Založ si blog

Plamenne 5. – Už len krôčik. . .

Iba krôčik sme od Vianoc, no ešte je tu zimný slnovrat.

Uvažovali ste nad tým, aké to je narodiť sa tesne pred Vianocami? To už väčšina ľudí spojí narodeninový a vianočný čas aj darčekovo – tí, ktorí sa narodili v tomto čase, to poznáte, však? Pozná to aj moje stredné dieťa, slnovratové, práve dnes má narodeniny.. A tak je to aj so znovuzrodom sily slnka – podaktorí sa už dívame na Vianoce a popri slnovrate prebiehame upachtene bez povšimnutia. A to je škoda, pretože zimný slnovrat je dôležité obdobie roka.

Je najdlhšou nocou. A je zároveň znamením, že sila slnka ožíva, že sa začne predlžovať deň.

Dnešný slnovrat vítalo mnoho ľudí pri Stonehenge. Hm, musí to byť úžasný zážitok, teda aspoň podľa mňa – vždy som túžila sedieť kdesi na svitaní v prírode a pozorovať východ slnka od prvopočiatku. Slnko sa mi odvčera koincidenčne priplietalo znovu a znovu, reagovala som sprvu pobavene, potom už neisto, nerozumela som tomu. No tak, Zámer sveta, čo to má byť, prečo mám venovať pozornosť slnku – dala som večer otázku, už ležiac. A v tej chvíli som si uvedomila, že slnko mám aj priamo pred sebou oproti posteli na stene.

No veď áno, slnko nám dáva život, miluje nás, prežiari naše dni. Žeby to bol pre mňa ten odkaz Zámeru sveta?

Najtemnejšia býva noc pred svitaním – toto čínske príslovie mi v tejto chvíli vybehlo v mysli ako asociácia. No áno, pred úsvitom je najväčšia tma. A symbolicky sa mi to prepája s dnešným slnovratovom. Dalo by sa povedať, že je práve dnes tá najväčšia tma – a že od tejto chvíle sa začne rozjasňovať.

A poviem vám, aj mne sa začalo rozjasňovať, trochu. Silná koincidencia k tomu mi prišla aj dnes popoludní – slnovrat je skrátka zvláštny čas. V skupine zdieľal Vojta Franče nádherný text, ktorý napísal pred pár rokmi. Súhlasil s jeho uverejnením v mojom blogu, a tak sa o časť z neho s vami podelím. Je o slnovrate, a slnku a – no veď čítajte…

 

SLUNOVRATOVÁ MODLITBA

Směle odhazuji,
co mi již není nésti s sebou.

Na mé cestě domů.

Uvolňuji sebe ze všeho,
co mi již neslouží.

Vítám sebe v místě, kde
chci být.

Otvírám se novému, nezrozenému,
nesmírnému,
ohni úsvitu vprostřed temnoty,
rdící se čistotě
a kráse, jíž nikdo dosud
nepopsal.

To dobrodružství jest žíti mě.

Plachty mé lodi se již nadouvají
v červánkách neznámého.

Vítám řeku, proud,
jenž mě nese a
nastupuji ve svou loď.

Vítám změny,
svátek prostoty.

Plujeme domů,
já i ty.

 

 

Elena    22,12,2019

Ariadna 8. – Chcete robiť starostu v Telgárte?

07.05.2024

Ako píše článok v linku https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/708836-zahadna-abdikacia-starostu-svoj-koniec-oznamil-v-liste-dovod-vraj-neuviedol/ starosta v Telgárte vraj záhadne abdikoval. No tak sa na to pozrime. Pravdu poviem – starosta Telgártu ma zaujal už pred časom pri reportáži, kedy vykladal ako dostali 6 stanov pre 102 ľudí, a tak sa v jednom stane tlačí 30 [...]

Ariadna 7. – 20 rokov s NATO. . .

06.05.2024

Dvadsiate výročie nášho vstupu do NATO podaktorí minulý mesiac oslavovali. Odvtedy už prešlo viac ako mesiac, no ja som doteraz uvažovala, čo to vlastne oslavovali. Na nič som neprišla, čo by bolo hodné oslavovania v tejto veci. Dvadsať rokov sme v tom spolku, a čo dobré urobil pre svet? No nič. Zato výčiny, za ktoré by sa od hanby kanálmi plaziť mali predstavitelia toho [...]

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Základná škola Podsadek, Stará Ľubovňa, Rómovia

Ministerstvo školstva chce z plánu obnovy zaplatiť výchovnú šou. Odborník nápad kritizuje

07.05.2024 07:00

Rómska komunita je zámerom pobúrená, rezort však nápad obhajuje

izrael, gaza, rafah

Izrael podniká útoky v Rafahu niekoľko hodín po tom, ako Hamas akceptoval návrh na prímerie

07.05.2024 06:50

Izraelské letectvo podniklo údery na viac ako 50 miest spojených s Hamasom a jemu blízkym organizáciám.

Rusko, Deň víťazstva, Červené námestie, vojna na Ukrajine

ONLINE: Rusi chcú navýšiť raketový arzenál, odradiť nepriateľov 'testovať sily Ruska'

07.05.2024 06:25

Rusi zvyšujú výrobu zbraní. USA predpokladajú, že tento rok vyrobí Rusko viac munície ako všetkých 32 členov NATO dohromady.

Hrad Likava, Likavka, Ružomberok

Najväčší hrad na Liptove opravia za milióny eur. Pre návštevníkov chystajú novinky

07.05.2024 06:00

Stredovekej pamiatke „odklepli“ veľký balík peňazí. Pribudnú tam nové priestory aj moderné prvky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,862
Celková čítanosť: 9036702x
Priemerná čítanosť článkov: 3157x

Kategórie

Archív