Založ si blog

Nuž 2. – Hlas Novembra

Nuž, nebolo by správne ponechať výročie „Zamatovej“ bez mojej revolucionárskej básne. Je to už také tradičné, ako reklama so zlatým prasiatkom na Vianoce.

Tak poďme na to…

 

Zlatisté svetlo hviezd nám oblohou temnou žiari,

a každý víta nádej – či mladý a či starý,

veď Pravdu chceme, Lásku, všetkým dôstojnosť žitia,

no k tej zmene nám chýba aj návod použitia.

Naivné malé ovce kráčame vopred smele,

a ešte nás aj teší, že máme vlkov v čele,

k budúcnosti nás vedú, k úvrati paše hojnej,

nuž obete sú treba na ceste bohabojnej.

 

V záplave ilúzií ideme ťažkým časom,

mal by nám svietiť Vševed tým svojim zlatým vlasom,

no nikde ho tu nieto, len svorka vyje v temne,

a mnohým z nás je kráčať už ťažko, nepríjemne,

veď prestávame veriť, že ku paši nás vedú,

tak chceli by sme na kruh mať posvätenú kriedu,

že chránil by nás pred zlým, nemohli by k nám vlci

a opäť by sme mali Nádej a Lásku v srdci.

 

Zlatisté svetlo hviezd sa oblohou čiernou blýska,

a ja sa ticho pýtam, kto si zas národ získa?

Supy vôkol nás krúžia, ťažko-temné sú časy,

raz národ Hydre hlavu zoťať už musí asi,

stačilo biedy, zloby – pokoj a mier tu chceme,

namiesto lotrov vreckám dať budúcnosti Zeme

a našej domoviny,  spokojne kráčať žitím,

s bezpečnou budúcnosťou, s dôstojným živobytím.

 

 

 

Elena   17.11.2018

 

K diskusii: Ďakujem, opravené.

 

 

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Ariadna 3. – Česko má nedostatok psychiatrov. . .

02.05.2024

Veru, poviem, vydesilo ma to, čo som videla. Určite majú Česi zúfalý nedostatok psychiatrov, povedala som si. Lebo zjavne ujetí ľudia potom zostávajú bez odbornej pomoci. A kadečo vystrájajú. Ak vás tento môj výrok zarazil, tak pozrite Zdroj: https://www.facebook.com/photo/?fbid=395464043388992&set=g.674985475874242 Teda, ak ste nepochopili, čo to majú [...]

Ariadna 2. – Krucinál, psychológovia, ako to preverujete ľudí na zbrojáky?

28.04.2024

Skutočne impozantný príspevok napísal pán do verejnej skupiny obce Trakovice. Zdieľali to s hrôzou viacerí ľudia do skupín milovníkov zvierat. Istý pán Lackovič v tom svojom diskusnom príspevku píše, že Ahojte ak mate radi svoje macky tak ich majte na svojom mieste. Akukolvek macku na mojom dvore a v okoli domu zastrelim. Moze byt vystavna s vybijanym obojkom aj s [...]

Európsky parlament / Europarlament /

Opozícia dvakrát prehrala, pred eurovoľbami však Progresívci v prieskumoch dominujú. Zamieša kartami strašenie vojnou a kritika únie?

03.05.2024 06:05

Európske voľby môžu zmeniť politickú mapu v koalícii. Ide o Andreja Danka.

vojna na Ukrajine, energetika, DTEK

ONLINE: Ukrajinci vedia, čo potrebuje ich energetika - Patrioty

03.05.2024 06:00

Ukrajinskí energetici vedia, čo potrebuje ich sektor, ktorý je terčom ruských rakiet. Protiraketové systémy ako je Patriot.

Russia Ukraine War

Utekajú Ukrajinci pred brannou povinnosťou za hranice? Ficova vláda stojí pred otázkou ich návratu do vlasti

03.05.2024 06:00

Ukrajina potrebuje viac bojových posíl v uniformách a potrebuje ich čím skôr

Macocha, tragédia

Prečo skočila žena s dcérkami v náručí do priepasti Macocha? Dôvody letnej tragédie sú známe

03.05.2024 05:50

Bol to nesmierne smutný prípad, keď vlani vybrala mladá žena z kočíka dieťa, druhé držala za ruku a skočila do priepasti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,858
Celková čítanosť: 9025158x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív