexuálov, bisexuálov, transrodových a interrodových osôb. Určili ho ako sviatok spojený so 17. májom. Poviem vám, uvažovala som o tej téme pár dní.

 

Znie to veľkolepo. Obrana práv týchto ľudí je cieľom aj Európskej únie.

https://www.consilium.europa.eu/sk/press/press-releases/2022/05/16/international-day-against-homophobia-transphobia-and-biphobia-17-may-2022-declaration-by-the-high-representative-on-behalf-of-the-european-union/

Znamená to ale, že zástupcovia EÚ bojujú so všetkými ostatnými, ktorým sa téma transrodovosti a interrodovosti javí ako neprijateľná – podotkla som logicky.

 

Navyše podľa mňa tému transrodovosti a interrodovosti možno zneužiť špekulantmi v rôznych oblastiach života. Aj je, písala som o tom v blogu opakovane – napríklad väznice v USA a Kanade sú toho živým príkladom. Bolo pre mňa záhadou, ako môže otehotnieť väzenkyňa so spoluväzenkyňou, ktorá sa cíti ako žena. Zrejme preto potom vyrobili progresívne zmýšľajúci odborníci aj tie osoby, ktorých sexuálna identita sa podchvíľou mení.

A samozrejme kadejaké tie športové udalosti, kde transrodové osoby cítiace sa ako ženy sa pchali bez hanby súťažiť k ženám.

 

Som hodne tolerantný človek. Nech sa cíti každý pre mňa za mňa aj ako luster, alebo ako pes, pokiaľ teda nebude štekať a očakávať, že budem tolerovať to, že hryzie ako pes, alebo že čúra pri stĺpe. Úprimne si myslím, že v tomto smere máme veľký chaos, lebo ak po nás niekto chce, aby sme tolerovali pocity nejakej osoby v rozpore s tým, čo vidíme, potom by pravidlá mali byť ustálené jasne.  Ak sa niekto cíti ako žena, má nárok na všetko to, čo robia ženy? O ich maľovaní sa a obliekaní sa si myslím svoje, je to skôr karikatúra žien – ale veď prečo nie, aj deti sa hrajú a zmaľujú a vyobliekajú. Toto mi nejako neprekáža, ak chce nejak chlap cítiaci sa ako žena štabarcovať na podpätkoch, dohabaný a zmaľovaný, nuž veď nech.

Ale, povedzte mi, ak sa niekto cíti ako pes, to bude platiť aj poplatok za psa mestu, alebo ako?

Nedávno som čítala príbeh o tom, ako učiteľ na nejakom slovenskom gymnáziu odmietal oslovovať študentku, ktorá sa cíti ako chlap, mužským rodom. Pozrite, tu

https://www.hlavnespravy.sk/ucitel-gymnazia-vzdoruje-transagende-ziacku-odmieta-oslovovat-muzskym-zamenom/3466384

Článok v linku píše aj o zaujímavom materiáli, ktorý tvrdí, že základom práce odborníkov v rámci rodovo afirmatívneho prístupu má byť i utvrdzovanie klientov v tom, že „byť transrodovým človekom nie je porucha a  rod môže byť fluidný (menlivý) a nebinárny.“

Viem si predstaviť celý rad ťažkostí, spojených s týmto podivne tolerantným postupom. Vážne čakáte, že budem niekoho oslovovať ako „oni“? Napríklad predavačku v obchode, alebo sestru v nemocnici? Alebo že budú chodiť tí sexuálnu identitu podchvíľou meniaci s lístkom pripnutým na hrudi „dnes som muž“ alebo „dnes som žena“?

 

Jediný odborne adekvátny postup podľa mňa predviedol sudny znalec, ktorý v prípade brutálneho útoku muža prezlečeného za ženu na 17-ročné dievča na ulici

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2023/10/07/cas-lumpov-3-pellegrini-by-bol-charizmaticky-prezident/

povedal natvrdo, že „Niet pochybností o tom, že zo sexuologického hľadiska sa u obvineného – budem hovoriť v mužskom rode, pretože tak je to uvedené v rámci súdu – jedná o poruchu pohlavnej identity.“ 

O téme som písala opakovane, napríklad tu

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2024/02/12/ojojoj-7-ked-sa-z-harryho-stala-sally/

V blogu som pred časom spomenula aj to, ako pribúdanie týchto zmien identity hodí odborník

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2024/03/26/pravdu-na-stol-9-no-konecne-niekto-pravdu-povedal/

 

Som si istá, že sa fyzickými znakmi chlap, hoci „pocitovo žena či sem tam žena“ nemá čo zapojiť do športových súťaží spoločne so ženami. Ani nemá mať s bežnými ženami spoločné priestory sprchy, či izbu.

