Založ si blog

Ja 10. – Príbeh anjela. . .

 

Bol raz anjel. Stál na polici v kvetinárstve, ticho a hodne dlho. Pomaly naňho sadal prach.

Porozprávam vám dnes jeho príbeh.

 

Mám moc rada anjelov…

Vo všetkých podobách. Tých potulujúcich sa v ľudskej koži a konajúcich dobré skutky, len tak, mimochodom.  Ale aj anjelské sošky a obrázky.

To prepojenie s anjelmi  má pre mňa hlboký význam, ktorého nejaké to vlákno občas zaiskrí. Ako Územie anjelov, ako príbeh čierneho mága, ktorý bol v skutočnosti kedysi biely, či v podobe plyšáka, vyžarujúceho anjelskú energiu.

 

Alebo ako anjel z poličky v kvetinárstve.

Prezradím vám, že keď som ho kúpila, neprežil cestu domov. Skončil ako hŕbka črepov – odbitá polovica ľavého krídla bol najmenší problém. Niekto by ho vyhodil – no ja rada vraciam veciam život.

Priznám sa – obdivujem domácich kutilov a ľudí, ktorí dokážu prerobiť pôvodné staré veci a sfunkčniť či zoriginálniť ich. Moc sa mi to páči. Jeden z mojich obľúbených seriálov, ktoré som občas sledovala, bol americký seriál o súťažnom renovovaní vecí – nakúpili ich na burze a potom prerobili  a predávali. Vyhral ten, kto bol najziskovejší – no pre mňa bola podstata v tom, ako z vecí ošumelých a niekomu nepotrebných vznikali nové kúsky, na ktoré je niekto hrdý a má ich rád.

Namiesto smetného koša čakala črepinkového anjela cesta za novým životom. Lepidlo na keramiku, sádra a autolak sa stali našimi novými kamarátmi, dokopy to stálo viac ako nový anjel – ale rozhodla som sa ho zachrániť. Postupne, po krôčikoch som zliepala črepiny, po týždni bol anjel „na nohách“. Prestriekaný autolakom sa nádherne belel. No kúsok sádry z krídla do rána odpadol. Mesiac stál a čakal, až dnes prišiel čas  novej záchrany. Obedňajšiu prestávku som tvorivo využila a dosádrovaný, aj žiarivou bielou farbou prestriekaný anjel je prekrásny.

Nechala som ho doschnúť. No čoskoro odputuje so mnou domov – a odnesiem ho ako darček ku 20. narodeninám Maroškovi „ku partizánom“, na miesto v lese, kam som chodievala rada a kde je aj trochu synovho popola.

No áno, fotka je biedna, ale anjel je prekrásny…

 

Záverom…

Bol raz anjel. Stál na polici v kvetinárstve, ticho a hodne dlho. Pomaly naňho sadal prach. No teraz žiari  – nezdá sa aj vám, že sa teraz usmieva?

 

 

 

Elena  1.7.5019

 

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

vražda, zločin, lúpež, krádež, nôž

Muža z Missouri obvinili z vraždy, ktorá sa stala pred takmer šiestimi desaťročiami

05.05.2024 23:02

Jamesa Barbiera zatkli obvinili z vraždy 18-ročnej Karen Sniderovej v novembri 1966 v okrese Cook v štáte Illinois.

Gabriel Attal / Pcheng Li-jüan / Si Ťin-pching /

Odmena za Taiwan? Si pricestoval na štátnu návštevu Francúzska. Stretne sa s Macronom, budú rokovať aj o Ukrajine

05.05.2024 21:45

To, že si čínsky prezident vybral pre svoju návštevu Francúzsko potvrdzuje postavenie Macrona ako mocenského hráča EÚ.

ťava

V zoo sa narodilo mláďa samičky ťavy dvojhrbej

05.05.2024 21:21

Gravidita ťavy dvojhrbej trvá približne rok a rodí sa väčšinou jedno mláďa.

európsky parlament, peter pellegrini, europarlament

Od EÚ sa izolovať nechceme. Čo teda od nej chceme?

05.05.2024 20:23

Nechceme, aby Slovensko bolo opäť čiernou dierou v srdci Európy. Chýba nám však vízia a stratégia našej hry v EÚ. Čo teda chceme a čo nie? Zapojte sa do novej DEMDIS diskusie!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,860
Celková čítanosť: 9032039x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív