Založ si blog

Iba ja 6. – Čau, Marianna. . .

Ach, nie som dokonalá…

Pretekal dedinou potok v časoch môjho detstva – s čarovnými zákutiami plnými záružlí, zelenkavých alchemiliek, sýtožltých arník a ružových kostihojov. S vodou tu plytkou a prehriatou slnkom, inde zasa hlbokou do pol stehien, ľadovo osviežujúcou v horúcom dni. S kameňom, pod ktorým žil starý rak a s priezračnou hladinou, v ktorej na dne žiarili pestrofarebné kamene. S dvomi drevenými lavičkami, ale ja som sa tým potokom zakaždým radšej prebrodila. Bolo to rozprávkové miesto, plné príležitostí na dobrodružstvá.

A potom potok zregulovali – pomedzi vysoké betónové steny tečie tenučký pramienok kdesi na dne, taký formálne uhladený, no neživý.

Som ako ten nezregulovaný potok, mám v sebe jeho divokosť.

 

Netúžim sa štylizovať a la Barbie, s cukrovým úsmevom a výrazne nalakovanými nechtami.  Ani ohurovať outfitmi nepotrebujem – lebo to, čo hovorím, sa dá počúvať a aj o tom uvažovať. No musím priznať, že niektoré moje outfity sú neprehliadnuteľné – napríklad niektorý z mojich klobúkov a kultové tričko, na ktorom nápis vpredu hlása

 

 

a nápis na chrbte k tomu pripomína


 

Hmmm, čo to moje kultové tričko prezrádza? Som milá a láskavá, ale už nie ku každému.

Na žraloky sa netúžim pozerať, ani v dokumentárnom filme nie – ale som rada, že kdesi v diaľke sú. Najmä dnes – keď počúvam pôvabnú pesničku od skupiny Heľenine oči Marianna – a zabávam sa na tom ráznom záverečnom „čau, Marianna…“

Veru, veru, tie moje nedokonalosti – žijem si s nimi tak spokojne…

 

No a je jedna tričková hra, ktorú som v práci so skupinou používala rada.

Zahrajme si ju.

Prichádzate do miestnosti plnej ľudí – a na tričku máte nápis – čo je tam napísané? 

Mení sa to, pravdaže, tým ako sa meníme my sami.

A tak i ja na mojom dnešnom kultovom tričku by som mala vpredu iný nápis ako na tom na obrázku – Jediná.

Hra pokračuje – odchádzate z tej miestnosti a na tričku máte i vzadu na chrbte nápis – čo je tam napísané? 

U mňa by to bol nápis Jediná.

Mám jasno v tom, čo je pre mňa dôležité.

 

Elena

Takže tak 11. – Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. ..

22.04.2024

Sme krajinou, v ktorej sa ľudia neboja zomierať. Presne tak – krajina, v ktorej sa pomaly každý týždeň hupsnú pod vlak aspoň dvaja ľudia. Ale veď i Česi, nie sme v tom sami – zargumentujú podaktorí v duchu článku v linku https://www.aktuality.sk/clanok/l6LGUlF/samovrazdy-v-cesku-su-na-vzostupe-vo-vyssej-miere-ich-pachaju-mladi-ludia/ samovrážd pribúda síce vo [...]

Takže tak 10. – Amazónsky prales sa prudko rozrastie. . .

22.04.2024

Poviem vám, chytila ma za srdce správa o tom, že našej prezidentke vôbec nie je ľahostajné, ako zamoruje ovzdušie zemegule pre nás všetkých tými jej letmi lietadlom. Hovorí o tom správa v linku https://www.hlavnespravy.sk/prezidentka-vysadila-so-svojim-timom-stromceky-na-zahori/3470150 Od roku 2021 vraj vyše 12 000 stromov vysadila. No to je dobre, bude mať prax, keď [...]

Takže tak 9. – Kupujte im lopatky. . .

21.04.2024

Bolo to v marci pred rokom, keď sa v slovenských médiách objavila správa, že – ako potvrdzuje článok v linku https://dennikn.sk/minuta/3268597/ Rusi lopatkami bojujú, lebo nemajú dostatok munície. Tie lopatky majú od roku 1869 vraj skoro bezo zmeny. Priznávam, že som nikdy nebola vojak, možno preto som nepochopila, prečo Ukrajinci s modernou západnou výzbrojou posielanou [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20, aktualizované: 18:00

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,854
Celková čítanosť: 9001516x
Priemerná čítanosť článkov: 3154x

Kategórie