Ak by som rešpektovala predstavu takej osoby, že má byť napríklad v nemocnici na ženskej izbe, porušovala by som práva svoje, lebo mne by bolo skutočne nepríjemné byť s takou osobou v jednej nemocničnej izbe.

Takisto si viem predstaviť celý rad situácií, kedy tieto „pocitové transformácie“ môže špekulanti zneužívať.

 

A že sa to deje, o tom svedčí nepochybne aj spomenuté vyhlásenie EÚ v článku z toho linku –

https://www.consilium.europa.eu/sk/press/press-releases/2022/05/16/international-day-against-homophobia-transphobia-and-biphobia-17-may-2022-declaration-by-the-high-representative-on-behalf-of-the-european-union/

pozrite sa pozorne

Počas ozbrojených konfliktov a v núdzových humanitárnych situáciách sú LGBTI osoby vystavené osobitnému riziku. Nevyprovokovaná a neopodstatnená agresia Ruska voči Ukrajine upriamila pozornosť na LGBTI osoby, ktoré sa snažia utiecť pred vojnou. Boli nahlásené prípady násilia voči nim, ako aj prípady transrodových ľudí, ktorým sa bránilo opustiť krajinu. Treba urobiť viac pre ich podporu, ochranu a vytvorenie bezpečných priestorov.

Takže už nie zbehovia z občianskej povinnosti obrany vlasti, ale chuderky prenasledované transrodové osoby sú to. No aj pri tom vracaní ubehlíkov na Ukrajinu by teda zrejme nastal problém v tomto smere – a transrodové či interrodové osoby by sa tu prudko namnožili.

 

Elena

Téééda 11. – Amerika a jej konšpirátori. . .

25.06.2024

Keď pozerám na ten pohon, ktorý sa rozbehol proti Kotlárovi iba preto, že pripomenul skutočnosť, že u nás situácia s kovidom nenaplnila odbornú definíciu pandémie, tak mi je smiešne. Nuž, ak budem mať v ruke pomaranč a tváriť sa, že to je dyňa, tak každý bude vidieť a chápať, že v lepšom prípade sa mýlim, a v tom horšom prípade vedome klamem. Unúvali ste sa [...]

Téééda 10. – O zle medzi nami. . .

24.06.2024

Prešlo už pol roka od chvíle, kedy v Prahe pošahaný páchateľ zavraždil 14 ľudí a Česi ešte stále riešia „šialeného strelca na filde“. Snažia sa pomenovať – alebo podľa mňa skôr nepomenovať – chyby, ktoré sa vyskytli pri útoku a každý sa vyhovára, ako vie. A. Psychiatra navštevoval – ale psychiatrička vraj nemala komu oznámiť, [...]

Téééda 9. – Druhá najväčšia investícia na Slovensku – a načo, prepánajána. . .

24.06.2024

Médiá oznamujú skvelú správu – druhá najväčšia investícia sa na Slovensku chystá https://www.topky.sk/cl/10/2788009/Druha-najvacsia-investicia-v-historii-je-tu–Na-Slovensku-vznikne-GIGAFABRIKA–KDE-bude-a-CO-bude-vyrabat- A načo to potrebujeme, prosím pekne – vysvetlite mi to niekto. Veď takú investíciu musíme finančne uplácať, aby sem prišli. [...]

zbrane, zbraň

Prvýkrát v dejinách. Hlavný lekár USA klasifikoval násilie so zbraňami ako zdravotnú krízu

25.06.2024 23:40

Spojené štáty predstavujú výnimočný prípad z dôvodu vysokého počtu zranení a úmrtí spôsobených strelnými zbraňami — najmä pokiaľ ide o deti.

alkohol

Na konzumáciu alkoholu zomrú ročne takmer tri milióny ľudí

25.06.2024 23:26

Do tejto štatistiky je započítané aj šoférovanie pod vplyvom alkoholu, násilie súvisiace s alkoholom a rôzne choroby.

Sunak

Štyria muži vnikli do záhrady britského premiéra. Zadržala ich polícia

25.06.2024 22:54

Organizácia s názvom Youth Demand zverejnila video, na ktorom je vidieť, ako jej člen vykonal veľkú potrebu do jazierka na Sunakovom pozemku.

Matúš Šutaj Eštok

Ministerstvo vnútra dostalo pokutu 90-tisíc eur za odstavenie čurillovcov mimo službu

25.06.2024 20:18

Rezort vnútra sa odvolá voči tomuto rozhodnutiu Úradu na ochranu oznamovateľov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,901
Celková čítanosť: 9212050x
Priemerná čítanosť článkov: 3175x

Kategórie

Archív