Založ si blog

Aká je pravda 7. – Fiflena a mažoretka. . .

Ach, veď nech sa fintia fifleny, keď ich to baví. A  mažoretky nech poskakujú, keď chcú.

 

Sme rôzni – líšime sa vzhľadom, postavením, majetkom, hodnotami, takže sú pre nás dôležité rôzne veci – hovorím zhovievavo. Neposudzujem ľudí podľa výzoru, postavenia, majetku – a nepúšťam do svojho života ľudí, ktorí podľa toho posudzujú. Niektorí ľudia kritizujú na iných okuliare, ryšavé vlasy, odstávajúce uši či pehy, aj kadečo iné v ich vzhľade. Nepáčili sa mi ani vyjadrenia v diskusiách ohľadne výzoru a váhy u prezidentky –  niektorí z nás sú chudí, iní menej štíhli, ale to nič nevypovedá o človeku – akurát o autorovi hanlivého výroku to mne hovorí vonkoncom nie lichotivé veci. Nie som vzorom štíhlosti ani ja, lenže názor kohokoľvek okrem mňa v tomto smere i v mnohých ďalších veciach pokladám len za jeho názor.

Hodne ma chytilo minulý týždeň za srdce, keď som videla, že niektorí ľudia sa takými primitívnymi poznámkami naozaj trápia. Reagujú citlivo na kadejaké internetové „vtipné obrázky“ ohľadne váhy na rádoby zábavných stránkach. Vlastne som plánovala dať k tejto veci rázny blog.

Chybou je, že ľudia citlivo reagujúci na tieto úbohosti sa nevedia brániť. A ja si znovu a znovu hovorím, že namiesto integrálov a rovníc by sme mali deti vzdelávať v asertívnej sebaobrane, ale aj empatii a rozvíjať ich sociálnu inteligenciu – a učiť ich pochopiť, že humor na úkor iných nie je humor, a už vôbec nie v situácii, že to komusi ubližuje. Ja osobne by som pod taký obrázok na fb pokojne napísala koment „drahá, čo si si dnes šľahla, že takéto sprostosti dávaš?“

Osobne si myslím, že máme dosť tragédií s anorektičkami, a že by akékoľvek „vtipky“ na tému váhy mali byť zakázané rovnako ako vtipky o náboženskej orientácii trebárs a že vo všeobecnosti platí – povedz mi na čom sa smeješ, a ja ti poviem, kto si.

Hodnoty mi o človeku napovedia veľa – za najdôležitejšiu hodnotu pokladám láskavosť. Mám rada humor, ale nie výsmech. Kriticky a s pobavením sa podľa mňa pri zachovaní si láskavosti možno vyjadrovať o konaní človeka, nie o jeho majetku, postavení, a už vôbec nie výzore. Som skrátka hodne tolerantný človek, ale svoje hranice mám jasné.

 

A to je presne ten rozdiel, ktorý som na začiatku pripomenula – že treba posudzovať konanie človeka, a nie jeho výzor. Hm, takže ten Blaha to správne a  jasne povedal-nehodnotí výzor, ale správanie
https://picuscapital.sk/blaha-do-oci-caputovej-slovensko-nema-prezidentku-ma-fiflenu-ktora-zo-seba-vzdy-vyleje-tonu-fraz-a-potom/

Poviem vám, mne by tiež ani kombinácia fifleny a mažoretky neprekážala, keby človek nebral plat za čosi úplne iné, čo by mal robiť v rámci toho času.

 

 

 

Elena

 

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Ariadna 1. – Prečo Fico straky urazil?

28.04.2024

Verte, straky sú úžasné zvieratá. Viem o tom svoje, v časoch môjho detstva sme jednu zachránili, vychovali a vypustili. Chodila po celé roky posedávať pred balkón a krákala vďačne. Stačilo zavolať Hana, Hana – a priletela. Počúvala som dnes nadránom prejav premiéra Fica z NR SR 25.4. 2024. Musím sa s vami oň podeliť, lebo naše médiá sú akési lakomé – a [...]

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

2024-04-26 slnko v sieti 007 foto zdenko hanout

Šéf Rady RTVS označil galavečer Slnko v sieti za politický míting opozície

29.04.2024 18:16

Igor Gallo pripomenul, že RTVS ako vysielateľ galavečera nesie v zmysle platnej legislatívy objektívnu zodpovednosť za obsah priameho prenosu.

sanitka,

Šiestačka v Maďarsku bodla nožom spolužiačku, vrtuľníkom ju odviezli do nemocnice

29.04.2024 18:03

Šiestačka si nôž priniesla z domu a mala ho schovaný v školskej lavici.

Pellegrini, Zuzana Dolinková, Raši,

Za koniec Rázsoch chcú odvolávať ministerku Dolinkovú. Je to politický bulvár, háji sa ministerka. OĽaNO a SaS sa hádajú

29.04.2024 17:35

Bola to len otázka času, keď bude musieť ministerka Dolinková stáť pred Achillovou pätou rezortu – polstoročia nedokončeným projektom nemocnice Rázsochy.

Mark Rutte

Turecko podporí kandidatúru Marka Rutteho na šéfa NATO. Výhrady má už len Orbán

29.04.2024 16:48

Turecko aj Maďarsko ako členovia NATO predtým vyjadrili výhrady voči Rutteho kandidatúre.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,856
Celková čítanosť: 9016214x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie