Založ si blog

Iba ja 6. – Čau, Marianna. . .

Ach, nie som dokonalá…

Pretekal dedinou potok v časoch môjho detstva – s čarovnými zákutiami plnými záružlí, zelenkavých alchemiliek, sýtožltých arník a ružových kostihojov. S vodou tu plytkou a prehriatou slnkom, inde zasa hlbokou do pol stehien, ľadovo osviežujúcou v horúcom dni. S kameňom, pod ktorým žil starý rak a s priezračnou hladinou, v ktorej na dne žiarili pestrofarebné kamene. S dvomi drevenými lavičkami, ale ja som sa tým potokom zakaždým radšej prebrodila. Bolo to rozprávkové miesto, plné príležitostí na dobrodružstvá.

A potom potok zregulovali – pomedzi vysoké betónové steny tečie tenučký pramienok kdesi na dne, taký formálne uhladený, no neživý.

Som ako ten nezregulovaný potok, mám v sebe jeho divokosť.

 

Netúžim sa štylizovať a la Barbie, s cukrovým úsmevom a výrazne nalakovanými nechtami.  Ani ohurovať outfitmi nepotrebujem – lebo to, čo hovorím, sa dá počúvať a aj o tom uvažovať. No musím priznať, že niektoré moje outfity sú neprehliadnuteľné – napríklad niektorý z mojich klobúkov a kultové tričko, na ktorom nápis vpredu hlása

 

 

a nápis na chrbte k tomu pripomína


 

Hmmm, čo to moje kultové tričko prezrádza? Som milá a láskavá, ale už nie ku každému.

Na žraloky sa netúžim pozerať, ani v dokumentárnom filme nie – ale som rada, že kdesi v diaľke sú. Najmä dnes – keď počúvam pôvabnú pesničku od skupiny Heľenine oči Marianna – a zabávam sa na tom ráznom záverečnom „čau, Marianna…“

Veru, veru, tie moje nedokonalosti – žijem si s nimi tak spokojne…

 

No a je jedna tričková hra, ktorú som v práci so skupinou používala rada.

Zahrajme si ju.

Prichádzate do miestnosti plnej ľudí – a na tričku máte nápis – čo je tam napísané? 

Mení sa to, pravdaže, tým ako sa meníme my sami.

A tak i ja na mojom dnešnom kultovom tričku by som mala vpredu iný nápis ako na tom na obrázku – Jediná.

Hra pokračuje – odchádzate z tej miestnosti a na tričku máte i vzadu na chrbte nápis – čo je tam napísané? 

U mňa by to bol nápis Jediná.

Mám jasno v tom, čo je pre mňa dôležité.

 

Elena

Ariadna 6. – Choď a dívaj sa. . .

05.05.2024

Ak mlčím, neznamená to, že nemám čo povedať. A už vôbec to neznamená, že veci nevidím, Dnes vám prezradím jednu z vecí, ktoré naozaj sledujem. Tá kopa medveďov. Sú všade, aj tam, kde nikdy neboli. Prečo ich je odrazu tak veľa, keď minulý rok ešte takto všade nepobiehali? A je ich vôbec veľa? Prečo pobiehajú? Akým spôsobom možno medvede dohnať k tomu, aby [...]

Ariadna 5. – Kde je vôľa, tam je cesta. . .

03.05.2024

Pouvažujeme o tom, že nie všetko, čo sa tvári ako podpora, je v skutočnosti podporou. Polepši sa, Elena, dodala som sebakriticky popri všetkých tých článkoch, čo sa tu o Ukrajine valia z médií, vezmi si príklad z tých, ktorí si berú z Ukrajiny príklad. Tak som si dala poctivé predsavzatie, že niečo nasledovaniahodné pohľadám. Predstavte si, že polmaratón [...]

Ariadna 4. – Zabi bobra, zachrániš strom. . .

03.05.2024

Slová profesorky Hogenovej sa mi vynorili v mysli o banalizácii zla, ktorá prebieha v spoločnosti. Kedysi som o nich aj blog písala https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2021/05/17/ejha-3-ked-hodnoty-zomieraju/#google_vignette Nezvažujeme dôsledky svojich činov, priplávalo mi k tomu do mysle dnes. Veľa príkladov mi k tomu napadá. O robotickom psovi som čítala, ktorý má [...]

Russia Leningrad Siege

Rus s modro-žltými vlasmi, ktorého okradli a vybili mu zub, sa na polícii dozvedel, že v zákopoch má bozkávať rodnú zem

06.05.2024 08:00

Od vpádu na Ukrajinu vo februári 2022 sa súdy v Rusku doteraz zaoberali už viac ako deviatimi tisícami prípadov takzvanej diskreditácie armády.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Izraelská armáda začala evakuáciu časti Rafahu, píšu izraelské médiá

06.05.2024 07:36

Ide o opatrenie pred očakávanou inváziou.

vojna na Ukrajine, drony

ONLINE: Ukrajine nestačí 'aktívna obrana', varuje ISW

06.05.2024 06:45, aktualizované: 08:01

Ak bude mať Rusko počas celého roku 2024 v bojoch na Ukrajine celoplošnú iniciatívu, môže mu to priniesť viaceré výhody, upozorňuje ISW.

José Raúl Mulino

Voľby prezidenta Panamy vyhral spojenec odsúdeného exprezidenta

06.05.2024 06:41

Mulino sľúbil ďalšiu vlnu ekonomickej prosperity a tiež zastavenie migračnej vlny na hraniciach Panamy s Kolumbiou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,860
Celková čítanosť: 9032746x
Priemerná čítanosť článkov: 3158x

Kategórie

Archív