Založ si blog

Lebo 11. – Deň, kedy ťa hľadám viac ako inokedy. . .

Dnes ťa hľadám viac ako inokedy, povedala v dnešnom ráne Dagmar svojej dcére Katke – a ja jej slovám rozumiem.

My mamy dnes hľadáme svoje deti o niečo viac ako inokedy. A uvažujeme, čo by dostali k dnešnému svojmu sviatku – čokoládku, knihu, objatie?

 

Katku som nespoznala osobne – ale predsa máme niečo spoločné – tak vám v závere blogu prezradím, že čo.

Jej úsmev na fotke dokáže prežiariť aj ten najtemnejší deň. Len tak sedí s tou svojou obľúbenou šiltovkou, pohoďácky a uvoľnene, akoby vonkoncom nezáležalo na čase

 

A pritom mala plno plánov, predstáv a snov, ktoré cieľavedome uskutočňovala.

Popri tom kopec času trávila v nemocnici – ako dobrovoľníčka pri chorých deťoch.

Milovala život a milovala deti, a určite aj jej dnešok by patril práve deťom v nemocnici.

Teda, keby žila, pravdaže.

 

Ibaže v trnavskej nemocnici zomrela po banálnej operácii – písala som jej príbeh v blogu

https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2019/09/11/kam-11-katka-ved-ty-si-mala-zit/

Jej mamu Dagmar som stretla veľmi krátko po Katkinej smrti – boli sme spolu u premiéra Pellegriniho.

Uvedomovala som si už vtedy, že je ťažké prežiť smrť svojho dieťaťa, no popritom pracovať v zdravotníctve je dvojnásobne ťaživé. Dagmarka svoju prácu zdravotníčky robila srdcom, nebolo to len zamestnanie, ale práca, ktorú hlboko milovala. A tak pri nej napriek všetkej bolesti, spojenej so smrťou dcéry, zotrvala pracovať v zdravotníctve dodnes.

A vydržala aj bojovať za spravodlivosť pre dcéru po celé tie roky.

 

Kedysi o tomto prípade písal aj článok v linku

https://www1.pluska.sk/krimi/smrt-trnavcanky-katariny-rodina-prisla-dceru-banalnej-operacii-slepeho-creva

 

V stredu bude pojednávanie na súde v Trnave.

Nielen Katkina rodina, ale aj ja som veľmi zvedavá, ako súd pristúpi ku riešeniu jej prípadu. Lebo niekedy je cesta za spravodlivosťou u nás nekonečná.

S Katkou sme mali jedno spoločné ani ona nemala rada prizeranie sa zlu. Jej krédom bolo, že zlo vyhráva tam, kde dobro mlčí. A v tom sa s ňou zhodnem, mám rada ľudí, ktorí sa  zlu neprizerajú nečinne a majú odvahu sa ozvať za spravodlivosť.

Dagmar v mene Katky neustáva, kráča za spravodlivosťou deň za dňom v mene dcéry. Nesie jej odkaz, aby sme mali odvahu zlu čeliť

 

Elen

 

Vzdy bojovala, keď videla niekde nespravodlivosť. Krésne mladé dievča, ktoré kráčalo životom radostne a zmysluplne.

 

Chýbaš mi dnes viac ako inokedy, povedala jej mama v dnešný deň….

 

.

Blýskanie na časy 1. – Gratulujem Američanom k nevydarenému obchodu

07.09.2024

Poviem vám, kadečo som si o Američanom myslela – ale predpokladala som, že aspoň biznis im nejako ide. No ale ukázalo sa, ako hlboko som sa mýlila. Sú totálne krepí – odkupujú Seditu na Slovensku. To si nerobili prieskum slovenského trhu pred zrealizovaním toho ich biznis nápadu? Zrejme nie. Lebo inak by zistili, že vonkoncom nielen ja, ale aj kopa ďalších [...]

V mlčaní 11. – Vem si prášky na hlavu, Máňo. . .

07.09.2024

Unavene som sa večer plížila schodmi po celodennom upratovaní pivnice. Nečakala som, že ma niekto rozosmeje. A vidíte – Máňo. Teda Maniak, ako sa označuje. Už to samo osebe by bol dobrý dôvod na pár elektrošokov pre neho. A to bezbrehé táranie, ktoré údajne vyprodukoval médiám, by malo vydať aspon na ročnú psychiatrickú liečbu na uzavretom oddelení, predpokladám. [...]

V mlčaní 10. – Smrť psychológa. . .

06.09.2024

Smrť psychológa Radima Ptáčka rozvírila diskusie. Mňa v prvom rade zaujalo, že pani, ktorej sa s niečím zdôveroval a ona to po jeho smrti vyvesila na sociálne siete, sa označuje ako jeho kamarátka. Moja definícia kamarátstva je teda o dosť iná – a ak sa mi s niečím zdôveríte, nevykvačujem to po sociálnych sieťach. Médiá spustili viac či menej nevydarené [...]

Erdogan

Erdogan vyzval na vytvorenie moslimskej aliancie proti Izraelu

07.09.2024 22:35

Turecký prezident vyhlásením reagoval na smrť aktivistky s tureckým a americkým občianstvom, ktorú zabila izraelská armáda počas protestu.

letisko, vide, schwechat

Muž chcel prepašovať cez rakúske letisko kokaín v opierke invalidného vozíka. Odhalili ho policajné psy

07.09.2024 21:50

Muž vzbudil u polície podozrenie. Tá následne odhalila 14 kilogramov kokaínu v hodnote približne 1,5 milióna eur.

Michel Barnier

Vo Francúzsku vyšli do ulíc tisícky demonštrantov. Nesúhlasia s vymenovaním Barniera za premiéra

07.09.2024 20:26

Na protesty proti Macronovi ešte pred Barnierovým vymenovaním vyzvala ľavica, ktorá síce vyhrala voľby, ale nedostala šancu zostaviť vládu.

nehoda, kúty, hasiči

Mladík šoféroval bez vodičáku, s autom skončil v rieke. So spolujazdcami utrpeli vážne zranenia

07.09.2024 19:29

Po náraze sa auto prevrátilo na strechu. Najmladší účastník nehody mal iba 11 rokov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,954
Celková čítanosť: 9424222x
Priemerná čítanosť článkov: 3190x

Kategórie

Archív